trijntjejohanna schreef:er is juist steeeds meer sprake van integratie!
dat bedoelde ik ermee te zeggen ja...

Moderator: Moderafo's
thespiritisinsideus schreef:ok, dat weet ik, maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde, excuus voor de onzorgvuldige formulering.
ik bedoelde dat steeds meer ouders besluiten een kind weg te laten halen, omdat het gehandicapt is en dat vind ik zeer tragisch omdat je zeer veel liefde en plezier van een gehandicapt kind kan hebben, nog afgezien van het feit dat men een supermens probeert te creeren
zussie schreef:De vraag is alleen...bij al die integratie van verstandelijk gehandicapten. Ontstaat er nu niet een te hoog verwachtingsbeeld naar de verstandelijk gehandicapten toe...Verwachten wij als "normale"niet teveel van de minder begaafde??
Als voorbeeld: Want wat gebeurd er als je van een kind te veel verwacht? zo'n kind gaat op zijn tenen lopen en stoort op een gegeven moment in doordat de druk te hoog wordt..
Zijn we dat nu ook niet een beetje aan het doen ten opzichte van de verstandelijk gehandicapten?
Snorbaarder schreef:Als Equilibrist zelf denkt dat hij waarschijnlijk (nu nog) geen kinderen kan opvoeden zal dat wel kloppen, want je denkt dat m.i. niet zomaar.
Snorbaarder schreef:zussie schreef:De vraag is alleen...bij al die integratie van verstandelijk gehandicapten. Ontstaat er nu niet een te hoog verwachtingsbeeld naar de verstandelijk gehandicapten toe...Verwachten wij als "normale"niet teveel van de minder begaafde??
Als voorbeeld: Want wat gebeurd er als je van een kind te veel verwacht? zo'n kind gaat op zijn tenen lopen en stoort op een gegeven moment in doordat de druk te hoog wordt..
Zijn we dat nu ook niet een beetje aan het doen ten opzichte van de verstandelijk gehandicapten?
Ik denk dat dat meevalt, de meeste gehandicapten worden toch aan het werk gezet in een sociale werkplaats en daar worden zeker niet teveel eisen aan ze gesteld.
Alleen of begeleid wonen willen ze vaak heel graag zelf, omdat ze zich dan zelfstandig en volwassen voelen, wat erg belangrijk voor ze is.
Daphne schreef:nee, dat is ook het moeilijke, als ze het zelf wel zo graag willen en je ten diepste weet, dat ze eigenlijk niet in staat zijn hun kind op te voeden...Het ligt natuurlijk ook aan het niveau, hè? Maar ja, met een hoog niveau ben je eigenlijk ook nog kind...
trijntjejohanna schreef:Daphne schreef:nee, dat is ook het moeilijke, als ze het zelf wel zo graag willen en je ten diepste weet, dat ze eigenlijk niet in staat zijn hun kind op te voeden...Het ligt natuurlijk ook aan het niveau, hè? Maar ja, met een hoog niveau ben je eigenlijk ook nog kind...
klopt.... maar je weet soms niet goed vantevoren of ze het kunnen of niet.. soms valt het je heel erg mee met wat ze kunnen!!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten