Brion schreef:padvinder schreef:
1. Hallo Brion. "Al dat goedkope "Jezus-in-je-hart-gedoe""??? En goedkope kreten maar geen begrip? Gelukkig heb ik andere ervaringen.
2. Ik heb onder de topic "Zondebesef of geloven" expliciet toegegeven dat ik twijfel en krijg juist hele bemoedigende reacties, o.a. van Meschianza en Tomkoers.
3. En over op je nek springen gesproken; jij schiet gelijk in een kramp en gaat de Gergem te vuur en te zwaard verdedigen zonder je werkelijk in mijn bezwaren te verdiepen.
4. Kortom, ik vind je heel kortzichtig overkomen![]()
hoi padvinder, ik begrijp je felle reaktie niet zo goed.
1. Ik ben blij dat jij andere ervaringen hebt. Het refo-forum is groot, het is dus maar net wat en waar je leest. Ik kom nogal wat goedkope uitspraken tegen, en gezien de andere reakties op mijn oorspronkelijke bericht, EN de berichten waar ik op reageerde, ben ik niet de enige.
2. Dat is heel goed mogelijk en dat lees ik ook! Ik heb dan ook niet beweerd dat iedereen hier met "goedkope" en simpele antwoorden op geloofsvragen komt. Gelukkig maar!
3. Ik schiet niet in een kramp, maar schrijf wat ik denk. Kun je aangeven WAAR ik de GerGem "te vuur en te zwaard" verdedig? Ik kan me dat niet herinneren, en voel mij ook niet geroepen de GerGem te verdedigen. Ik heb je alleen in een ander topic gewoon een vraag gesteld over de Gergem, en daarbij eerlijk en duidelijk aangegeven, dat ik er weinig van afweet, en jij veel meer. Dat ik me niet in je bezwaren zou verdiepen begrijp ik niet. Wil je nog even aangeven WAAR ik mij in zou moeten verdiepen?
4. Het spijt me dat ik kortzichtig op je over kom. Dat is niet mijn bedoeling. Er zal best het een en ander mankeren aan de manier waarop ik berichten schrijf, of mijn visie overbreng, alleen de term "kortzichtig" is mij vreemd.
Hallo Brion, allereerst excuses, ik ben wel erg uit mijn slof geschoten. Geen excuus maar misschien wel een verklaring; het wordt onderhand bedtijd...

1. Je bent inderdaad niet de enige, maar zou je dan een concreet voorbeeld kunnen geven van zo'n goedkope uitspraak? Bovendien, wat voor jou goedkoop is, daar kan een ander heel veel aan hebben.
2. Je zegt: "al dat goedkope Jezus-in-je-hart-gedoe". Dat kan ik niet anders dan generaliserend opvatten.
3. Je opmerking in die andere topic kwam bij mij wat sceptisch over: "Hmm, ik weet niet waar jij gaat, maar ik hoor daar iets heel anders". Maar ik geef toe, ook hier is mijn terminologie inderdaad ongelukkig. Hoe weet je trouwens dat ik er veel meer vanaf weet dan jij?

4. Kortzichtig ben je eigenlijk ook niet. Conclusie; mijn reactie was inderdaad nogal overgevoelig.

Slaap zacht!