*denkt aan de playbackshow...
de deelnemers die dit nummer deden wonnen overigens

Moderator: Moderafo's
André schreef:Maw je keek alleen naar de buitenkant zonder je te verdiepen in de vrouw zelf?Tegelijkertijd constateer ik ook, dat juist die 'femmes fatales' de opwindendste herinneringen opleveren, waar ik zeer gepassioneerd over kan vertellen.
Dreamster schreef:
Boekenlezer schreef:Wat ik zo enorm pijnlijk vind, is dat het zo gemakkelijk gebeuren kan, dat je een vrouw tegenkomt, waar je 'u' tegen zegt. Figuurlijk uiteraard: dat je helemaal verpletterd bent van de indruk die ze op je maakt. Dat het haast paradijselijk mooi voelt in eerste instantie. Maar vervolgens ga je merken dat het helemaal niet loopt. Je gaat twijfelen. En nog een tijdje later, gaat het erop lijken dat je gewoon helemaal met de verkeerde persoon van doen hebt. (Of het blijkt gewoon overduidelijk.)
Je wordt dan geconfronteerd met iets, wat op een heel elementaire gevoeligheid van je inspeelt, zoals niks anders dat zo ongeveer kan. En vervolgens wordt die droom dan wreed verstoord, want het enorm mooie blijkt dan onbereikbaar en dus blijkbaar niet van deze wereld (i.i.g. niet voor mij).![]()
![]()
![]()
Maar eigenlijk is dit iets waar je doorheen moet prikken. Want het is natuurlijk wel gebaseerd op heel oppervlakkige indrukken.André schreef:Maw je keek alleen naar de buitenkant zonder je te verdiepen in de vrouw zelf?Tegelijkertijd constateer ik ook, dat juist die 'femmes fatales' de opwindendste herinneringen opleveren, waar ik zeer gepassioneerd over kan vertellen.
Zoiets zal er inderdaad aan de hand geweest zijn.
Boekenlezer schreef:Dreamster schreef:
Ik ken van ABBA een nummer met die titel.
Ziehier voor de tekst. Een heerlijk flirtnummer, als ik het zo eens bekijk. (Waarbij de raadgevingen van het verstand ook bezongen worden.)
Waarmee je mij gelijk op een goed muzikaal idee brengt. Total Touch gaat ogenblikkelijk uit mijn CD-speler, en ik leg er ABBA in.
essieee schreef:Collateral schreef:Natuurlijk Essieee, dat is al van den beginne zo geweest. Eva heeft Adam verleid, en niet andersom.
Wat dan ook weer veel over die man zegt, wie laat zich nu door mooie praatjes verleiden!
Dreamster schreef:Boekenlezer schreef:Dreamster schreef:
Ziehier voor de tekst. Een heerlijk flirtnummer, als ik het zo eens bekijk. (Waarbij de raadgevingen van het verstand ook bezongen worden.)
Waarmee je mij gelijk op een goed muzikaal idee brengt. Total Touch gaat ogenblikkelijk uit mijn CD-speler, en ik leg er ABBA in.
Hij is van abba en hij is klikbaar
Smurffie schreef:Dreamster schreef:Boekenlezer schreef:Dreamster schreef:
Hij is van abba en hij is klikbaar
Idd, BL, vandaar dat ik het nummer uitkoos
essieee schreef:Boekenlezer schreef:Wat ik zo enorm pijnlijk vind, is dat het zo gemakkelijk gebeuren kan, dat je een vrouw tegenkomt, waar je 'u' tegen zegt. Figuurlijk uiteraard: dat je helemaal verpletterd bent van de indruk die ze op je maakt. Dat het haast paradijselijk mooi voelt in eerste instantie. Maar vervolgens ga je merken dat het helemaal niet loopt. Je gaat twijfelen. En nog een tijdje later, gaat het erop lijken dat je gewoon helemaal met de verkeerde persoon van doen hebt. (Of het blijkt gewoon overduidelijk.)
Je wordt dan geconfronteerd met iets, wat op een heel elementaire gevoeligheid van je inspeelt, zoals niks anders dat zo ongeveer kan. En vervolgens wordt die droom dan wreed verstoord, want het enorm mooie blijkt dan onbereikbaar en dus blijkbaar niet van deze wereld (i.i.g. niet voor mij).![]()
![]()
![]()
Maar eigenlijk is dit iets waar je doorheen moet prikken. Want het is natuurlijk wel gebaseerd op heel oppervlakkige indrukken.André schreef:Maw je keek alleen naar de buitenkant zonder je te verdiepen in de vrouw zelf?Tegelijkertijd constateer ik ook, dat juist die 'femmes fatales' de opwindendste herinneringen opleveren, waar ik zeer gepassioneerd over kan vertellen.
Zoiets zal er inderdaad aan de hand geweest zijn.
Wat ik me dan afvraag Boekenlezer, ligt dat dan zo zeer bij die vrouw??
Aragorn schreef:Ja, dat is ook weer waar. Als ik als een donderslag bij heldere hemel opeens verliefd op het eerste gezicht zou worden weet ik ook niet in hoeverre ik dit nog kan praktiseren.
Een 'femme fatale' is meer iemand, die dat op een vrij beroerde manier doet. Iemand, waar je je enorm aan bezeren kan. Tja, en die vrouwen zijn er nou eenmaal ook.
Jep. De eerste keer dat ik 'm zag was het 'wow', een soort van elektrische schok waar je niet tegen bestand bent. Maar meteen was er ergens op de achtergrond zo'n peststemmetje met 'het kan toch niks worden', en dat stemmetje had/ heeft nog gelijk ook. Het kán niks worden en toch iedere keer dat ik hem zie (niet veel gelukkig) toch weer die twijfels: zou er nou echt geen mogelijkheid zijn om... Het hoofd koel houden maar en vechten tegen die rotkriebels.Boekenlezer schreef:En het zou me helemaal niets verbazen als er ook een omgekeerde versie van bestaat: dames, die zich onweerstaanbaar aangetrokken hebben gevoeld tot de verkeerde man. Zeg maar, de 'homme fatal'.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten