nu hopen dat je het nog allemaal lekker vind!
Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Nee, het is ook mijn manier niet. Maar ik vind dat kinderen kind moeten zijn. Dat was mijn punt meer. Je moet het allemaal niet forceren.
Een kind van anderhalf vindt het nu eenmaal mooi om aan de ramen te zitten. En als ik dan een keertje extra die dingen moet zemen, waarom niet?
Ik pas liever mijn huis aan aan mijn kind dat mijn kind aan mijn huis.
En tuurlijk ben ik het niet mee eens dat mijn kinderen de spullen kapot maken. Maaar een vieze hand tegen de ramen, een snoepje op de grond, op de tafel staan vind ik niet iets kapot maken.
Het blijft wel een gevaar dat een kind eraf valt, en dat vind ik een goede reden. Maar niet 'omdat het niet hoort'.
Ik heb altijd gedacht dat als ik ooit moeder zou worden ik onwijs stremg zou worden, maar sinds ik heb geleerd na te denken of iets echt abnormaal is of dat wij dat met zn allen gewoon vinden, denk ik dat ik niet zo moeilijk zal worden. Maargoed, je weet het nooit hoe ik zal worden als ik moeder mag worden
Anne 80 schreef:MissF schreef:Nee, het is ook mijn manier niet. Maar ik vind dat kinderen kind moeten zijn. Dat was mijn punt meer. Je moet het allemaal niet forceren.
Een kind van anderhalf vindt het nu eenmaal mooi om aan de ramen te zitten. En als ik dan een keertje extra die dingen moet zemen, waarom niet?
Ik pas liever mijn huis aan aan mijn kind dat mijn kind aan mijn huis.
En tuurlijk ben ik het niet mee eens dat mijn kinderen de spullen kapot maken. Maaar een vieze hand tegen de ramen, een snoepje op de grond, op de tafel staan vind ik niet iets kapot maken.
Het blijft wel een gevaar dat een kind eraf valt, en dat vind ik een goede reden. Maar niet 'omdat het niet hoort'.
Ik heb altijd gedacht dat als ik ooit moeder zou worden ik onwijs stremg zou worden, maar sinds ik heb geleerd na te denken of iets echt abnormaal is of dat wij dat met zn allen gewoon vinden, denk ik dat ik niet zo moeilijk zal worden. Maargoed, je weet het nooit hoe ik zal worden als ik moeder mag worden
Op de tafel staan? maar hoe moet een kind dan weten dat een tafel iets is om iets op te zetten? Ik vind het belachelijk dat een kind op tafel mag staan! dan vraag je er om dat er vanalles over tafel gaat.
Ik heb ook een oom en tante waar het er zo aan toe gaat. Vind t gewoon een beetje aso. met je vieze voeten op tafel staan en daarna leg je er je koekje neer.
jamillah schreef:Mijn zeun heeft tot twee keer toe zijn strontluier uitgedaan en uitgesmeerd over de muren/ ramen/ deuren en bed in zn slaapkamer.. Terwijl ik dacht dat hij lag te slapen......
De tweede keer heb ik de luier in zn gezicht geduwd.. 'Vies hé! En mama moet het weer schoonmaken!'
Klinkt misschien als ontaarde moeder maar hij heeft het tot nog toe niet weer gedaan..
pol schreef:Ik was net even in de winkel en daar vertelde de cassierre dat er iemand was geweest die 2 straffen had voor zijn kinderen
In de zeep laten bijten of onder de koude douche met kleren en al.
Vond het zelf verbijsterend
Enne nog even over de bank. Wij hebben ook een stoffen bank, maar daar komen ook veel vlekken in. Nu kunnen de hoezen van de kussens eraf. wie heeft wel eens bankkussenhoezen gewassen?
jamillah schreef:Buiten dat, ik vraag me af wat er mee bereikt moet worden. Een kind in zeep laten bijten, wat is het doel?
Je mag een kind best straffen maar zoek altijd een passende straf. En wees consequent. Dat is misschien wel het belangrijkste. Boudin heeft een strakke hand nodig, tenminste, het is een echte peuterpuber.. Het gebeurt noga eens dat ik hem even op een stoeltje in de hoek zet zodat hij weer even zn kalmte kan hervinden, het driftkikkertje
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten