Jonge moeder

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Re: Jonge moeder

Berichtdoor tante-tortel » 06 dec 2009 08:36

pannenkoek schreef:
paprikameisje2 schreef:daarbij ook nog de aanvulling! ondanks werk ed, je hebt er ook een heeel gros die het super graag zouden willen, maar wat vaak uitloopt op miskramen, of het lukt helemaal niet!

tja, ik zou nooit vragen of het allemaal lukt in de huishouding ed, ze hebben er immers zelf voor gekozen! er zijn genoeg christelijke manier om het te'voorkomen' dat je evt zwanger raakt! Verder kan één kind voor een ouder nog wel heftiger zijn dan tien kinderenvoor een ander!

Zeker weten, ik ging ooit op kraambezoek bij een goede kennis. 'niet voor half 11 komen hoor, anders ben ik nog niet klaar.' Het was haar eerste. Maar als ik om half 11 bij haar wilde zijn moest ik wel met 3 kinderen onder de 4 om half 10 in de auto stappen.

Nou dan was dat toch een mooie tijd voor jou? Iedereen heeft het met de eerste het drukst.
Alles is tenslotte voor het eerst.
Je bent net bevallen, de kraamzorg weg en dan.........
Kind moet om half tien in bad en dan eten. Zo deed de kraamverzorgster het dan is het toch logisch dat ze zegt niet eerder dan half-elf? Ik zou al niet eerder gaan.
En dat zelf voor gekozen vind ik zo een onchristelijke opmerking! Je hebt niets te kiezen. Tevergeefs zwoegen de bouwlieden als de HERE het huis niet bouwt.
Om maar een tekst uit de Bijbel te noemen.
Kijk nog maar eens in het topic over niet zwanger kunnen worden.................

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 dec 2009 09:06

Ik deed het juist anders toen de kraamverzorgster weg was. Die kwam om half 9, dan moest ik douchen, Jurian in bad doen. Toen ze weg was gaf ik Jurian de fles om 7 uur ofzo, en dan sliepen we samen lekker verder tot 10 uur, dan nog eens een fles, zelf uitgebreid douchen, hem in bad doen, dan was het zo 12 uur hoor :D Daarom hield ik sowieso niet van bezoek 's morgens, dat kwam gelukkig maar heel zelden. Iedereen in mijn omgeving werkt overdag gewoon. Het meeste kwam 's avonds, en dat vond ik veel leuker, dan zat ik toch maar op de bank met mijn pink in Jurians mond, en was mijn man er tenminste ook.
Toch ben ik bij een eventuele volgende echt voor een kraamfeest of toch op het kaartje zetten dat bezoek tijdens de kraamdagen het fijnst is voor ons. Die nasleep van bezoek vond ik echt helemaal niks. Maar ik wilde het niet op het kaartje, omdat ik dat ongastvrij vond staan, mijn man wilde het wel. Nu geef ik hem toch gelijk ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2009 10:25

een kraamfeest lijkt me ook wel wat prettiger.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 dec 2009 11:42

Een kraamfeest lijkt mij juist helemaal niks. Heel onpersoonlijk vind ik het overkomen doen mij maar bezoek aan huis.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 dec 2009 11:53

liefie schreef:Een kraamfeest lijkt mij juist helemaal niks. Heel onpersoonlijk vind ik het overkomen doen mij maar bezoek aan huis.

Voor sommigen is het de ideale oplossing hoor. Als je al een stel schoolgaande kinderen hebt en misschien een lastige start? Leuk als de visite dan zegt dat het onpersoonlijk is :? Wees blij dat je een uitnodiging krijgt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 dec 2009 12:01

Dat snap ik ook wel en dat moet ieder voor zich weten. Maar ik zeg dat ik nooit een kraamfeest zou geven omdat ik het onpersoonlijk vindt omdat je niet echt met iedereen kan praten enz en ze komen speciaal voor jou kindje.
Daarom zou ik het veel prettiger vinden als ze thuis langs komen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 dec 2009 15:15

Dat dacht ik dus ook voor Jurian er was, maar ik ben er echt van teruggekomen. En mensen mogen dan best komen, maar wel tijdens de kraamdagen, en niet na 3 weken nog, ik had het echt helemaal gehad. Vooral bij zo'n eerste, dat is al enorm wennen voor jullie als ouders, krijg je ook nog eens steeds al die mensen over de vloer. Ik heb nu wel geleerd dat als we een geboortekaartje krijgen meteen die eerste week te gaan, of gewoon een kaartje sturen. Ligt er aan van wie het is batuurlijk, bij naaste familie gaan we gelijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 dec 2009 17:24

tante-tortel schreef:Ik bedoel maar te zeggen dat je op een verkeerde manier spreekt over het krijgen van kinderen.
Wij hebben het zo gepland klinkt nogal zelfingenomen, en het zou in zo een geval goed zijn om er wel degelijk God bij te halen.
Het krijgen van kinderen is een zegen van God, en niet een planning van mensen.
Vaak gaat het namelijk niet zoals je plannen zijn.
De opmerking; dan nemen we kort achter elkaar meerdere kinderen en dat is dan wel een paar jaar aanpoten.
Dat vind ik een misplaatste opmerking over het krijgen van kinderen, het is namelijk niet een supermarkt waar je ze even op kunt halen.

Je hebt mij nooit horen zeggen dat ik meerdere kinderen zal 'nemen'. Onze eerste heb ik rond mn 30 gekregen en ben nu 31 en zwanger van de 2e. Eerder 'kiezen'voor kinderen was voor ons niet mogelijk, aangezien wij nog met een opleiding zaten en beiden geen vast contract hadden. Op het moment dat ik zekerheid had ten aanzien van werk en een huis, hebben wij bewust voor de mogelijkheid van kinderen gekozen.

Wij willen graag meerdere kinderen, maar na mn 35e liever niet meer. De risico's worden dan ook steeds groter. Mochten wij na deze geen kinderen meer krijgen, zal ik dankbaar zijn voor de kinderen die ons wel gegeven zijn. Daarbij ben ik ook van mening dat je ook nog meer bent dan alleen maar moeder. Ik ben ook nog 'echtgenote van', 'vriendin van' en 'collega van'. Daarom zal ik ook niet bewust kiezen voor een heel groot gezin. Die andere dingen heb ik namelijk ook nodig om te functioneren zoals ik nu doe.

Enne over het kraamfeest. Ik vind het evenals Missf ook ongastvrij staan op het geboortekaarte, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu alweer opzie tegen de enorme invasie aan kraambezoek. De vorige keer was het echt 2 maanden lang. Ons nadeel is ook dat wij verder weg wonen, dus de mensen komen niet voor een uurtje langs, maar blijven de hele middag en/of avond incl. eten.
Laatst gewijzigd door ajl op 07 dec 2009 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 dec 2009 07:15

Bij de geboorte van Annemiek waren hier 110 mensen geweest in de kraamtijd (lees 7 dagen!), daarna hadden we nog 3 maanden nadruppelaars in het weekend. En tussendoor sinterklaas kerst en een heleboel verjaardagen. Om gek van te worden. Dus wij hebben bij nr 2 wel kraamfeest gedaan en nu bij de derde is het zaterdag.
Ideaal, de mensen waar je veel mee hebt zijn al geweest en dat is 2 weken lang toch elke dag bezoek waar je heel veel tijd voor hebt omdat er dan maar 1 of 2 zijn. En die andere vage kennissen komen dan in 1x en voor familie is het leuk want die zien mekaar dan ook weer eens en dan kan je niet altijd met iedereen praten maar dat is op je bruiloft ook niet.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 dec 2009 20:44

Hier een jonge (27) vader van drie kleine kinderen (3, 2 en 1).

Onze jongste is in de zomervakantie geboren, en sindsdien hebben wij het idee dat als er weer een kleintje zou komen, wij misschien wel een kraamfeest gaan houden.

Ik ga even lekker bot doen over de visite, maar sommige mensen denken echt dat je het leuk vind als zij zaterdag 's ochtends bellen of ze 's middags langs kunnen komen. Dat is echt heerlijk als de kinderen 0, 1 en 2 zijn.
Of ze gaan ervan uit dat je toch zomervakantie hebt (je werkt toch in het onderwijs) en dat je het dan leuk vind om alle dagen visite te hebben.

Ik zeg nu niets over broers/zussen/goede vrienden. Maar wel over tantes die je anders nooit ziet, andere kennissen die komen omdat je nu eenmaal hoort te komen als je een kaartje krijgt (tja, oke, we sturen hen ook een kaartje omdat dat nu eenmaal hoort.) enz.

Verder: soms zijn die mensen die aan je vragen: "red je het wel?" ook een stukje gebedsverhoring. Zeker als er dan op volgt: "Zal ik dit of dat even voor je doen?"

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 dec 2009 13:43

tante-tortel schreef:Ik bedoel maar te zeggen dat je op een verkeerde manier spreekt over het krijgen van kinderen.
Wij hebben het zo gepland klinkt nogal zelfingenomen, en het zou in zo een geval goed zijn om er wel degelijk God bij te halen.
Het krijgen van kinderen is een zegen van God, en niet een planning van mensen.
Vaak gaat het namelijk niet zoals je plannen zijn.
De opmerking; dan nemen we kort achter elkaar meerdere kinderen en dat is dan wel een paar jaar aanpoten.
Dat vind ik een misplaatste opmerking over het krijgen van kinderen, het is namelijk niet een supermarkt waar je ze even op kunt halen.

Je zit de boel weer te verdraaien... schaam je. Gij zult geen vals getuigenis spreken tegen uw naaste....

AJL heeft nergens gezegd: Dan NEMEN we kort achter elkaar meerdere kinderen. Ze heeft alleen gezegd dat hun planning (en sorry hoor, maar je hebt hier als je gezond bent zeker wel invloed op) is om nog niet gelijk kinderen te krijgen.... en hopen over een poos er wel meerdere te mogen ontvangen. Dan ben je inderdaad, als alles goed gaat, wel een paar jaar "aan het aanpoten". Zo reeel moet je zijn. Ze zegt alleen niet: Ik ben toch wel vruchtbaar dus we wachten nu een poos en later nemen we gewoon een paar kinderen. Ze geeft alleen aan wat ze hopen en dus ook plannen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze kinderen denken te kunnen "nemen". Dat "kinderen nemen" heeft ze nergens gezegd.... dat heb jij er van gemaakt... dat geeft wel iets aan over met wat voor bril jij dit soort reacties leest. Die is nogal gekleurd. Dat is me overigens vaker opgevallen.... zet die bril eens af, want je ziet dingen vaak anders dat ze zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 08 dec 2009 14:03

Als je goed terug leest kun je zelfs lezen dat ik het woord nemen niet genoemd heb. Maar dat Jotje dat noemde in haar reactie op mijn: wensen lijstje....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 dec 2009 15:28

Volgens mij ben jij degene die mijn zin uit zn context haalde en niet Jo'tje. De zin die geciteerd was, was bijna letterlijk uit mijn post overgenomen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 dec 2009 15:58

tante-tortel schreef:Als je goed terug leest kun je zelfs lezen dat ik het woord nemen niet genoemd heb. Maar dat Jotje dat noemde in haar reactie op mijn: wensen lijstje....

AJL heeft het nergens over kinderen nemen. Jo'tje zegt vervolgens niets over kinderen nemen... je verdraait weer wat. Jo'tje zegt: Ajl zou NOOIT ZEGGEN dat ze kinderen zou nemen.

Dus iedereen heeft het NIET over kinderen nemen. Maar jij komt opeens met de bewering dat AJL zou hebben gezegd: Dan nemen we binnenkort toch meerdere kinderen?

Kortom, jij hebt het als enige WEL over kinderen nemen en legt dat anderen in de mond....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 dec 2009 17:49

Dit heeft ajl geschreven, "Als alles goed gaat, is het ook onze planning om de eerste jaren meerdere kinderen te krijgen en rond mn 35e ermee te stoppen."
en daar valt TT over.

Wie nou wel of geen nemen schrijft..... We krijgen ze, ik ben de enige vd 4 bij ons thuis die ze kan krijgen, en dan zie je het echt als een zegen van God.
Ik was binnen 4 jaar zwanger vd 3e, nou dan loop je echt met loot in je schoenen om je broer en zussen het te vertelllen.....
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”