Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 jan 2007 23:02

meid22 schreef:
Lisette.V schreef:
meid22 schreef:ik doe regelmatig een soepdieet..
kun je 5 tot 7 kilo per week kwijtraken
hele dag soep en fruit eten. zolang je maar geen pasta, aardappels en brood eet.... en een beetje bewegen natuurlijk
is goed vol te houden..!

Als er een ding niet goed is is het zo afvallen. Het is het beste als je een pond tot een kilo per week afvalt dan blijft het er ook het langste af.
Want als je na zo''n soepdieet weer normaal gaat eten, dan zitten die kilo''s er zo weer aan.

k heb dit gelukkig niet zo ervaren.
fijn deze reacties.., ieder moet voor zich weten wat hij doet toch?
wordt meteen aangevallen of van alles en nog wat.. deelde alleen mee dat ik dit dieet wel makkelijk vindt en het ook makkelijk vol te houden is met resultaat.

hoor uit mijn omgeving dat er een aantal mensen een thia heeft gekregen van het sonja bakker dieet. niemand last van?
Het is misschien wel makkelijk, maar gezond is een ander verhaal.

In fruit en soep zitten niet voldoende vezels waardoor je darmklachten kunt krijgen. Ook krijg je andere tekorten door eenzijdig voedsel. Daarnaast is het altijd zo, dat als je na een dieet weer gaat eten zoals voorheen, dat je dan weer aankomt. Ik lees dat jij het ook al meerdere malen hebt gedaan, toch? Dat heet het jojo-effect.

Ik begrijp dat het makkelijk afvallen is, maar ik zou het niet willen adviseren.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 24 jan 2007 05:46

Kan iemand mij goede tips geven om mijn teerbeminde echtgenoot van z`n overtollige kilo`s af te helpen? Hij lijnt zo`n 8 keer per jaar, meestal zonder succes...Niet genoeg doorzettingsvermogen, hij zegt het gelukkig zelf...!
Maar nu istie in t nieuwe jaar weer met goede moed begonnen, na dringend advies van de huisarts (hij woog 118 kilo) en is nu 3 kilo afgevallen. :D Hij snoept niet, drinkt veel water en eet gezond, en met mate en is meer gaan sporten.
Ik ben absoluut verschrikkelijk tegen pillen, poeders en shakes etc. omdat ik van mening ben dat je daarmee essentiele voedingsbestanddelen tekort komt en een overdad aan vitamines binnenkrijgt die je toch weer uitscheidt omdat je lichaam die niet opslaat.
Wie o wie heeft DE oplossing?
A smile costs nothing, but gives much

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jan 2007 09:15

HansenMirjam schreef:Kan iemand mij goede tips geven om mijn teerbeminde echtgenoot van z`n overtollige kilo`s af te helpen? Hij lijnt zo`n 8 keer per jaar, meestal zonder succes...Niet genoeg doorzettingsvermogen, hij zegt het gelukkig zelf...!
Maar nu istie in t nieuwe jaar weer met goede moed begonnen, na dringend advies van de huisarts (hij woog 118 kilo) en is nu 3 kilo afgevallen. :D Hij snoept niet, drinkt veel water en eet gezond, en met mate en is meer gaan sporten.
Ik ben absoluut verschrikkelijk tegen pillen, poeders en shakes etc. omdat ik van mening ben dat je daarmee essentiele voedingsbestanddelen tekort komt en een overdad aan vitamines binnenkrijgt die je toch weer uitscheidt omdat je lichaam die niet opslaat.
Wie o wie heeft DE oplossing?

Bij mij hielp heel erg om 6 'maaltijden' per dag aan te houden.
Dus 's ochtends ontbijt (2 boterhammen ofzo), dan 2 uur later een tussendoortje als een plakje ontbijtkoek of speculaasje, dan middagmaaltijd (2 boterhammen ofzo), dan 2 uur later weer een licht tussendoortje, dan avondmaaltijd, niet te veel en te vet, en dan na twee uur weer een tussendoortje. Wel alle maaltijden zo licht mogelijk, dus geen hagelslag en grote koeken als tussendoortje, maar wel het vlammetje brandend houden door kleine tussendoortjes.
Succes!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 24 jan 2007 12:34

Hansenmirjam Zoals ik al zei werkt de manier van afvallen bij de Weigh watchers heel goed.
Je zou kunnen kijken naar een cursus bij jullie in de buurt.
Ik heb alleen nog maar goede ervaringen ervan gehoord.
En het is heel goed vol te houden wat ik in mijn vorige bericht al zei.
(moet je maar even nalezen :wink: )

En meid 22 je doet net of ik het niet goed bedoel maar gevarieerd eten is gewoon veel beter.En beter vol te houden.
Maar als jij je daar lekker bij voelt moet je dat toch doen.

En dat van Sonja Bakker zal echt wel niet daardoor komen. Dat lijkt me heel erg stug. Dat het ook nog een paar mensen zijn
Heb je bewijzen dat het daardoor komt :?:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 jan 2007 14:49

Komt ook weer om het hoekje kijken.!

Leuk al die reacties en positieve verhalen.

Ik ben het met Gerdien eens, ik heb ook veel mensen met dieeten zien modderen. En dat trok mij niet. Ik was er gewoon klaar voor om af te vallen: Ik wou het voor de volle 100%. Dat heeft gemaakt dat ik mijn etensstijl drastisch ben gaan veranderen. En een gezonde eetgewoontens er aan over heb gehouden. Het maakt dat ik ruim 26 kilo lichter ben. En dat ik nu enorm stabiel ben, niet aan kom, en ook niet veel behoefte heb aan tussendoortjes.

Het leuke bij mij is dat ik nu na het hele afvallen echt enorm veel kan eten bij de 'gewone' maaltijden. En dat nu ook echt nodig heb. Zou ik niet veel eten, zou ik waarschijnlijk afvallen. Maar het voordeel van veel gewone maaltijden is dat er veel meer gezonde vetten etc in zitten als tussendoortjes....! Mensen staan namelijk vaak te kijken hoeveel ik eet. En vinden het gek dat zij niet afvallen. Maar het scheelt echt zo enorm WAT je eet net zoals Rosekapje al zei.

Ik eet niet heleboel calorierijke dingen. Maar gewoon lekker en gezond. Ik kan overal me goed inhouden;-) Kheb voordeel dat ik al niet zo weg ben van taart! Dat scheelt zo enorm:) Wel is chocola heerlijk.

Nadeel bij mij is dat ik soms situaties heb dat ik weer ff afval omdat ik dan te druk ben om te eten. Nu met stage eet ik 5 boterhammen en 2 mandarijnen en avond eten. Verder vergeet ik te eten en heb ook weinig trek. Dan moet ik mezelf gewoon toe zetten om wat te eten, en dat voelt vreemd;-)

Maar goed:
Iedereen moet zelf weten wat hij doet. Maar het allerbeste is en blijft gewoon een gezonde levensstijl met gezonde/magere producten.....! En ik geloof ook niet in soep/brood etc dieeten, want VAAK is het idd zo dat je daarna weer aankomt, omdat je dan gewoon gaat eten....!

Oh ja, psst Jannoek. Het 2e boek van Sonja is toch ook meer behoud je ideale gewicht? Dan ist logisch dat je ook wat meer mag eten :wink:

Sterkte ermee :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jan 2007 15:09

als je niet consequent bent kan je afvallen wel vergeten!!1

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 jan 2007 15:11

paprikameisje2 schreef:als je niet consequent bent kan je afvallen wel vergeten!!1

Klopt! Je moet gewoon 100% er achter staan. Er voor willen gaan, weten waar je het voor doet. En echt voor jezelf doen. Het werkt zo wie zo niet als je het van iemand moet maar je wil het zelf niet.....! Dan ist veel moeilijk om tegen jezelf te zeggen als je zin hebt: Nee, nu ff niet!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jan 2007 15:30

Funlover schreef:
paprikameisje2 schreef:als je niet consequent bent kan je afvallen wel vergeten!!1

Klopt! Je moet gewoon 100% er achter staan. Er voor willen gaan, weten waar je het voor doet. En echt voor jezelf doen. Het werkt zo wie zo niet als je het van iemand moet maar je wil het zelf niet.....! Dan ist veel moeilijk om tegen jezelf te zeggen als je zin hebt: Nee, nu ff niet!

wat bij mij helpt is: alleen de dingen in huis halen die gezond zijn en niks meer...

anders helpt niet...

k ben niet echt bezig met afvallen hoor!! k hou alleen me gewicht zo nu en dan in de gaten!!

ArendTeresiavdb
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ArendTeresiavdb » 24 jan 2007 18:22

rosalie83 schreef:Ik kan iedereen Herbalife aanraden! Er wordt veel negatief over gesproken, dat weet ik, maar als je het op de juiste manier gebruikt is het echt fijn! En natuurlijk is het geen wondermiddel, je kan geen gebak blijven "vreten" natuurlijk ;) Maar door Herbalife val je op de goede manier af, krijg je wel alle bouwstoffen en zo die je nodig hebt!

Ik denk dat je er nog wel op terug komt zodra je weer gewoon gaat eten....
Met Weight watchers eet je normale dingen die je normaal ook eet!!!
Dus er veranderd niets in je eet patroon maar wel in je leefstijl :D
Ik ben door Weight watchers nu 28 kilo kwijt

Groeten Arend

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 jan 2007 18:35

ArendTeresiavdb schreef:
rosalie83 schreef:Ik kan iedereen Herbalife aanraden! Er wordt veel negatief over gesproken, dat weet ik, maar als je het op de juiste manier gebruikt is het echt fijn! En natuurlijk is het geen wondermiddel, je kan geen gebak blijven "vreten" natuurlijk ;) Maar door Herbalife val je op de goede manier af, krijg je wel alle bouwstoffen en zo die je nodig hebt!

Groeten Arend

Knap Arend! Hoeveel moet je nog?
Ik raad iedereen een gezonde etensstijl aan, maar als je een stok achter de deur nodig hebt is zoiets als weight watchers best goed denk ik!

Alleen kost het allemaal veel geld....en ik hield het over omdat ik niet meer snoepte etc :wink: (Helaas was ik het geld weer kwijt aan nieuwe kleren, :wink: )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jan 2007 19:14

Funlover schreef:
ArendTeresiavdb schreef:

Groeten Arend

Knap Arend! Hoeveel moet je nog?
Ik raad iedereen een gezonde etensstijl aan, maar als je een stok achter de deur nodig hebt is zoiets als weight watchers best goed denk ik!

Alleen kost het allemaal veel geld....en ik hield het over omdat ik niet meer snoepte etc :wink: (Helaas was ik het geld weer kwijt aan nieuwe kleren, :wink: )

Tja, ik hou mezelf maar vol dat ik tot mijn trouwen dit gewicht moet blijven houden omdat ik mijn trouwjurk niu exact pas, maar als ik dan mn eigen huishouden heb, koop ik alleen nog gezonde dingen ;) Gelukkig houdt mn vriend niet echt van snoep en koek, dat scheelt al enorm, voor hem hoef ik het niet in huis te halen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 jan 2007 19:35

ik ben nu zelf elke dag een uur aant sporten omdat ik er gewoon weer zin in heb en ik merk goed dat ik flink afval er door
maandag 2 uur volleybal dinsdag uur skeeleren woensdag uur fietsen met oppas kindje donderdag 1.5uur skeeleren vrijdag fietsen lopen 1 uur lang
echt ik heb veel meer energie gekregen en het is gewoon goed voor je
ik ben tegen dieeten met poeders en shakes omdat als je stopt de kilo s er net zo hard aanvliegen bij de meeste mensen eet verantwoord en gevarieerd

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 24 jan 2007 21:41

Mauren schreef:Verder zijn koolhydraten niet fout. Je kunt beter koolhydraten eten dan (fruit)suiker (glucose/fructose).

ik vraag me af of dit zo is!!
namelijk koolhydraten zijn ook suikers!!

Koolhydraten zijn meervoudige suikers. Het lichaam moet die eerst in enkelvoudige suikers omzetten voordat het verbrand kan worden. Dus in totaal is de energiebalans lager dan bij fructose of glucose: die suikers worden 'kant en klaar' aangeleverd, hoeven niet omgezet te worden en leveren direct energie. Het zijn beide suikers, alleen moet het lichaam meer 'moeite' doen voor koolhydraten dan voor glucose. Als je wilt lijnen kun je beter koolhydraten eten en de monosacchariden laten staan. Verder kun je ook beter ongeraffineerde suikers / producten eten dan geraffineerde. Zelfde verhaal: je lichaam moet meer moeite doen om energie uit 'bruine' producten (zilvervliesrijst, volkorenbrood, volkorenpasta, ongeraffineerde suiker) te halen dan uit 'witte'.

ik heb diabetes en daarbij moet je koolhydraten tellen om te weten hoeveel je insuline moet spuiten. omdat koolhydraten om worden gezet in suikers en anders in vetten!!
misschien is het wel minder erg dan suikers, maar dan nog, is het goed om op te letten, niet teveel koolhydraten te eten!!
en koolhydraten zitten werkelijk overal in...

Klopt, maar als je wilt afvallen moet je vet verbranden. Als het lichaam vet moet vrijmaken uit de reserves en dat verbranden, KOST dat eerst energie. Dus als je heel weinig energie binnenkrijgt val je niet zoveel af omdat je lichaam niet genoeg brandstof heeft om dat vet los te maken en te verbranden.
Dat is ook de reden waarom de '6 maaltijden' (om de twee uur een klein beetje eten) zo goed werkt: je stofwisseling wordt de hele dag hoog gehouden, waardoor je werkelijk non-stop vet aan het verbranden bent. De kleine beetjes die je eet zorgen voor het op gang houden van je stofwisseling en zorgen voor de broodnodige energie die je lichaam nodig heeft om vet uit de 'reserves' te halen en te verbranden.

Een paar (engelstalige) sites die het principe goed uitwerken: http://naturalphysiques.blogspot.com/20 ... eight.html
http://www.intense-workout.com/weight_loss.html

Een beetje googlen levert veel meer hits op dit min of meer hetzelfde vertellen. Google maar eens op weight loss.

Wat bijvoorbeeld heel goed werkt is vóór het vetverbranden een banaan (koolhydraten) nemen. Die banaan levert dan de energie die het lichaam nodig heeft om vet te verbranden. Aan het einde van de rit heb je én de energie van de banaan + vet verbrand. Nog beter is iets eten met veel eiwitten, maar aangezien ik 's ochtends om 08:00 mijn cardiotraining doe heb ik nooit veel zin in vis, kip etc. Dan neem ik liever 1 banaan, doe mijn oefeningen en tegen die tijd heb ik wel zin in een 'normaal' ontbijt (van 300-350 kcal)

Ik noem de site nog maar eens die dat erg goed weet uit te leggen: http://www.slank-en-sterk.nl/ (nederlandstalig)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 jan 2007 22:45

@ Funlover:
het is bereik en behoudt je ideale gewicht... ;)
er staan acht 'bereik' menu's in, en vier om te behouden.. Daar mag je pas meer eten. En 'k heb het ik-mag-meer-hebben idee al bij de 'afval' menu's!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jan 2007 22:56

Sporten/bewegen is ook gewoon heel goed. Maar ik snap niet waar mensen een uur per dag vandaag willen halen, om te sporten. Mij lukte 2 uurtjes in de week fitnessen al niet eens meer. Of maak ik me misschien te druk?
Of ik vind mijn vriend en vriendinnen gewoon veel belangrijker dan sporten, dat is het denk ik ;)

Terug naar “Archief”