Christian Culture only?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 15 dec 2006 16:10

Wel eens gehoord van meelezers, ik weet van een aantal mensen die trouw meelezen met refoweb maar nooit reageren.

Zij mogen er toch van uit gaan dat refoweb, refoweb blijft, zonder dat ze daar hun stem voor hoeven te verhefen.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 dec 2006 16:15

Inderdaad, want het beleid van Refoweb wordt niet bepaald door degene die het hardste roept of het meeste post. :wink:
Het is wel zo dat het karakter van de topics op het forum bepaald wordt door de posts. Daarom zou het, zoals Collateral aangaf, mooi zijn als er velen die de reformatorische beginselen zijn toegedaan, zich zouden mengen in de topics op het forum.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 15 dec 2006 16:16

Wullimpie schreef:Wel eens gehoord van meelezers, ik weet van een aantal mensen die trouw meelezen met refoweb maar nooit reageren.

Zij mogen er toch van uit gaan dat refoweb, refoweb blijft, zonder dat ze daar hun stem voor hoeven te verhefen.

Maar eh, we hadden hier al uitvoerige gesprekken over seculiere muziek, zonder dat er ooit ingegrepen werd, lang voor jij lid was van dit forum :roll:

Naja, beetje flauw op de persoon spelen misschien, sorry, maar het geeft wel wat aan, namelijk:
Het beleid wordt steeds strenger
En dat vind ik niet kunnen; je hebt ook nog zoiets als 'precedent-werking'. Is iets al jaren getolereerd, dan kan je het gewoon niet maken dat opeens te verbieden, of je stoot een grote groep oude gebruikers af. En ik, als één van die oude gebruikers, vind dat daar toch heel goede redenen voor moeten zijn.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 15 dec 2006 16:29

Even een kort antwoord, discussies over seculiere muziek, inhoudelijk zijn nog steeds mogelijk. (Al zal dit kunnen veranderen als er geen rechtlijnige formulering voor handen blijkt voor beleid met deze mogelijkheid).

Er is ooit ingegrepen in het concert topic en nu in een top10 topic omdat dit deels een promotie-karakter kan hebben. Voor zover ik weet is er atijd terughoudend gehandeld met dit soort onderwerpen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 15 dec 2006 16:35

Onjuist, ga maar teruglezen. Ik heb een paar jaar geleden een topic 'top-10 bands' geopend (daar heb jij ook in gepost); daar is toen nooit gezegd dat we daar niet over zouden mogen praten, ook niet door jou, ook niet door een andere mod. En ik zie (ik herhaal mezelf) niet in waarom dat nu opeens anders zou moeten.

Veranderende regels, prima, leuk, maar ik zou zo graag de eigenlijke reden voor dit plotseling veranderde beleid weten.

Goodbye.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 15 dec 2006 16:39

Bovendien, top-10 lijstjes met films en zelfs met acteurs/actrices zijn in het verleden wel gedoogd.

Wat het modteam ook gaat besluiten, zorg alsjeblieft dat het nu eindelijk eens een beetje rechtlijnig en eenduidig wordt.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 15 dec 2006 16:39

Wullimpie schreef:Wel eens gehoord van meelezers, ik weet van een aantal mensen die trouw meelezen met refoweb maar nooit reageren.

Populisten in de politiek zeggen ook altijd de zwijgende meerderheid te vertegenwoordigen. Maar het is gewoon een drogrden die je nu aanvoert. Er is geen enkel hard bewijs voor wat jij beweert.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 15 dec 2006 16:48

Gershwin schreef:Onjuist, ga maar teruglezen. Ik heb een paar jaar geleden een topic 'top-10 bands' geopend (daar heb jij ook in gepost); daar is toen nooit gezegd dat we daar niet over zouden mogen praten, ook niet door jou, ook niet door een andere mod. En ik zie (ik herhaal mezelf) niet in waarom dat nu opeens anders zou moeten.

Veranderende regels, prima, leuk, maar ik zou zo graag de eigenlijke reden voor dit plotseling veranderde beleid weten.

klopt, volgens mij was ik toen ook nog geen mod, wel kan ik me herinneren dat toen ene JacobH bezwaar maakte tegen de keuze van sommige mensen, achteraf gezien gaf ik hem gelijk. Het gevolg was dat hij weggehoond werd en voor van alles en nog wat werd uitgemaakt.

@Othello, Zoals ik al eerder aangaf is er een verschil tussen films en muziek, films richten zich toch meer op inhoud. Hetzelfde geldt voor boeken.

Werden de discussies over acteurs en actrices ook niet met een slotje beeindigd? Ik weet het niet meer.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 15 dec 2006 16:56

parsifal schreef:Zoals ik al eerder aangaf is er een verschil tussen films en muziek, films richten zich toch meer op inhoud. Hetzelfde geldt voor boeken.

Hm Dan zou het modbeleid zich toch kunnen richten op de inhoud van de muziek? Al blijft het lastig om puur inhoudelijk over muziek te praten. . .

Btw: songteksten topic doet het m.i. prima.

Misschien toch zoals klaas als voorbeeld gaf? Uitleg waarom beaalde muziek de moeite waard is + omschirjving van stijl?

misschien een serieus recensie topic met een bespreektopic daarnaast?

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 15 dec 2006 16:58

parsifal schreef:@Othello, Zoals ik al eerder aangaf is er een verschil tussen films en muziek, films richten zich toch meer op inhoud. Hetzelfde geldt voor boeken.

Dat ben ik dus niet met je eens. In de slowchat is bijvoorbeeld een topic waar laatst bekeken films worden genoemd. Daar gaat het zelden over inhoud, want de meeste posts komen niet verder dan 'aanrader' of 'bagger'. In KCM - Filmtips wordt dat wellicht wat verder uitgediept, maar maakt dat het plotseling wel toelaatbaar? Dat is een redenering die ik in ieder geval niet kan volgen.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 15 dec 2006 16:59

2share&educate . . .

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 15 dec 2006 17:13

parsifal schreef:
Gershwin schreef:Onjuist, ga maar teruglezen. Ik heb een paar jaar geleden een topic 'top-10 bands' geopend (daar heb jij ook in gepost); daar is toen nooit gezegd dat we daar niet over zouden mogen praten, ook niet door jou, ook niet door een andere mod. En ik zie (ik herhaal mezelf) niet in waarom dat nu opeens anders zou moeten.

klopt, volgens mij was ik toen ook nog geen mod, wel kan ik me herinneren dat toen ene JacobH bezwaar maakte tegen de keuze van sommige mensen, achteraf gezien gaf ik hem gelijk. Het gevolg was dat hij weggehoond werd en voor van alles en nog wat werd uitgemaakt.

Nop, ik wil niet met een beschuldigend vingertje komen maar volgens mij verdraai je nu de waarheid. Er waren op dat moment meerdere discussies over het al dan niet verantwoord zijn van muziek, in het bewuste topic was aangegeven dat het niet primair om de ethische aspecten maar om de muzikale kwaliteit ging, en meneer hield het toch vol om telkens maar weer overal tussendoor te roepen "ja, maar die muziek is zo goddeloos". Dat werd in sommige gevallen zelfs erkend, maar was gewoon off-topic; logisch dat je dan op den duur weggehoond wordt.

Goodbye.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 15 dec 2006 17:44

Zo ontzettend werd JacobH niet beschimd en hij maakte zichzelf wel tot een karikatuur door telkens dezelfde uitspraak van Bach te posten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 dec 2006 18:39

Gershwin schreef:
parsifal schreef:

Nop, ik wil niet met een beschuldigend vingertje komen maar volgens mij verdraai je nu de waarheid. Er waren op dat moment meerdere discussies over het al dan niet verantwoord zijn van muziek, in het bewuste topic was aangegeven dat het niet primair om de ethische aspecten maar om de muzikale kwaliteit ging, en meneer hield het toch vol om telkens maar weer overal tussendoor te roepen "ja, maar die muziek is zo goddeloos". Dat werd in sommige gevallen zelfs erkend, maar was gewoon off-topic; logisch dat je dan op den duur weggehoond wordt.

Inderdaad, zoals hij ook in het 'wat draai je nu-topic' bijna ieder nummer begon te becommentariseren. Dat is daar gewoon de plaats niet voor en dan wordt het op den duur vervelend. In andere topics kan er verder prima over het ethisch verantwoorde aspect van muziek gepraat worden en daar heb ik nog nooit iemand weggehoond zien worden.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 15 dec 2006 19:33

Ik volg slowchat niet. dus het laatst gekeken film topic kon ik me niet meer herinneren. Ik ben er zelf niet van gecharmeerd, laten we het daarop houden.

Als ik kijk naar de topics van 2003 die nog terug te vinden zijn in KCM dan zie ik dat de muziekdiscussies toch anders waren. De meeste mensen komen met Christelijke muziek en zo af en toe zat er wat anders tussen. Ik heb het idee dat dat veranderd is. En ook werd een tijd terug bijvoorbeeld al een Werchter topic gesloten omdat het niet in de lijn van het forum paste. Ik ben me ook in oude topics wel te buiten gegaan. Ik zal dat niet snel meer doen nu denk ik.

Terug naar “Archief”