Een gastvrije gemeente

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 21 sep 2006 19:07

In overwegend agrarische dorpen was er ook een aspect dat veeboeren niet allemaal een half uur van te voren (vooral de avonddienst) naar de kerk kunnenn komen.De gemeenten waar "het lampje "nog in werking is,zijn doorgaans zondags goed tot zeer goed gevuld.Vandaar dat daar ook de boeren vaste plaatsen hadden in de kerk.Misschien moeten"burgers "glimlachen,maar omdat ik zelf agrarier ben weet ik wat het is om vooral zondagsavonds op tijd klaar te zijn voor de kerk

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 sep 2006 21:36

Moeten ze gewoon zorgen dat er genoeg plaatsen in de kerk zijn.... en dan nog.... als er gasten komen moet je niet eerst de kerk vol laten lopen en dan kijken of er nog plek voor ze is en zo ja, dan de minste plekken an hen geven. Ik snap het punt wel, maar dit lampje is niet de goede oplossing. Want gasten/buitenstaanders zijn er de dupe van en dat kan niet de bedoeling zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 21 sep 2006 21:51

blaarkop schreef:In overwegend agrarische dorpen was er ook een aspect dat veeboeren niet allemaal een half uur van te voren (vooral de avonddienst) naar de kerk kunnenn komen.De gemeenten waar "het lampje "nog in werking is,zijn doorgaans zondags goed tot zeer goed gevuld.Vandaar dat daar ook de boeren vaste plaatsen hadden in de kerk.Misschien moeten"burgers "glimlachen,maar omdat ik zelf agrarier ben weet ik wat het is om vooral zondagsavonds op tijd klaar te zijn voor de kerk

hm.... maar bij ons zijn meer dan genoeg plaatsen, en geen enkele veehoudende agrariër... maar wél een lampje. nu hebben wij wel bij elke ingang iemand staan die gasten opvangt, en ze een plaats wijst gelukkig, maar het idee achter het lampje ontgaat me een beetje. ik kan me wel voorstellen dat je voor mensen die slecht ter been zijn een vaste plaats reserveert ofzo, maar verder heb ik er wel mijn twijfels bij.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 sep 2006 21:55

blaarkop schreef:In overwegend agrarische dorpen was er ook een aspect dat veeboeren niet allemaal een half uur van te voren (vooral de avonddienst) naar de kerk kunnenn komen.De gemeenten waar "het lampje "nog in werking is,zijn doorgaans zondags goed tot zeer goed gevuld.Vandaar dat daar ook de boeren vaste plaatsen hadden in de kerk.Misschien moeten"burgers "glimlachen,maar omdat ik zelf agrarier ben weet ik wat het is om vooral zondagsavonds op tijd klaar te zijn voor de kerk
Dan zet je er wat stoelen bij. :roll:

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 21 sep 2006 21:56

Machiavelli schreef:Dan zet je er wat stoelen bij. :roll:

dat is een oplossing, zolang je geen problemen krijgt met de brandweer.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 sep 2006 21:59

Napoleon schreef:dat is een oplossing, zolang je geen problemen krijgt met de brandweer.
Natuurlijk, maar als het ruimtegebrek dermate structureel is dat je die lampjes echt nodig hebt is de kerk gewoon te klein.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 23 sep 2006 15:24

enne gewoon zorgen dat je géén gast bent!

dus: zoek een eigen gemeente!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 23 sep 2006 18:53

soms ga je op vakantie enzo he :wink: en daar naar een kerk :P
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 sep 2006 21:14

tweetietwee schreef:enne gewoon zorgen dat je géén gast bent!

Hier heb ik even over nagedacht en is toch wel een eye opener! Zijn er niet veel te veel kerkshoppers???

Nee, ik heb heb het niet over hem of haar die anders nooit naar de kerk gaat en nu binnenloopt...

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 24 sep 2006 00:22

mw schreef:soms ga je op vakantie enzo he :wink: en daar naar een kerk :P

Of openluchtdiensten. Het rare is dat op dat moment wel alles door elkaar heen zit, en er geen wanklank te horen is....
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 sep 2006 11:02

Denkertje21 schreef:
tweetietwee schreef:enne gewoon zorgen dat je géén gast bent!

Hier heb ik even over nagedacht en is toch wel een eye opener! Zijn er niet veel te veel kerkshoppers???

Nee, ik heb heb het niet over hem of haar die anders nooit naar de kerk gaat en nu binnenloopt...

Tja... maar er zijn gasten die niet kerkelijk zijn... en dus geen kerkshoppers. Wie een gemeente wil vinden zal er toch eerst als gast binnenkomen.... Dus tweetie, je vlieger gaat niet op... tenzij er geen onkerkelijke gasten in je kerk komen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”