Nieuwe recessie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Nieuwe recessie

Berichtdoor schaapje » 09 dec 2011 09:39

1 Tim.6: 8-10
Als we echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn.Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.

Is er niemand die zich een beetje hierin herkent, ik zelf ben niet in bezit van erg veel geld, maar wel in bezit van vele goederen. En op de één of andere manier lijkt het soms of je mee gezogen wordt met het systeem van deze wereld en steeds weer in de verleiding komt om weer iets nieuws te kopen.
En dat zijn vaak zaken die een mens niet nodig heeft.

In ieder geval is het een economisch systeem die niet van het Koninkrijk van God is.

Vers 17.
Hun, die rijk zijn in de tegenwoordige wereld, moet gij bevelen niet hooghartig, te zijn en hun hoop gevestigd te houden niet op onzekere rijkdom, doch op God, die ons alles rijkelijk ten gebruike geeft. om wél te doen, rijk te zijn in goede werken, vrijgevig en mededeelzaam.

Ook hierin zie ik dat ik tekort schiet, en zelf zo veel denk nodig te hebben, en in mijn hart weet dat ik dat ik vrijgeviger zou moeten zijn.

Nieuwe recessie...ik denk dat het voor veel christenen wel eens een zegen zal kunnen zijn, dan zal er meer hoop op God komen en meer gebed nodig zijn.

Openb.3: 17
Omdat gij zegt; Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 dec 2011 15:01

schaapje schreef:Is er niemand die zich een beetje hierin herkent, ik zelf ben niet in bezit van erg veel geld, maar wel in bezit van vele goederen. En op de één of andere manier lijkt het soms of je mee gezogen wordt met het systeem van deze wereld en steeds weer in de verleiding komt om weer iets nieuws te kopen.
En dat zijn vaak zaken die een mens niet nodig heeft.

Tja, wat is nodig hebben? Heb ik mijn wasmachine nodig? Mijn boeken? Mijn fiets? mijn cd's?

Over mijn spelcomputers en tv valt wel wat te zeggen, maar dat is nu eenmaal hoe ik mij in mijn vrije tijd mag vermaken, dus dat valt voor mij in dezelfde categorie als boeken en cd's.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 09 dec 2011 15:57

Tja, overschot zorgt er nu eenmaal voor dat je ook andere dingen kunt doen dan alleen maar met primaire levensbehoeften bezig zijn :mrgreen: En voor sommigen is een spelcomputer best noodzakelijk hoor :-k
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 dec 2011 23:14

schaapje schreef:Nieuwe recessie...ik denk dat het voor veel christenen wel eens een zegen zal kunnen zijn, dan zal er meer hoop op God komen en meer gebed nodig zijn.

Dus meer nood, meer honger, meer ellende, meer narigheid in gezinnen, zijn dat zegeningen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 dec 2011 12:46

quote="Optimatus"

Dus meer nood, meer honger, meer ellende, meer narigheid in gezinnen, zijn dat zegeningen?

Tja, dat heb ik niet gezegd optimatus, en het zijn trouwens maar gedachten waar ik mee bezig ben i.v.m. de recessie, ...het is maar een mening, als je er dus één zin uithaalt en al het andere negeert dan leg op deze manier er iets in wat ik niet gezegd heb.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 dec 2011 14:11

Nou ja, geloof doet het sowieso altijd beter als de omstandigheden van de gelovigen slechter zijn. De boodschap van hoop verkoopt een stuk makkelijker als de mensen niets hebben dan wanneer het goud door de straten stroomt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 12 dec 2011 15:31

En dus komen we weer terug bij het hetgeen we hiervoor al bespraken: schaarste! Hoop doet het inderdaad beter bij schaarste, dan bij overvloed... De vraag naar hoop stijgt, hetgeen de inflatie weer doet stijgen. :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 dec 2011 23:13

Katlheen schreef:En dus komen we weer terug bij het hetgeen we hiervoor al bespraken: schaarste! Hoop doet het inderdaad beter bij schaarste, dan bij overvloed... De vraag naar hoop stijgt, hetgeen de inflatie weer doet stijgen. :mrgreen:

Es ist alles Psychologie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”