Moderator: Moderafo's
daar heb je helemaal gelijk in.hubert schreef:De liefde gaat soms andere wegen. Makkelijk is het niet!
schelpje3 schreef:Zoals ik zei, zal niet alle kerken zo zijn, maar midden en rechts iig niet.
meribel schreef:@Juliah,
dat begrijp ik niet?
Je schrijft, het ongeloof van de ouders mag geen argument zijn om een kind het zegel van de doop te onthouden.
daar heb je helemaal gelijk in.
jaren geleden merkte ik dat ik verliefd werd op een 10-er meid. meteen aan vrouwlief gemeld en erover gehad hoe ik die kolder mijn kop uit kon krijgen. sommige zaken wil je gewoon niet
zo ook met een relatie aangaan met ongelovigen. hoe kan je God daarin verblijden??? op dit soort momenten blijkt wie er Heer is in je leven.
Ik begrijp daar niets van, dat kan toch helemaal niet? Hoe kan je dan als ouders 'ja' antwoorden op de vragen die gesteld worden? Daar is geloof bij minimaal één van beide ouders ( en instemming van de ander ) wel een vereiste voor lijkt me toch?
omdat deze 'ongelovigen' wel in God en Zijn woord geloven willen ze God gehoorzamen door hun kinderen te dopen.
hubert schreef:Tsja, Janvanverweg, dat zou overspel betekenen en pedofilie. Dat is toch wat anders dan 2 vrije mensen die verliefd op elkaar worden. En je weet het Waar Liefde Woont Gebiedt de Heer Zijn Zegen. Gelovig of niet! Als ik jou begrijp zou je niet je hart moeten volgen maar je verstand en dan ongelukkig worden. Ik heb een nichtje die ook zo redeneerde en nu een oude vrijster begint te worden, na het afwijzen van leuke jongens die in haar ogen niet voldoende gelovig waren. Ik zie dat zij bijzonder ongelukkig is. Maar ja Principes hè! Ik weet niet of God daar zo blij over is!
En liever een oude vrijster, dan een relatie waarin ik niet mijn geloof kan delen met mijn partner
mw schreef:
En liever een oude vrijster, dan een relatie waarin ik niet mijn geloof kan delen met mijn partner.
Juliah schreef:Staat er wat er staat?
Daarom zei ik ouder(enkelvoud) en geen ouderS(meervoud). Misschien had ik wat duidelijker moeten formuleren, maar ik doel zeker neit op wat Janvanverweg schrijft.
Het lijkt me duidelijk dat ouders die beiden volkomen onkerkelijk zijn hun kind überhaupt niet ten doop laten houden, zoals Hubert aangaf
mw schreef:
Tjah, 'waar liefde woont gebied de Heer Zijn zegen' is natuurlijk een 'eindegesprekargument' en in mijn ogen een cliché die veel wordt gebruikt om dingen goed te praten die in de bijbel niet goed gepraat worden.
En liever een oude vrijster, dan een relatie waarin ik niet mijn geloof kan delen met mijn partner.
Janvanverweg schreef: sommige zaken wil je gewoon niet
zo ook met een relatie aangaan met ongelovigen. hoe kan je God daarin verblijden??? op dit soort momenten blijkt wie er Heer is in je leven.
het is niet je hart (verlangen emoties) volgen, noch je verstand (koud de regeltjes naleven) maar de Heer!hubert schreef: Dat is toch wat anders dan 2 vrije mensen die verliefd op elkaar worden. En je weet het Waar Liefde Woont Gebiedt de Heer Zijn Zegen. Gelovig of niet! Als ik jou begrijp zou je niet je hart moeten volgen maar je verstand en dan ongelukkig worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten