Fascinerend.
Waarheid met hoofdletter. Dat geeft dus de goddelijke waarheid aan. De waarheid van de christelijke god.
Elsa, jij zei:
Christenen hebben De Waarheid wél! De Waarheid (met hoofdletters) is Christus. De waarheid (kleine letters) staat in de Bijbel. Dit is Gods geïnspireerde Woord.
Post-moderniteit (ie de denkwijze waarnaar op dit moment een groot deel van de beschaafde wereld leeft) stelt dat elk persoon op zich de juiste waarheid heeft. Dit verklaard dingen als ontkerkelijking. Mensen willen niet meer dat hun verteld wordt wat de waarheid is, ze willen het zelf uitvinden. Persoonlijk accepteer ik jullie geloof, en dus jullie waarheid. Ik besef dat jullie dit voor jullie werkelijkheid is.
Wat mij van het christendom heeft gehaald, is de dwang om andere mensen te overtuigen dat jullie (christenen) waarheid de echte is. Terwijl ik zelf de waarheid wilde achterhalen. De 'arrogantie' van de waarheid denken te hebben is iets voor alle religies en geloof zou niet zonder kunnen.
Mijn punt is dat ik je vraag ook open te staan voor al die andere waarheden van al die verschillende mensen. Niet voor mij, maar voor jezelf. Al is het alleen maar om ongelovigen hard uit te lachen.
Wil je dat niet, dan is dat jammer, maar jou keuze.
Ik vind het in ieder geval leuk op dit forum. Of mensen nou naar mij luisteren of niet.