Hoe ziet jouw ideale trouwdag eruit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 feb 2008 13:17

Aliceje schreef:Ik zou wel een trouwjurk aandoen, want je trouwt maar 1x, dus mag het best wel wat kosten!
Als je iets doet, doe het dan goed!! :P

Nou... ik laat hem wel door mijn moeder naaien! Dat scheelt in prijs en ze vind dat leuk om te doen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 feb 2008 14:02

onze dag zag er zo uit

05.55 wekker ging
06.00 samen met mijn zusje naar de kapper 10 min lopen
06.15 makeup
07.00 haar opsteken
08.30 klaar bij de kapper
08.40 onze ma kwam ons ophalen
09.00 jurk enz alles aan
09.20 arnold haalde mij thuis op
nog wat foto's gemaakt enz en mijn zusje der vriendin opgehaald gingen mee met de foto's en nog 2 vrienden van ons
09.45 aangekomen in yerseke foto's gemaakt door gereden naar wemeldinge foto's gemaakt doorgereden naar Kapelle foto's gemaakt
11.45 klaar met foto's maken maar te vroeg om naar locatie te gaan even bij arnold thuis plaspauze gehouden
12.10 aangekomen bij locatie welkom geheten door iedereen enz mededelingen en broodjes gegeten.
12.30 groepsfoto's gemaakt met familie vrienden
13.00 naar gemeentehuis
13.10 daar aangekomen op gemak naar binnen
14.00 weer buiten groepsfoto gemaakt kon nergens anders ruim 60 man
14.10 naar de kerk in rilland
14.25 bij de kerk aangekomen (voelde ik me net de koninggin stond nogal veel mensen)
16.00 kerk uit
16.30 aangekomen bij locatie welkomslied gezongen voor ons
feestgids in kunnen kijken (erg )
felicitaties van ouders familie en vrienden
17.00 bruidstaart aangesneden foto's gemaakt
18.00 eten met zijn allen luxe broodmaaltijd en een heel leuk voordrachtje van mijn ouders en broertje en zusje met een powerpoint presentatie over mij.
19.30 klaar met eten alles gereed maken voor receptie
20.00 receptie en feest mensen kwamen gelijk aan.
21.30 receptie afgelopen
feestavond begint
heel veel voordrachtjes enz voor ons gedaan
02.00 iedereenbedankt bossen bloemen uitgedeeld bierpakketen en kado' s voor de ceremonie juffen

Toen moesten we alles in de auto gaan doen ik liep in mijn trouwjurk te sjouwen met mijn crocs eronder
:lol:
we hadden 8 bananendozen vol met kado's die op ons sloegen en met gedichten enz
toen nog alle bloemen boeken gereedschap enz enz we konden niet meenemen dus aanstaande zwager is meegereden thuis aangekomen 02.45 hing er een spandoek op mijn auto zat helemaal onder schilderstape en binnen gekomen in de hal hing een slinger van harte gefeliciteerd de trap stond vol met bekers water en ons bed lag vol met balonnen de badkamer was vol met balonnen en de wc. dus die hebben we eerst nog even lek gestoken en hebben de boel de boel gelaten en zijn in bed alle gedichten en kaarten enz gaan lezen erg leuk en toen lekker gaan slapen en toen was het denk ik 04.00 in de nacht.

deze dag was erg lang maar echt voorbij gevlogen maar wij hebben als relaxt ondervonden omdat alles tot in de puntjes geregeld was en hebben genoten van alles zou het zo weer overdoen

(sorry voor lange verhaal ) :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 feb 2008 14:03

een trouwjurk is gewooon heel duur maar ik heb er echt geen spijt van vooral de schoenen sluier kousen hoepelrok enz zijn erg duur vind ik

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 feb 2008 14:14

Als 1 van mijn zussen nog een hoepelrok heeft, dan ga ik die echt niet kopen. Schoenen vind ik anders en een ander sluier, maar die hoepelrok ziet toch niemand.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 feb 2008 14:18

Ik had geen hoepelrok, heb nog wel een jurk gepast met zo'n ding eronder, maar ik voelde me dan wel erg breed :mrgreen:
Schoenen had ik trouwens voor 2 tientjes in de uitverkoop :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 feb 2008 14:26

hoepelrok heb ik van mijn schoonzus aangehad maar die is een stuk kleiner dan mij dus dat ging niet dus moest hem wel kopen huren kan niet.
Mijn sluier zit vol met kraaltjes en bloementjes en pareltjes en die wil mijn schoonzusje graag gebruiken als ze gaat trouwen vind ik niet erg want voor beetje sluier betaal je zo 200 euro
maar het was giga veel geld maar je doet het maar 1 keer in je leven als goed is en ik had het er echt voor over. Arnold had ook een heel duur pak maar wilde niet dat hij in een simpel pak zou lopen hij kan het nog vaker aan wat de jas maken ze korter.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 feb 2008 16:05

Misschien ben ik de enige, maar hoe langer die trouwdag weg is, hoe meer 'spijt' ik heb. Ik vond die hele dag best gezellig, maar echt niet zo helemaal geweldig. We hadden een prachtige dag, dat niet. Maar ik zou niet weer in zo'n dure jurk trouwen, en sowieso al niet meer in zo-een. Ik zou nu een felgekleurde willen, en dan veel moderner zeg maar, strak enzo. (en dan van tevoren nog 10 kilo kwijt zijn ;) )
En al die mensen op het feest...dat vond ik ook niks. Ik heb ze niet allemaal kunnen spreken en daar baalde ik van. En ik heb de hele dag zoiets gehad van: ik ben gestoord, loop ik in zo'n enorme jurk, komen al die mensen voor ons, terwijl ik gewoon samen wil wonen, en saampies verder gaan, zonder al die poespas.

Nouja, niet zoooo negatief natuurlijk, want et was heerlijk. Maar achteraf gezien zou ik het denk ik niet zo doen
(maar volgens mn man komt dat omdat ik die ene perfecte dag nu al meegemaakt heb, en had ik het vast gemist als we het anders hadden gedaan.)

Maargoed, getrouwd is getrouwd en het getrouwde leven is gewoon heerlijk :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 feb 2008 16:30

ik had het echt niet anders gewild wij weten alle 2 heeel goed wat we willen en zo was het ook en die jurk hangt voor me aan de kast en vind gewoon jammer dat ik hem nooit meer in openbaar aan kan doen (kan wel maar goed)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 feb 2008 16:54

Ow als ik terugdenk aan onze trouwdag dan word ik blij :) De dingetjes die mis gingen daar denk ik dan maar liever even niet aan. M'n jurk vind ik nog steeds zo gaaf dat ik blij ben dat hij nog in m'n kledingkast hangt... Onze trouwdag was echt helemaal zoals wij wilden en het was goed! We moeten ook nog een paar foto's groot laten afdrukken en ophangen. De foto van mijn trouwboeket dat ik in m'n handen heb is echt heel gaaf geworden en hangt op posterformaat boven onze bank.

MissF: verandert jouw smaak dan zo erg, want je wilde ook al je huis anders inrichten na 4 maanden...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 feb 2008 17:54

alsnog gefeliciteerd Liefie, leuke foto's de kleur van jouw jurk komt geloof ik aardig overeen met de kleur van de rok van mijn jurk.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 feb 2008 19:00

Ik heb afgelopen nacht gedroomt over onze trouwdag. Waaanzinnig gewoon. Echt gewoon raar.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 feb 2008 19:03

Lalage schreef:.

MissF: verandert jouw smaak dan zo erg, want je wilde ook al je huis anders inrichten na 4 maanden...

Haha, welnee. Onze bruiloft was exact zoals we wilden. En ik denk dat het goed is om zoiets éénmaal mee te maken. Maar ik heb me die dag echt geen prinses gevoeld.
Mijn man en ik zijn nogal nuchter ingesteld denk ik, en vonden het een beetje onzin eigenlijk, diep van binnen, op de dag zelf. Al was het echt wel zoals we wilden van tevoren hoor, en de dag was ook prachtig enzo, en dat vond ik de eerste twee maanden na ons trouwen ook nog, maar nu ga ik steeds meer verstandeliojk bekijken en denk ik: waarom hebben we het gedaan? We vonden het die dag al een beetje onzin...Al hebben we geen spijt van de kosten, dat dan weer niet. Genoeg mensen hadden een leuke dag daardoor :)

En mijn huis ga ik niet veranderen, alleen de accesoires. En dat is niet zoveel, daar veranderd wel het huis een beetje mee, en daar hou ik van :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 feb 2008 19:05

Ik ben wel aan het zoeken naar bruidsmode zaken waar je tweede handse of aanbiedingen.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 08 feb 2008 19:47

ik weet niet of deze linkwerkt maar kijk eens op marktplaats (voor de hand liggend).

en je kunt goed afdingen, ze moeten er toch vanaf en dat valt niet mee aan het aantal aanbieders te zien.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 feb 2008 20:25

goshen schreef:ik weet niet of deze linkwerkt maar kijk eens op marktplaats (voor de hand liggend).

en je kunt goed afdingen, ze moeten er toch vanaf en dat valt niet mee aan het aantal aanbieders te zien.

nou ik ga liever naar een winkel/atelier. (ik koop ze liever niet tweedehands particulier)

Terug naar “Archief”