de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor kwebbel » 09 mar 2009 19:22

Marie Popelin schreef:Trouwens, als twee mensen het fijn vinden om samen te zijn en en vier keer per jaar op vakantie willen, dan is het toch fijn dat ze genieten? Bedenk voor jezelf wat je wilt in je huwelijk en niet voor een ander.
daar ben ik het ook mee eens :) ik zie dit meer als ervaringen uitwisselen en bij de een liggen prioriteiten hoger/lager/anders dan bij andere mensen. t Is net wat je opvoeding is, en hoe je zelf bent etc. Dat is niet zozeer een oordeel vellen denk ik maar zelf aangeven waar je prioriteiten liggen.
MissF heeft Jurian en weet wat een kind kost en nog meer mensen kunnen daarover meepraten! Logisch dat zij andere prioriteiten hebben. Ik zou dan liever mijn kind(eren) netjes in kleding steken dan dat ik 4x per jaar op vakantie ga. De prioriteiten liggen bij een ander weer heel ergens anders.
Ik vind het belangrijkste dat ik God in mijn leven betrek en dat ik tegenover Hem mijzelf kan verantwoorden wat ik/wij doen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2009 22:08

Marie Popelin schreef:

Trouwens, als twee mensen het fijn vinden om samen te zijn en en vier keer per jaar op vakantie willen, dan is het toch fijn dat ze genieten? Bedenk voor jezelf wat je wilt in je huwelijk en niet voor een ander.

Tuurlijk. Maar persoonlijk vindt ik dat je er dan wel volwassen genoeg mag zijn om de gevolgen te dragen als er wel een zwangerschap ontstaat (ondanks dat het niet gepland is/was) en om dan een abortus te plegen (dat gaat voor mij toch net ietsjes te ver, maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening, mag ik die dan ook hebben?).

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 09 mar 2009 22:13

Evelien schreef:
Stel dat je het doet om materialistisch oogpunt (bijv. dat je niet meer 4 keer per jaar op vakantie kunt, of dat je geen tweede auto er op na kunt houden etc.), dat gaat er bij mij niet in.

Maar dan mag je nog niet oordelen, maar ik heb dan soms wel m'n vraagtekens.

Het is aan mensen zelf om te bepalen of het vanuit financieel oogpunt gezien verantwoordelijk is om kinderen te krijgen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2009 22:30

Oh, ik bedoel helemaal niet dat ik vind dat je meteen kinderen moet krijgen hoor. Of dat je geen andere prioriteiten mag hebben. Dat heb ik ook niet gezegd. Maar ik denk dus wel dat als je een kindje krijgt, het financieel wel haalbaar is. Maar idd, dan moet je wel dat kind als prioriteit nummer 1 hebben, want anders zal het lastiger worden.
Maar daarmee bedoel ik juist helemaal niet dat je het niet anders 'mag' doen. Juist niet. Wij hebben ook bewust gekozen om eerst even samen te blijven. Wij moeten ook nog een nare studieschuld af betalen, maar doordat we ons huis op 1 loon hebben gekocht en allebei werken is het voor ons ook makkelijker om en een kind te onderhouden en op vakantie te gaan enzo.
Mijn punt was meer: financieel is een kind in bijna alle gevallen WEL haalbaar, als je wilt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 09 mar 2009 23:19

@ MissF ik snap nu wat je bedoeld. :wink:
@ Evelien: iedereen mag een mening hebben. :) Daarnaast heb ik niets over abortussen gezegd? Het enige wat me tegenstaat dat er mensen zijn die hun mening weleens aan je opdringen dat het normaal is dat zodra je getrouwd ben kinderen hoort te krijgen. Wat ik ook heb gezien is dat, toen een vader van iemand zag dat ze de pil had gehaald voor haar trouwen, hij zij dat hij niet op de bruiloft wilde komen als ze daar aan ging. Wat zou betekenen:
1. Al jaren geen seks voor het huwelijk
2. Weinig seks in je huwelijk omdat je nog niet aan kinderen toe bent maar geen voorbehoedsmiddelen mag/wil gebruiken. Naar mijn mening is seks hebben in onvruchtbare dagen/voor het zingen de kerk uit/of helemaal geen seks hebben ook gewoon zorgen dat je niet zwanger wordt. Dus als je niet aan anti-conceptie doet krijg je bij wijze van spreke 20 kinderen.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 mar 2009 23:21

MissF schreef:Oh, ik bedoel helemaal niet dat ik vind dat je meteen kinderen moet krijgen hoor. Of dat je geen andere prioriteiten mag hebben. Dat heb ik ook niet gezegd. Maar ik denk dus wel dat als je een kindje krijgt, het financieel wel haalbaar is. Maar idd, dan moet je wel dat kind als prioriteit nummer 1 hebben, want anders zal het lastiger worden.
Maar daarmee bedoel ik juist helemaal niet dat je het niet anders 'mag' doen. Juist niet. Wij hebben ook bewust gekozen om eerst even samen te blijven. Wij moeten ook nog een nare studieschuld af betalen, maar doordat we ons huis op 1 loon hebben gekocht en allebei werken is het voor ons ook makkelijker om en een kind te onderhouden en op vakantie te gaan enzo.
Mijn punt was meer: financieel is een kind in bijna alle gevallen WEL haalbaar, als je wilt.

Zo, jij zegt precies wat ik bedoel. Dat wilde ik met mijn verhaal ook zeggen.

Ieder moet voor zich weten wat hij of zij wat betreft huwelijk en het krijgen van kinderen wil. Daar beslis en oordeel ik niet over. Ik begrijp het heel goed als mensen liever nog even wachten met het krijgen van kinderen om wat voor reden dan ook.
Afbeelding

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 10 mar 2009 01:10

Ik ben het ook met iedereen eens :mrgreen:

Serieus; in principe komt een kind heus wel groot ook al heb je wat minder geld te besteden. Het is alleen wel best lastig om elke euro om te draaien voordat je 'm uitgeeft dus wat dat betreft kan ik het me voorstellen dat je kinderen krijgen uitstelt omdat je liever wat ruimer in je geld wil zitten wanneer je kinderen krijgt.

Ik snap eigenlijk niet zo waarom er vaak commentaar geleverd wordt op het feit dat mensen 4 keer per jaar op vakantie gaan samen en nog geen kinderen willen. Als je geen kinderen wilt, dan zou het toch niet goed zijn om ze toch te krijgen? Het lijkt me geen ideale situatie voor een kind, geboren bij ouders die eigenlijk zichzelf nog op andere manieren wilden ontwikkelen..

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 mar 2009 06:47

kwebbel schreef:
linde schreef:dan kan je beter nu je stopweek houden...
te laat ](*,) ben inmiddels bijna klaar met m'n periode en morgen is m'n stopweek! Voorzichtigheid geboden...
ik zal toch ook niet in m'n stopweek ongesteld blijven nu ik een week eerder ongesteld ben geworden? Laten we het niet hopen?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2009 07:21

kwebbel schreef:
kwebbel schreef:
linde schreef:dan kan je beter nu je stopweek houden...
te laat ](*,) ben inmiddels bijna klaar met m'n periode en morgen is m'n stopweek! Voorzichtigheid geboden...
ik zal toch ook niet in m'n stopweek ongesteld blijven nu ik een week eerder ongesteld ben geworden? Laten we het niet hopen?

Waarschijnlijk niet, maar waarom slik je niet een strip door? Dat lijkt me ook nog betrouwbaarder.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 10 mar 2009 20:56

MissF schreef:
Sabra schreef:
MissF schreef:Ik vind het niet erg hoor, als mensen de pil slikken, maar noem dan niet als reden dat het financieel niet kan, wan dat is denk ik in veel gevallen niet waar.

Wie ben jij om dat te kunnen beoordelen?

Omdat ik een kind heb, en ik weet wat alles kost. En ik weet wat het minimum inkomen is van een mens in nederland (ook al is het bijstand), en ik dus weet dat bijna iedereen dat moet kunnen redden. Een kind kost helemaal niet veel, men maakt dat er gewoon van.

Ik heb trouwens mijn pilletjes weer in huis :)

Nou, hier wil ik wel even op inhaken...

Natuurlijk zal er altijd een uitweg zijn als je toch zwanger raakt, maar als wij dat zijn beloop laten gaan kunnen we het huis te koop zetten!!

We hebben vorige week weer een rekening gehad van een paar duizenden euro's meer dan we hadden gedacht, en we weten nu al niet meer waar we die van moeten betalen. Mn schoonmoeder heeft ons al genoeg geholpen vind ik, en daar wil ik ook niet steeds aankloppen, onze hypotheek moeten we al gaan ophogen ivm 'weer een foutje van de hypotheekadviseur'. En ga zo maar door....de wasmachine is een oud goor ding, de auto is zijn laatste kilometers aan het rijden, we moeten nog een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten ivm de hypotheek(daar is ook al geen geld voor momenteel), moet ik nog even doorgaan????

Ja, we hebben nu een huis met een nieuwe keuken, nieuw toilet en grotendeels nieuwe meubels, maar het meeste moesten we wel doen ivm een verborgen gebrek!!

En dan zeg je nu misschien: had je maar geen huis moeten kopen, maar dat zijn wel allemaal dingen die er 'ff' bij zijn gekomen nadat we het huis gekocht hadden. Wij willen nu toch eerst zorgen dat we weer een beetje een spaarpotje hebben voordat ik zwanger 'mag' raken.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mar 2009 21:06

Maar dan nog: ik vind, tot nu toe, dat een baby helemaal niet veel kost! Als je borstvoeding zou geven zijn het alleen de luiers (kleertjes krijg je waarschijnlijk tijdens de kraamtijd zo ongans veel, dat je voorlopig vooruit kunt, en anders heb je voor een tientje twee stelletjes bij de Zeeman). Ik haal 3 x 64 luiers voor 20 euro. Daar doet Jurian echt wel een hele poos mee. Bij ons komt er dan flesvoeding bij, 8 euro per 2 zakken poeder. Daar doet hij bijna een week mee. Dat is het duurste van alles.
Ik heb soms het idee dat mensen denken dat een kindje zo duur is, maar je kunt alles zo duur maken als je zelf wilt, hoor! Met een paar euro per week kom je er prima. Tneminste, zolang het een baby is. Daarna moet het mee eten met de pot, maar dat is ook maar ietsje meer dan je normaal maakt voor 2 personen.

Maar dan blijft nog staan dat ik het best vind dat anderen liever een duurder huis kopen, of veel op vakantie gaan. Dat bedoel ik er ook niet mee. Maar ik wil maar even zeggen, dat een kindje helemaal niet duur HOEFT te zijn, en dat als je perse wilt of als het 'gebeurt' het echt kan!
(en oja, het is veel leuker om een kindje te geven wat je wilt. Ik ben ook dolblij dat ik gewoon ook wat leuke kleertjes kan kopen voor Jurian, omdat ik die zo leuk vind, dat is zeker waar)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 mar 2009 00:05

Een kind mag dan wel niet duur zijn, maar wat dacht je als je geen baan als vrouw kan hebben omdat er opgepast moet worden op de kleine? Niet iedereen zou zijn kind naar een kdv willen doen. Ik geloof namelijk dat er zeker wel situaties zijn, waarin een kind opvoeden eigenlijk financieel niet mogelijk is.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 mar 2009 08:00

als je de kinderen eenmaal hebt kan je veel, je wordt dan erg creatief... toen wij milan kregen leefden we van een uitkering.. een maand na Matteos geboorte had mn man eindelijk een baan gevonden.. en nu verdient hij nog helemaal niet zo goed.. het kan eigenlijk allemaal net (niet).. Ik werk (nog) niet.. Toch heeft ons dat niet tegengehouden om kinderen te krijgen! Makkelijk is het niet altijd.. Maar ik zou ze niet willen missen en het dan ruimer hebben..

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 mar 2009 08:17

kirsten schreef:Een kind mag dan wel niet duur zijn, maar wat dacht je als je geen baan als vrouw kan hebben omdat er opgepast moet worden op de kleine? Niet iedereen zou zijn kind naar een kdv willen doen. Ik geloof namelijk dat er zeker wel situaties zijn, waarin een kind opvoeden eigenlijk financieel niet mogelijk is.

Er zijn genoeg andere (en goedkopere) opvangmogelijkheden voor je kind...
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 mar 2009 09:11

MissF schreef:Maar dan nog: ik vind, tot nu toe, dat een baby helemaal niet veel kost! Als je borstvoeding zou geven zijn het alleen de luiers (kleertjes krijg je waarschijnlijk tijdens de kraamtijd zo ongans veel, dat je voorlopig vooruit kunt, en anders heb je voor een tientje twee stelletjes bij de Zeeman). Ik haal 3 x 64 luiers voor 20 euro. Daar doet Jurian echt wel een hele poos mee. Bij ons komt er dan flesvoeding bij, 8 euro per 2 zakken poeder. Daar doet hij bijna een week mee. Dat is het duurste van alles.
Ik heb soms het idee dat mensen denken dat een kindje zo duur is, maar je kunt alles zo duur maken als je zelf wilt, hoor! Met een paar euro per week kom je er prima. Tneminste, zolang het een baby is. Daarna moet het mee eten met de pot, maar dat is ook maar ietsje meer dan je normaal maakt voor 2 personen.

Maar dan blijft nog staan dat ik het best vind dat anderen liever een duurder huis kopen, of veel op vakantie gaan. Dat bedoel ik er ook niet mee. Maar ik wil maar even zeggen, dat een kindje helemaal niet duur HOEFT te zijn, en dat als je perse wilt of als het 'gebeurt' het echt kan!
(en oja, het is veel leuker om een kindje te geven wat je wilt. Ik ben ook dolblij dat ik gewoon ook wat leuke kleertjes kan kopen voor Jurian, omdat ik die zo leuk vind, dat is zeker waar)

Dat ben ik niet met je eens missF. Ik vind een kind wel duur. Hugo is nu 7 mnd en hij heeft al 3 jassen gehad afgelopen winter, omdat hij eruit gegroeid was. Daarbij is hij begonnen in maat 56, maar hij heeft nu maat 74/80. Dat is toch toch elke 6 weken een nieuwe garderobe aanschaffen. Dat kan je inderdaad zo duur maken als jezelf wilt, maar het kost wel wat. Daarbij komtdat bij ons iedereen met speelgoed aankwam in de kraamtijd en wij weinig kleding gehad hebben.Tel daar bovenop dat hij momenteel uit zn maxi cosi groeit en er dus 2 autostoeltjes gekocht moeten worden. Wij werken beiden en brengen/halen hem om de beurt. Dus voor beide auto's een stoeltje. De goedkoopste zijn rustig € 150. Dan nog de flesvoeding, nieuwe spenen voor zn fles, bambix, fruithap. Nu eet Hugo al veel met de pot mee, maar ook fruit is duur. En de olvaritpotjes zijn ook prijzig. Tel daar bovenop dat je inkomen achteruit gaat,omdat vaak de vrouw minder gaat werken en je de kosten voor de kdv/gastouder hebt. Dus je houdt veel minder geld over.

Kort samengevat; ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand aan de pil gaat om financiële redenen. Als je geen geld hebt voor een kind en je wilt eerst even financieel op adem komen, vind ik het niet vreemd dat iemand daarom aan de pil gaat.

Terug naar “Archief”