Toename van bof in bijbelgordel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 apr 2008 20:23

pol schreef:
Memmem schreef:
Lalage schreef:Er zijn ook mensen die hun kinderen op een later tijdstip laten inenten dan aanbevolen. Het maffe is dat je de vaccinatie dan zelf moet betalen.

Niet altijd, wij wijken ook van het entingsschema af maar nog nooit zelf betaald.

en wat is de reden om af te wijken als ik vragen mag?

Wij vinden dat er te jong wordt begonnen met inenten. Verder krijgen ze de bmr niet omdat dat, vooral op jonge leeftijd, vrij onschuldige kinderziektes zijn.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 apr 2008 20:24

Mijn moeder heeft mijn broer laten inenten en die is er zo doodziek van geweest dat ze het nooit meer gedaan heeft. Ik heb de mazelen en de bof gehad, volgens mij ook waterpokken. Goed voor je weerstand. Alleen nog niet de rode hond, wat wel weer gevaarlijk schijnt te zijn tijdens de zwangerschap. Toen er polio heerste hebben we wel suikerklontjes gehad inderdaad.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 21 apr 2008 21:23

Optimatus schreef:Wat denk je? Waarschuwen natuurlijk!
De kinderen moeten beschermd worden - ga naar de dokter en laat ze inenten.

Laat jij je eigenlijk ook inenten voor elke griep epidemie?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 apr 2008 05:45

cire schreef:

pas zei iemand, als jij je eigen niet prettig voelt in je lichaam (jongen-meisje meisje-jongen) zijn er tegenwoordig ook de middelen om dit te veranderen.....

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 apr 2008 11:02

cire schreef:

We hebben het over kinderziektes zoals de bof, de mazelen en meer van dat soort ellende. Nee, ik laat me niet inenten tegen griep. Ik ben daar redelijk resistent tegen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 apr 2008 12:46

cire schreef:

Ik ken wel wat redelijk jonge mensen (tussen 25 en 35) die inderdaad ieder jaar een griepprik halen omdat ze dan minder gevoelig zijn voor verkoudheid etc. En griep natuurlijk ;)
Maar i.p.v. 5 keer per winter verkouden zijn ze het dan hooguit een keer of 2. (Behoorlijk verkouden dan he) Daar is toch niets mis mee? Daardoor kunnen ze gewoon functioneren, steken ze de kids niet aan etc.
pobody's nerfect

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 apr 2008 15:02

goshen schreef:Dat is een wereldberoemde uitspraak van Friedrich Nietzsche, "that what doesn't kill you makes you stronger". Nou heeft Nietzsche een boel onzin beweerd maar hier zit wel een kern van waarheid in. 8)

Zoveel onzin heeft Nietzsche helemaal niet beweert hoor. ;-)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 apr 2008 19:39

Het is nu op Netwerk.

Ze spreken op een reformatorische basisschool uit Werkendam hier over waar het heerst.

Het blijkt ook dat een kwart van de kinderen wel ingeent was.

Een goede uitzending hier over van beide kanten!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 apr 2008 05:23

Gerdien B. schreef:Het is nu op Netwerk.

Ze spreken op een reformatorische basisschool uit Werkendam hier over waar het heerst.

Balen, net niet gezien, zal uitzending gemist eens kijken vanavond!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 25 apr 2008 07:25

Gerdien B. schreef:Het is nu op Netwerk.

Ik heb het even zitten kijken. Ik vraag me wel af of die mensen waarvan de kinderen niet ingeent zijn, net zo relaxed zouden zijn als het om mazelen of polio zou gaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 apr 2008 07:28

Dat vraag ik mij ook af. Daarbij gaf die vrouw heel duidelijk weer dat ze eigenlijk alleen naar eigen punten kijken en vergeten dat hun kinderen niet alleen extra gevaar lopen maar ook de kinderen er om heen.

Ook een opvallend punt vind ik, dat een kwart van de zieke kinderen wel ingeent was!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 25 apr 2008 07:35

Gerdien B. schreef:Dat vraag ik mij ook af. Daarbij gaf die vrouw heel duidelijk weer dat ze eigenlijk alleen naar eigen punten kijken en vergeten dat hun kinderen niet alleen extra gevaar lopen maar ook de kinderen er om heen.

Ook een opvallend punt vind ik, dat een kwart van de zieke kinderen wel ingeent was!

Dat laatste betekent dat er drie keer zoveel besmette kinderen zijn die niet zijn ingeent dan die het wel zijn.
Stel dat zo'n 90% van de kinderen is ingeent. Dus er zijn 9 keer zoveel ingeente kinderen als er wel zijn. Dat betekent dat je als je niet ingeent bent 27 keer zoveel kans loopt om ziek te worden.

Daarbij nog een fout die hier gemakkelijk gemaakt wordt: Als je als ouders je kind hebt laten inenten en je merkt dat het toch de bof krijgt ga je eerder naar de dokter dan wanneer het kind niet ingeent zou zijn. Het is tenslotte vreemder dat een ingeent kind het krijgt. (Dit is een veel gemaakte fout in de huis-tuin-en-keuken statistiek), de bijzondere gevallen vallen op en lijken daarom meer voor te komen. Het zou me niet verbazen als het werkelijke percentage gevaccineerde mensen onder de besmette mensen rond de 10% ligt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 apr 2008 08:29

Denkertje21 schreef:Zijn er hier eigenlijk mensen die tégen inenten zijn? Want anders praat je gewoon allemaal met elkaar mee...

Ik weet niet of ik echt tégen ben, maar ik ben ook niet echt vóór inenten. Zelf ben ik nog nooit ergens voor ingeent. Heb de bof nog nooit gehad, maar de mazelen en rode hond heb ik al wel gehad.
Ik weet ook niet of ik mijn kinderen later wel zal laten inenten...ik denk van niet. Dat ik niet ingeent ben heeft misschien ook te maken met het feit dat er in ons gezin een veel ergere ziekte is dan de bof en die is erfelijk. Daar kan niets aan gedaan worden, geen medicijn of wat dan ook. Ik kan me wel in laten enten voor zulke (in je jonge jaren) vaak onschuldige ziektes, maar waar zou ik het voor doen?! De kans dat je na de inenting alsnog die ziekte krijg is en blijft er gewoon, ook al zal die wat kleiner zijn dan bij een niet ingeent kind. En afijn...als ik me dan wel in laat enten, krijg ik al die kinderziektes misschien niet...maar de kans op die erfelijke ziekte blijft er gewoon. Daarom zie ik dus het nut van inenten niet echt.... (in mijn situatie dan)
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 apr 2008 08:46

maar die andre ziektes kunnen je de erfelijke ziekte misshcie wel etra aanwakkeren.

Daarbij zou het kunne dat je helemala geen last krijgt vna de erfelijke ziekte die bij jullie in de familie is maar uit eindelijk wel vreselijk ziek wordt van een andere ziekte, waartegen jij je had kunnen inenten.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 apr 2008 09:02

Gerdien B. schreef:maar die andre ziektes kunnen je de erfelijke ziekte misshcie wel etra aanwakkeren.

Daarbij zou het kunne dat je helemala geen last krijgt vna de erfelijke ziekte die bij jullie in de familie is maar uit eindelijk wel vreselijk ziek wordt van een andere ziekte, waartegen jij je had kunnen inenten.

Nee, niets heeft vat op die ziekte dus ook die kinderziektes niet.
Ja en daarom ben ik dus blij dat ik niet vreselijk ziek ben geweest van al die ziektes en ik er alleen maar meer weerstand van heb gekregen.
Afbeelding

Terug naar “Archief”