Philadelphia schreef:Elledam,
Dat boek: The Keys of This Blood, bedoel je. Feitelijk geef je nu zelf aan weinig inzicht te hebben in de Bijbel zelf. Want de essentie van dat boek, notabene geschreven door een Professor Jezuit, die aan de bakermat danwel de blauwdruk stond van hetgeen Paus Johannes Paulus II zo bezig hield op geo-political gebied.
Philadelphia, dat boek bedoelde ik inderdaad. Dank je!

Jouw professor Jezuit is wél mooi een lid van die door jou zo verdoemde RK-kerk. Jezuiten zijn nu eenmaal een Rooms-Katholieke monnikenorde?
Ik wil best in een complottheorie geloven, maar niet eentje waarin één mens, Paus Jean Paul II, de wereld verovert. Laat het beter gaan over een complot vanaf de geboorte van Jezus ofzo, of door die vierde verborgen zoon van Japhet... maar niet in één generatie. Kom op.
Philadelphia schreef:He is net zoals in de tijd van Jezus, Elledam! terwijl de profetie aan de ogen van de Joden voorbij ging, verwierpen ze de zedelijke normen er van, door de profetie te verontachtzamen. Terwijl dus de Paus (geleid door de Jezuiten) de wereld tot één grote Eén-man staat wil maken, erger jij je aan, dat "quoten", terwijl het gewoon relevante stuf is voor het onderhavige topic. So, what is wrong with that boy!
There's nothing wrong with that boy, you just need to add a comma, mr. Philadelphia.

Als wij net als nu in de tijd van Jezus leven, wie pretendeer jij dan te zijn? Een luidop denkende leerling? Of Jezus zelf? Hmm...
Maar goed... relevante stuff of niet, alles wat die dinges van jou aan de bijbel toevoegt is onheilig. Men mag namelijk geen tittel of iota af- of toedoen aan de bijbel, voor zover ik weet? Staat dacht ik in jouw eigen lievelingsboek.

Ach... totdat de wereld onder mijn voeten uiteenvalt zal ik proberen mensen te leren redeneren en vooral te spellen.

Leer er maar mee te leven, Philadelphia mijn vriend.
Philadelphia schreef:Ik wil niets sugereren hoor, maar Satan haat de mensen die wijzen op zijn verborgen plannen, en zal altijd een mens vinden die zich heveig of juist latent zal verzetten tegen de opebaring van die zaken, welke de heilige Geest er toe zou kunnen aanzetten het mensenleven van een verloren schaap, te doen hervormen. Dat is ook de reden dat de Paus altijd, voornamelijk, in het wit verschijnt en zijn medewerkers in het zwart. Hij speelt de verloren onschuld en laat het duistere werk toe aan zijn Orden, waarvan de Jezuiten de meest verfoeilijken en gevaarlijke zijn.
Och ja... dat kleurenspel. Volledig cultuurgebonden overigens.
Satan, mijn beste, zal NOOIT zijn plannen verraden, en zeker niet zo obvious als jij wil doen geloven. Wie is er nu naief? Moet ik je eraan herinneren dat de Morgenster eens bijna God zelf gelijk was? Blijkbaar wel. Denk je dat zijn ondergang zo geleidelijk zal verlopen dat hij nu al gereduceerd is tot een begrijpelijke dwaas? Je onderschat je vijand, Philadelphia, en dat kan je duur komen te staan.
Toch prachtig trouwens, dat jij naar jouw Jezuit luistert alsof het Jezus zelf is...

Flip schreef:Ik kan er helaas ook niets anders van maken!
Och... je komt er wel bovenop. Het ligt niet aan jou zullen we maar zeggen.

"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."