gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 29 feb 2008 08:28

Hier is het heel gewoon dat je, overal waar je in huis komt, je schoenen uit doet. Ik hou daar dus al rekening mee als ik op pad ga, schone sokken, evt. panty zonder ladders enz. Vaak staan er ook al wel een paar sloffen klaar, die zijn voor algemeen gebruik, dus die kun je dan gewoon aan.
Thuis loop ik nog wel eens met schoenen naar binnen, zeker als ik m'n handen vol heb ik die eerst in de kamer leeg wil maken. (Maar ja, ik dweil dan ook de vloerbedekking, dus die evt. vlekken krijg ik er ook wel weer uit :) )

Ik kan het ook wel begrijpen dat het niet fijn is als mensen je huis 'vies' maken, ik ben ook niet altijd even netjes, maar als alles hier schoon en opgeruimd is, dan voel ik me ook een stuk lekkerder.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 feb 2008 09:11

Van mij hoeft niet iedereen zn schoenen uit, als ze het zelf willen prima! Maar sinds heel mn vloer verknalt is door een steentje oid onder iemand zn schoen let ik er wel op dat mensen 'stil' zitten met dr benen.

Enne ik heb het heus wel zelf gezegd tegen die vrouw dat ze dr handen moet afwassen en niet ergens aan af moet smeren, maarja dat kun je dus iedere keer weer doen want dat komt blijkbaar niet aan.

Wat ik ook zo vervelend vind, wij hebben geen kraan in de toilet, mensen durven dan niet naar de keuken om hun handen te wassen. Dus nu zeggen we iedere keer *naam*: je kunt je handen in de keuken wassen hoor!!! Vind dat écht vies, ze zitten overal aan daarna of spelen met Sarah en die stopt alles weer in dr mond :?

Overigens vind ik de snottebellen van Sarah ook niet fris op de bank, zodra ik wat zie gaat er een doek overheen! Wil niet dat mensen bij mij vandaan komen met allemaal troep op hun kleding.

@Evelien, er hoeft ook geen troonzaal gemaakt te worden, schoon vind ik gewoon belangrijk, echt niet glimmend of zonder 1 vlekje, maar het vuil wat je versleept of aan je kleding gaat zitten moet van mij weg zijn als je bezoek hebt en aan het einde van de dag! Daarom gaat hier iedere avond snel een doekje over de bank voor de kruimels van koekjes ed en dan wordt de vloer geveegd. Dweilen heeft gewoon weinig zin, de volgende morgen is het alweer vies. Maar eens in de zoveel tijd doe ik het wel, staat schoon en ruikt fris.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 feb 2008 09:39

Schoon (en zeker de bank) is wel belangrijk. Ik had vroeger een oppasadres en daar was het VIES. Als ik daarheen ging, dan trok ik een oude broek aan, want ik zat letterlijk vastgeplakt op de bank. Ook mijn sokken kleefden dan van de vloer... zo ranzig.

Dat kwam allemaal doordat die kids dan op de grond zaten met koekjes en snoepjes en drinken en alles ging over de vloer, enzovoorts. Of wat dacht je van zo'n kleintje dat dan op de bank klimt met een flesje of tuitbeker vol limonade in zijn mond geklemd, of dat ding wordt eerst op de bank gesmeten... IEUW... overal vloog de limonade heen.

In die redelijk intensieve oppasperiode is mijn lichtelijke aversie jegens kleine kinderen echt wel ontstaan. Ik vind het ook helemaal niet fijn als er hier mensen komen met kleintjes. Dan vliegt de appelsap weer door de kamer. Ik ren ook echt achter ze aan met vochtige doekjes om meteen die handen weer schoon te maken, jakkes. En ouders die me dan verwijtend aankijken met een blik van 'doe niet zo moeilijk'... nou... ik hoef geen last te hebben van de rondvliegende etensresten van iemand anders zn kids...

Brrrrr.... ik hoop dat mijn kids in elk geval de 'fruithapjes-periode' en de 'flesjes-in-de-mond-rondslingeren-periode' voorbij zijn als ze hier komen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 feb 2008 09:41

ik heb 2 kleine kinderen..maar hier nooit drinken of eten door de kamer... eten en drinken doen we bij de tafel..... en daarna maak ik de tafel schoon en ruim kde kruimels op die op de grond liggen...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 feb 2008 09:45

trijntjejohanna schreef:ik heb 2 kleine kinderen..maar hier nooit drinken of eten door de kamer... eten en drinken doen we bij de tafel..... en daarna maak ik de tafel schoon en ruim kde kruimels op die op de grond liggen...

Goed zo. Het kan dus wel... alleen zie ik het nooit...

Want bij heel veel mensen gebeurt het dus echt niet! Een vriendin van me heeft nu 2 kleintjes (eentje van 3 en eentje van een paar maanden oud) en echt, het is daar ook zo smerig. Ranzig gewoon. Daar plak ik ook vast. Bah.

sela

Berichtdoor sela » 29 feb 2008 09:51

windekind schreef:Ik begrijp werkelijk niet dat je je druk kunt maken over al dan niet met zweetvoeten of vieze schoenen over je vloer danwel tapijt lopen.. Lekker boeiend, een huis is toch om in te leven.
Sorry, ben denk ik niet gezegend met veel empathisch vermogen.

:P

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 feb 2008 10:30

Galateia, het ligt er net aan hoe je zelf bent. Ik geloof nooit dat het bij jou thuis zo plakkerig kan worden, al zou je een 4 ling krijgen van 9 maanden oud :wink: Hier plakt het alleen als er iets is omgevallen, dan gaat meteen een doek erop en de dweil eroverheen. Maar als ik haast heb vergeet ik wel eens wat druppels, maar die gaan dan dezelfde avond nog of de volgende ochtend. Kan er ook echt niet tegen als mijn voeten kleven. Nadeel van de zomer, dan loop ik op blote voeten en voel ik werkelijk alle kruimels onder mn voeten :| Dus heb maar slippers gekocht voor binnen 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 feb 2008 10:41

lammetje schreef:Galateia, het ligt er net aan hoe je zelf bent. Ik geloof nooit dat het bij jou thuis zo plakkerig kan worden, al zou je een 4 ling krijgen van 9 maanden oud :wink:

Hahaha! Nee, dat is onmogelijk, nooit zal ik in een plakhuis gaan leven :mrgreen:

Maarre... het beeld van een vierling van 9 maanden oud... :shock:

Ben toch geen babymens en wil dan ook graag 'oudere' kindjes adopteren, dus het zal wel goed komen. Ik zal ervoor zorgen dat het expliciet vermeld wordt in ons gezinsrapport!

lammetje schreef:Hier plakt het alleen als er iets is omgevallen, dan gaat meteen een doek erop en de dweil eroverheen. Maar als ik haast heb vergeet ik wel eens wat druppels, maar die gaan dan dezelfde avond nog of de volgende ochtend. Kan er ook echt niet tegen als mijn voeten kleven. Nadeel van de zomer, dan loop ik op blote voeten en voel ik werkelijk alle kruimels onder mn voeten :| Dus heb maar slippers gekocht voor binnen 8)

Nou, kruimels en dingetjes heb ik hier ook hoor (en hier leven alleen volwassenen en een kat). In de zomer loop ik daarom ook altijd op slippers binnen... want anders word ik gek!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 feb 2008 13:18

Waar bij mij vlekken van gekomen zijn. Van die zgn antilekbekers die lekken als een vergiet. Dan geef je je kind roosvicee, drinkt eruit, houd dat ding op zijn kop en druppel druppel....
Ons oppaskindje heeft ook zon pokkeding. Nou vergeet het maar dat hij het krijgt. Vaste drinkmomenten hebben we en dan zit hij in een kinderstoel aan tafel. en er valt wel eens wat om, maar dan ben je er gelijk bij. En dat gedruppel zie je vaak niet gebeuren.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 29 feb 2008 13:27

sela schreef:
windekind schreef:Ik begrijp werkelijk niet dat je je druk kunt maken over al dan niet met zweetvoeten of vieze schoenen over je vloer danwel tapijt lopen.. Lekker boeiend, een huis is toch om in te leven.
Sorry, ben denk ik niet gezegend met veel empathisch vermogen.

:P

Exact. Maar ik moet wel meer grijnzen als ik dit topic soms doorlees :wink:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 feb 2008 13:37

Ik ga vandaag nog even stoffen en een wasopvouwen en de vaatwasser leegruimen voorderest lekker weekend houden. Mijn man doet vanavond nog een stofzuigen en ons bed verschonen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 feb 2008 13:52

als ik jouw dagverslagen lees is jouw huis wel vreselijk Spik en Span!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 feb 2008 13:53

de was ga ik het laatste beetje nog strijken, morgen de rest maar doen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 feb 2008 13:53

Nou, dat beeld krijg ik ook bij Liefie's verslagen!

Sjonge... en dan te bedenken dat ik deze week een keertje gestofzuigd heb :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 feb 2008 13:56

is gewoon schoon maar je ziet heel goed dat er hier geleefd wordt maar de vloer ligt nog niet in de keuken en bijkeuken dus daar hebben we vee; stof van en we hebben een donkere houten vloer dus dat is echt elke dag nodig anders wordt ie grijzig!
Is nou niet echt mooi. En ik heb er geen hekel aan om het te doen.

Terug naar “Archief”