Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Schipje » 13 okt 2011 23:16

AikonGirl schreef:Had pas een artikel in de krant gelezen, waarin stond dat er geen enkel bewijs is voor de zogenaamde sprongetjes.

Ben wel benieuwd naar dat artikel. Het is wetenschappelijk bewezen en al zou dat niet zo zijn, bij mijn kinderen merk ik het duidelijk! Er is nu een programma over op rtl.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 14 okt 2011 01:19

Het stond in de Trouw.
Juist dat er geen wetenschappelijk bewijs voor is.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 okt 2011 05:54

Merisja schreef:@Sophie77: Dan zijn ze al wel wat ouder!

Dat klopt, maar het scheelt idd erg per kind. Toen de jongens 7 waren, liet ik ze ook weleens thuis om de oudsten naar club/sport te brengen, maar dan had ik ook niet altijd een echt goed gevoel; het hing er nl. van af wat ze aan het doen waren. Zitten ze helemaal verdiept in een boek, dan ga ik met een geruster hart even weg dan dat ze een wild balspelletje aan het doen zijn :wink:.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 okt 2011 06:50

Ik zou liever voor een speen gaan. Die is veel makkelijker af te bouwen dan een duim!
Over afbouwen gesproken, 1,5 is best jong omdat ze het dan waarschijnlijk niet begrijpen. Wel lastig dat hij snachts steeds wakker word en niet verder slaapt! Met afbouwen zou ik belonen met stickers en een verhaaltje maken. Samen de speen weggooien en hopla... Natuurlijk wel zorgen dat je nog een speen achter de hand hebt, want je weet nooit hoesnel of hoelang ze er over doen voordat ze er helemaal af zijn :wink: Op mn werk doen de meeste ouders het ook wel zo en dat gaat eigenlijk prima!
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 okt 2011 06:55

AikonGirl schreef:Het stond in de Trouw.
Juist dat er geen wetenschappelijk bewijs voor is.

Toch vreemd, vraag me af hoe ze daarbij komen. Maar goed, ik ben erg blij met het boek want mijn kinderen (en uit mijn omgeving) hebben wel degelijk sprongetjes. Al zegt de trouw honderd x dat het niet zo is. :wink: Ik vond het boek werkelijk een verademing.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 okt 2011 08:05

Ik denk dat ik mijn zoon zelfs wel naar een openbare basisschool kan sturen, hij is zo (goed) gelovig.
Vanmorgen ging hij in zijn keukentje pannenkoeken bakken voor me, kreeg ik een (lege) pan onder mijn neus geschoven, hij ook een voor zijn neus. Zegtie:' Zo, nu gaan we even bidden mama.' Hij deed zijn ogen dicht, handen samen: 'Here, zegen dit eten amen. Ja, nu mag je eten.' :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 okt 2011 09:27

Schipje schreef:Toch vreemd, vraag me af hoe ze daarbij komen. Maar goed, ik ben erg blij met het boek want mijn kinderen (en uit mijn omgeving) hebben wel degelijk sprongetjes. Al zegt de trouw honderd x dat het niet zo is. :wink: Ik vond het boek werkelijk een verademing.

Ik herken die sprongetjes ook helemaal niet. Mijn kids hadden eigenlijk het eerste jaar nooit jengeldagen. Ze huilden de eerste 7 weken non stop en daarna nooit meer. Ik kan ook helemaal niets met dat boek.

@ missf Grappig is dat! Zoonlief corrigeerde pas zijn juf op het kdv. Zij zie 'jeetje', waarop zoonlief zei dat dat geen net woord was en dat zij dan maar 'snert' moest zeggen als iets niet lukte.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 okt 2011 11:58

Dippie schreef:Ik zou liever voor een speen gaan. Die is veel makkelijker af te bouwen dan een duim!

maar ja, dat heb je niet altijd voor het zeggen :wink: . onze oudste duimt veel en de jongste hebben we pas een speen geprobeerd, die wil ze niet, maar ze zit wel steeds naar haar duim te zoeken en heeft hem zelfs al een paar x zelf gepakt! ik vind het nu nog wel een lief gezicht en hier zeggen ze altijd dat je er 'zoete kinderen' van krijgt.

missf en ajl: komisch is dat dan he? wij waren pas in een winkel waar de muziek behoorlijk duidelijk aanwezig was. roept dochterlief: deze versje vindt de Heere niet mooi he? opent uwe mond zingen.. 8) .
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 okt 2011 12:35

Mijn zoon gaat juist lekker dansen als de muziek in een winkel heel hard staat 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 14 okt 2011 13:01

Wat duim en speen betreft, je hebt het idd niet altijd voor het zeggen. Hier had J. tot voor kort de speen, soms nog wel, maar meestal pakt hij hem zeer doelbewust uit zijn mond, gooit hem uit bed en stopt zijn duim erin... :lol: , zal hij wel van mij hebben. Het zij zo.

Hier herken ik de sprongetjes wel een beetje, al denk ik wel dat het per kind verschillend is, en het ook niet voor iedereen geld. Tja, en wat dat wetenschappelijk bewijs betreft, waarschijnlijk zijn de meningen daar over verdeeld....

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 14 okt 2011 13:07

Sprongetjes geloofde ik ook niet in , bij de oudste 3 niet gemerkt.
Maar bij de jongste merk ik het juist wel heel goed, elk sprongetje is bij haar te herkennen. Blijkbaar is het per kind verschillend.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 14 okt 2011 13:10

Dat t wetenschappelijk bewezen is, betekent ook nog niet dat iedereen het hoeft te herkennen. Dat betekent enkel dat het te vaak gebeurt om het door toeval te laten verklaren. OVerigens is er sowieso wel wetenschappelijk bewezen dat er gevoelige perioden zijn, waarin ze gevoelig zijn om een bepaald iets te leren (bijv taal), dat komt door de hersenontwikkeling. Ik neem maar aan dat de sprongetjes ook worden veroorzaakt door groeispurtjes in de hersenen.

Wat leuk al die omrollende babies. Hier nog niet hoor. De laatste dagen is ze wel weer wat met rollen bezig, na een paar weken bijna alleen maar stilliggen. Ze tilt wel steeds haar hoofd op als ze op haar rug ligt en laat t dan iets te onvoorzichtig weer zakken. Boem auw, huilen dus :( :o

Bij de oudste hebben we de speen met ongeveer anderhalf weggehaald (ik denk iets eerder). Het was hier geen enkel probleem, blijkbaar is ze meer gehecht aan de knuffel dan aan de speen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 okt 2011 07:36

Hier dachten we vorige week woensdag dat S. een regeldag had. Vrijdag was dat nog niet over en nog steeds niet. En maar huil (krijsen). Alleen aan de borst is hij zoet en rustig en valt soms bij 5 slokjes in slaap. Leg je hem in z'n bedje is hij zo weer wakker en huilt (krijst) hij weer. Overstrekken en in elkaar kronkelen. Zo zielig om te zien. :( Vandaag maar eens bellen met een therapeut. Gelukkig slaapt hij 's nachts wel (tussen de voedingen door, ik heb het vermoeden dat hij dan zoo moe is van het huilen overdag), maar om 5/6 uur begint het hele riedeltje weer opnieuw. We hebben echt het idee dat we aan het overleven zijn. :?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 okt 2011 07:39

wat naar Evelien, dat wens je je kleintje niet toe, dattie pijn heeft. Het zoontje van mijn vriendin was erg geholpen met 2 behandelingen bij de osteopaat. Frederiek huilde ook regelmatig en wilde nooit liggen, maar sliep 's nachts wel altijd prima, maar die had/heeft dus verborgen reflux. En dat kan volgens mij ook flink pijn doen. En het is zo simpel op te lossen. Dus misschien even langs de dokter in plaats van therapeuten?
Sterkte met je kleintje!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 okt 2011 07:55

Nooit gedacht dat ik met mijn enorme uitslaper deze vraag nog eens zou stellen. Maar ik vraag me af of jullie tips hebben voor het vroeg wakker zijn van Jurian. Eerder sliep hij tot 9 uur, maar nu wordt het met de dag vroeger. Sowieso altijd als mijn man of ik opstaan, dat is op zijn vroegst een uur of kwart over 6, maar vanmorgen was het kwart voor 6, en toen sliepen wij allebei gewoon nog.
Ik heb mijn slaap best wel erg nodig, en had gister late dienst, dus kan niet lekker vroeg naar bed ofzo, als ik heb gewerkt. Vaak laat ik hem even naast me liggen, maar binnen tien minuten springt hij alweer op me. Op zijn kamer hebben we al een doos vol speelgoed gezet, ook dat gaat 10 minuten goed. Daarna wil hij naar beneden. Vind ik ook geen probleem, dan zorg ik gewoon dat de voordeur op slot is (anders looptie weg ben ik bang ;) ) en dat zijn krukje in de bijkeuken staat waar hij niet bijkan, omdat hij anders pakken vla in bakjes gaat mikken enzo en pakken sap leegmaken. Maar nu gebruikt ook hij gewoon de prullenbak om op te gaan staan en dus had hij vanmorgen een heerlijk papje gemaakt van Frederieks flesvoeding. De bende kan me weinig schelen, maar zo'n pak voeding kost niet niks, dat vind ik zonde.

Boos worden helpt niet, hij doet het de dag erna gewoon weer. Wat helpt wel? Later naar bed doen ofzo? Of moet ik er gewoon maar mee leren leven? :D

Terug naar “Archief”