meribel schreef:dát is het nou juist! NIEMAND kan in de toekomst kijken,
Zie onder.
dus hoe onbeschoft ben je nu als je afval voor de toekomst, HELE VERRE TOEKOMST, nu achterlaat!
Even wat overbodige uitroeptekens weggehaald.
Hoe onbeschoft ben je om nu alle natuurlijke grondstoffen zoals gas en kolen op te maken?
En je moet nu ook niet op je handen gaan zitten, al het geld wat nu omgaat in de kernenergie moet gestopt worden in duurzame energie ( met name zonne energie )
Ik ben geen expert of deskundige, maar ik geloof wel deskundigen die zeggen dat als we daar nu net zoveel tijd en aandacht aan zouden schenken als aan kernenergie( neemt de ontwikkeling van de mobiele telefoon even als voorbeeld ) we kunnen leven van de zonne energie over 50-100 jaar,
Maar niemand kon toch in de toekomst kijken? Maar goed, ik hoop dat ze gelijk hebben hoor. Maar tenzij ze iets uitvinden om energie uit regen op te wekken, zijn we hier in Ierland dan nog steeds het haasje...
en dat we die tijd kunnen overbruggen door gas te gebruiken, bij lange na niet zo vervuilend als kolen en meer dan genoeg nog op voorraad
O, dus al dat geklaag dat de olie en het gas opraken, kloppen niet?
( maarja, wie wil er op lange termijn van iets profiteren als we op korte termijn lekker veel geld kunnen verdienen aan iets...zo zit de verdorven mensheid nu eenmaal in elkaar)
Kernenergie als financiële melkkoe? Echt waar? Ik ben wel benieuwd naar de winstcijfers hoor, maar vermoed dat er lucratievere zaken zijn om in te gaan als je je verdorven winstbejag wilt botvieren.
Blijkbaar moet er ergens in een ontwikkeld land eerst nog eens even wat misgaan, Borsele bijvoorkeur want ik wil het niet een ander land aandoen, voordat we achter ons oren krabben.
We? Ons? Volgens mij hoor jij helemaal niet tot het groepje waar je nu wel op duidt. Schrijf dan liever 'voordat zij zich achter hun oren krabben'. Klinkt flauw, maar niet minder flauw dan de retorische techniek die je gebruikt.
Maar laten we het even in perspectief plaatsen. Er zijn pak 'm beet 400 tot 500 kerncentrales in de wereld. Het aantal serieuze ongelukken sinds de eerste reactor on-line kwam in 1951 zijn nog steeds op twee handen te tellen. Zo uit mijn hoofd ken ik er 3. Tjernobyl in '86, Three mile Island in '79, en nu Fukushima.
En de slachtoffers van het dumpen van kernafval, ach die leven lekker ver weg ( rusland, afrika ) dus daar horen we niet zo veel van........mismaakt kindje meer of minder? Wie maakt ons dat hier nou uit?!
Flauw. Niemand pleit voor achteloos met kernafval omgaan. Doe dan ook niet net alsof mensen dat wel doen.