Moderator: Moderafo's
PeterD schreef:Maar Hij heeft Zijn enige Zoon gezonden om voor de zonden van Zijn uitverkoren volk te lijden en sterven
Cathy schreef:PeterD schreef:Maar Hij heeft Zijn enige Zoon gezonden om voor de zonden van Zijn uitverkoren volk te lijden en sterven
![]()
1 Joh 2:2 En Hij is een verzoening voor onze zonden, en niet alleen voor de onze maar ook voor de zonden van de gehele wereld.
Dat is, van alle mensen, die in de ganse wereld uit alle volken, nog in Hem zullen geloven. Want dat Hij alle en een ieder mens in de gehele wereld met God niet verzoent, blijkt zo uit de ervaring, als ook daaruit, dat Hij niet voor alle en voor een ieder mens den Vader heeft gebeden, maar alleen voor degenen, die in Hem zullen geloven
Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw.
PeterD schreef:Cathy schreef:PeterD schreef:Maar Hij heeft Zijn enige Zoon gezonden om voor de zonden van Zijn uitverkoren volk te lijden en sterven
![]()
1 Joh 2:2 En Hij is een verzoening voor onze zonden, en niet alleen voor de onze maar ook voor de zonden van de gehele wereld.
De kanttekening van dat vers:Dat is, van alle mensen, die in de ganse wereld uit alle volken, nog in Hem zullen geloven. Want dat Hij alle en een ieder mens in de gehele wereld met God niet verzoent, blijkt zo uit de ervaring, als ook daaruit, dat Hij niet voor alle en voor een ieder mens den Vader heeft gebeden, maar alleen voor degenen, die in Hem zullen geloven
En wat te denken van Joh 17:9?Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw.
Cathy in: wil G.d dat alle mensen behouden worden schreef:David schreef:Ik bid voor hen; ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij mij gegeven hebt, want zij zijn de uwen.
Ik vraag me nog steeds af of je dit zo in het algemeen mag stellen.
Dit is een gedeelte uit het hogepriesterlijk gebed (Joh 17:9) en imo dankt en bid Yeshua hier voor zijn discipelen.
Pieter Bel schreef:Riska schreef:Pieter Bel schreef:Dus, God had ons rechtvaardig allemaal laten verloren gaan?!
![]()
![]()
![]()
![]()
Verklaar je nader?
Riska
God had ons rechtvaardig kunnen laten verloren gaan, omdat we gezondigd hadden en nu nog steeds zondigen.
Pieter Bel schreef:Riska schreef:Pieter Bel schreef:Dus, God had ons rechtvaardig allemaal laten verloren gaan?!
![]()
![]()
![]()
![]()
Verklaar je nader?
Riska
God had ons rechtvaardig kunnen laten verloren gaan, omdat we gezondigd hadden en nu nog steeds zondigen.
Riska schreef:Marnix, ik ben het helemaal met je eens.
En omdat het kindje ongetwijfeld bij God is, kan dat een troost zijn voor ouders, en omdat wij er in feite niks van begrijpen dat een jong leven afgeknapt is, mogen we stil zijn en hoeven even helemaal geen enkele verklaring - "gewoon" ( let op de aanhalingstekens!) het verdriet in al zijn felheid toelaten. Ook dat ziet en weet God en Hij zal troosten...
Riska
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten