Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jan 2006 14:20

Het thema van onze bruiloft mag ik wel vast verklappen...
Kom zoals je bent!

aurora
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 29 jan 2006 15:14

Hippiebruiloft, wat moet ik daar bij voorstellen?
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jan 2006 15:28

bloemetjes in je haar, vrije seks? 8)

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 29 jan 2006 15:59

Houd het maar op de bloemetjes. :lol:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Harriette
Mineur
Mineur

Re: Bruiloft!!

Berichtdoor Harriette » 29 jan 2006 20:50

André schreef:
Maria_00 schreef:kan echt niet!! Muziek op zich, dat moet iedereen zelf weten, maar als moeder gaat zitten huilen, zou ik zeggen: denk eerst ff na!!
Dat denk ik ook, of misschien nog beter, vertel je ouders met enige mate van takt wat ze ongeveer, vooral ongeveer kunnen verwachten op jullie feest.

En het lijkt mij dat je als ouder tegen die tijd toch wel onderhand weet wat voor soort muziek je kinderen draaien? Huilen ze dan al die tijd al, of alleen op zo'n belangrijk feest?

En in hoeverre is het manipulatie?

Als dat met muziek op het trouwfeest al gebeurd, met hoeveel dingen zal dat dan nog gebeuren nadat ze getrouwd zijn?

:(
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 jan 2006 21:21

Javaca schreef:Houd het maar op de bloemetjes. :lol:

En LSD, Beatles en blote voeten! :D

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 29 jan 2006 21:34

Harriette schreef:En het lijkt mij dat je als ouder tegen die tijd toch wel onderhand weet wat voor soort muziek je kinderen draaien? Huilen ze dan al die tijd al, of alleen op zo'n belangrijk feest?

En in hoeverre is het manipulatie?

Als dat met muziek op het trouwfeest al gebeurd, met hoeveel dingen zal dat dan nog gebeuren nadat ze getrouwd zijn?

:(

Harriëtte, je raadt mijn gedachten!
Ik wilde al sinds gisteren reageren maar het ging volgens mij voornamelijk over muziek en daar wist ik niet veel aan toe te voegen :) maar wat je nu zegt, is precies wat ik gisteren ook dacht. Moeders die tranen plengen om hun zin door te drijven. En ze weten best wel welke muziek hun kinderen mooi vinden. Een bruiloft is van het bruidspaar en dan moeten moeders maar niet teveel commentaar hebben.
Mijn ouders zijn ooit gescheiden en ik ben bij mijn vader gaan wonen. Twee broers bleven bij mijn moeder en een zusje woonde ergens anders. Mijn moeder heeft alleen maar zitten stoken tegen de kinderen over mijn vader.
Toen mijn zusje trouwde, was mijn vader daar niet welkom. Ik ben toen ook niet gegaan.
Toen mijn oudste broertje trouwde, vroeg hij mij of ik getuige wilde zijn. Nou dat wilde ik natuurlijk wel en ik dacht dat ze dan ook wel een zus of broer van haar hadden gevraagd. Maar wie bleken de getuigen te zijn? Haar ouders, mijn moeder en ik. Ik wist even niet meer wat ik er van moest denken en als ik toen wijzer was geweest dan had ik geweigerd. Mijn broer wilde mijn moeder zeker niets weigeren maar het was een verkeerd besluit, vind ik. Mijn vader is wel op het stadhuis geweest maar is daarna weer weggegaan. Hij en mijn moeder bij elkaar was een groot probleem. Misschien wilde ik toen ook al niet naar de bruiloft want als mijn vader niet welkom is dan is voor mij ook de lol er af, maar ik denk dat mijn vader me toch omgepraat heeft. Het is een jaar of 15 geleden en ik weet het niet meer zo precies :)
Toen mijn jongste broertje trouwde, heeft mijn andere broer getuigd. De anderen waren... haar ouders en mijn moeder. Toen heb ik wel even zitten murmureren en het is dat mijn stiefmoeder mij kalmeerde. Mijn vader en zijn vrouw waren toen gelukkig wel welkom maar weer die stommiteit met de getuigen. Ze hadden dan ook mijn vader moeten vragen! maar die invloed van mijn moeder was te groot.
Ik weet wel, eert uw vader en uw moeder, maar er staat ook, verwekt uw kinderen niet tot toorn. Je kunt het als ouder(s) ook te bont maken en geen tegenspraak dulden met de bedreiging: dan word je niet oud, jouw dagen worden niet verlengd. Als dat maar vaak genoeg gezegd wordt, word je rijp gemaakt voor het gesticht. En dat soort invloed houdt niet op bij het huwelijk van een kind, het houdt nooit op. Nou ja, het is wel opgehouden want mijn moeder is in 2000 overleden en dat gaf eindelijk wat rust.
Er lezen vast wel meer mensen mee van gescheiden ouders. Als die ooit trouwen dan moeten ze maar goed nadenken over het bovenstaande. Nodig alsjeblieft alle ouders uit. Zet ze maar in een aparte hoek aan tafel ofzo, maar er is niets zo erg dan een ouder niet welkom heten. Je kunt het niet meer overdoen. En ouders, denk op die dag eens niet aan jezelf.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 jan 2006 21:46

=D> =D> =D> =D>

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 jan 2006 23:38

@kees61: Het ligt er natuurlijk maar aan hoe de situatie precies is. Als ouders omwille van hun eigen gevoeligheidjes en ruzies jouw leven en bruiloft willen bepalen houdt het inderdaad snel op. Maar als je van tevoren weet dat je iemand waar je van houdt met bepaalde dingen pijn doet kun je daar wel rekening mee houden.
Mijn ouders weten natuurlijk ook allang welke muziek ik luister, maar dat wil niet zeggen dat ze het dan ook heel leuk vinden om daar op een bruiloft constant mee geconfronteerd te worden.

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 30 jan 2006 00:02

Aragorn schreef:Maar als je van tevoren weet dat je iemand waar je van houdt met bepaalde dingen pijn doet kun je daar wel rekening mee houden.
Mijn ouders weten natuurlijk ook allang welke muziek ik luister, maar dat wil niet zeggen dat ze het dan ook heel leuk vinden om daar op een bruiloft constant mee geconfronteerd te worden.

O maar dat ben ik helemaal met je eens hoor. Je kunt niet eens behoorlijk met mensen praten als er continue muziek speelt, en op een bruiloft zien je vaak mensen die je lange tijd niet gezien hebt, dus praten is toch wel belangrijk. Maar de moeder in het verslag van topkok begon al meteen met traantjes bij het eerste muziekstukje dat niet naar haar smaak was en zo'n moeder verdient gewoon een eh.. kastijding ofzo :mrgreen:. Die moet niet zo lastig zijn.
Ieder bruidspaar wil het de gasten ook naar de zin maken, anders lopen die te snel weg, dus natuurlijk houd je daar rekening mee. Zouden er mensen zijn die dat niet doen?
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 jan 2006 02:37

Cybercurse schreef:Ik ga zeker wel een keer trouwen ;)

Tegen die tijd zal ik rekening houden met mensen, simpel. Maar het moet ook wel in ons straatje passen. Lijkt me niet moeilijk: pianist ofzo.

Het zal best mijn dag zijn, maar ik kan wel rekening houden met.

Ik ken nog een heel enthousiaste organist...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Harriette
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harriette » 30 jan 2006 12:23

Het is altijd goed om rekening te houden met anderen, zolang je het vanuit liefde doet.

Maar dat geldt ook omgekeerd. Ik houd ook niet van bepaalde soorten muziek, en het zou mij ook pijn doen als mijn kinderen dat op hun bruiloft zouden draaien, net als dat het mij pijn zou doen als ze het nu zouden draaien, maar vanuit mijn liefde voor hen, zou ik er wel overheen kunnen kijken, voor zo'n dag. Het gaat toch om acceptatie van de ander, mét hun keuzes.

Dit geldt toch voor zowel de ouders als de kinderen. De liefde van kinderen is toch wel wat onvoorwaardelijker als die van ouders lijkt het.

Een kind wil het de ouders op zo'n dag graag naar de zin maken, maar als de ouders het hun kind eens naar de zin zouden maken? dat moet toch ook kunnen lijkt me, voor een dagje.
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 jan 2006 12:30

topkok schreef:FIJNE mensen (mensen die geloven)

Er zijn heel veel fijne mensen die niet geloven en ook heel veel niet al te fijne mensen die wel geloven hoor :wink: Bovendien is geloven een nogal breed begrip :wink:

En ja, goede muziek hoort op een bruiloft :-({|=

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jan 2006 12:37

kees61 schreef:Er lezen vast wel meer mensen mee van gescheiden ouders. Als die ooit trouwen dan moeten ze maar goed nadenken over het bovenstaande. Nodig alsjeblieft alle ouders uit. Zet ze maar in een aparte hoek aan tafel ofzo, maar er is niets zo erg dan een ouder niet welkom heten. Je kunt het niet meer overdoen. En ouders, denk op die dag eens niet aan jezelf.

bij ons waren mn man zn ouders allebei uitgenodigd.. maar zijn vader wilde niet... ik denk dat hij niet weet hoe een pijn dat hem gedaan heeft... hij heeft toen zelf maar 1 getuige gehad.. nl zn moeder.. hij zei: ik wil geen vervanging voor mn vader.. maar juist die ene lege plek...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 jan 2006 12:45

Harriette schreef:Het is altijd goed om rekening te houden met anderen, zolang je het vanuit liefde doet.

Maar dat geldt ook omgekeerd. Ik houd ook niet van bepaalde soorten muziek, en het zou mij ook pijn doen als mijn kinderen dat op hun bruiloft zouden draaien, net als dat het mij pijn zou doen als ze het nu zouden draaien, maar vanuit mijn liefde voor hen, zou ik er wel overheen kunnen kijken, voor zo'n dag. Het gaat toch om acceptatie van de ander, mét hun keuzes.

Maar zou het op zo'n dag hetzelfde voor je zijn als wanneer ze het gewoon op hun kamer of in hun eigen huis draaien of is het misschien pijnlijker om ermee geconfronteerd te worden als je op een feest bent waar je je niet thuisvoelt?

Dit geldt toch voor zowel de ouders als de kinderen. De liefde van kinderen is toch wel wat onvoorwaardelijker als die van ouders lijkt het.

Een kind wil het de ouders op zo'n dag graag naar de zin maken, maar als de ouders het hun kind eens naar de zin zouden maken? dat moet toch ook kunnen lijkt me, voor een dagje.

Een verschil is denk ik wel dat een bruiloft met meer gematigde muziek voor de betreffende kinderen vaak minder verschrikkelijk is dan een bruiloft met die muziek voor de ouders.

Terug naar “Archief”