Moderator: Moderafo's
Okay ff int kort dan........Aragorn schreef:Ah, verlicht ons Andre..
Okay maar door je gedachten rationeel te "maken" kunnen je gevoelens over die gedachten ook rationeel worden.Aragorn schreef:Hm, zit wel een redelijke kern van waarheid in denk ik. Alleen jammer dat hij schijnbaar veronderstelt dat er naast niet-correcte denkbeelden ook wel-correcte denkbeelden zijn. Ik denk eerder dat je meer- of minder-waarheidsgetrouwe beelden hebt, maar dat er geen objectieve werkelijkheid aangaande gevoelens is.
Raido schreef:Juist... maar is het zo erg dat je een neg.zelf.b hebt? ik heb zelf een dijk van een neg.zelf.b, maar heb er zelf niet echt last van..
Cathy schreef:Raido schreef:Juist... maar is het zo erg dat je een neg.zelf.b hebt? ik heb zelf een dijk van een neg.zelf.b, maar heb er zelf niet echt last van..
En als je vriendin dat ook niet heeft is er idd geen vuiltje aan de lucht![]()
Heeft een n.z.b met de opvoeding de maken?
Zelf heb ik er geen last van, maar ik ken mensen.....![]()
Trauma's van ouders die worden overgedragen op de kinderen enzo...bla bla.
André schreef:Okay maar door je gedachten rationeel te "maken" kunnen je gevoelens over die gedachten ook rationeel worden.Aragorn schreef:Hm, zit wel een redelijke kern van waarheid in denk ik. Alleen jammer dat hij schijnbaar veronderstelt dat er naast niet-correcte denkbeelden ook wel-correcte denkbeelden zijn. Ik denk eerder dat je meer- of minder-waarheidsgetrouwe beelden hebt, maar dat er geen objectieve werkelijkheid aangaande gevoelens is.
Ik heb daar ruim 2 jaar geleden 8 x 2uur "les" in gehad en dan gaat het niet over koetjes en kalfjes, maar word er een voorbeeld gebruik waar iemand op DAT moment enorm mee zit en dat wordt dan samen met de therapeute in een groepje van m/v zo'n 8st. ff besproken a.d.h. van deze methode.![]()
En idd niemand gelooft in eerste instantie dat je er wat mee "kunt"
Dus je bent niet de enige....
M.b.t. die gevoelens heb je gelijk je kunt ze "verbeteren" en je kunt je b.v. minder angstig gaan voelen.Aragorn schreef:Nouja, wat ik zei dus: "Alleen jammer dat hij schijnbaar veronderstelt dat er naast niet-correcte denkbeelden ook wel-correcte denkbeelden zijn. Ik denk eerder dat je meer- of minder-waarheidsgetrouwe beelden hebt, maar dat er geen objectieve werkelijkheid aangaande gevoelens is."
Enneh, die evangeliste is niet te vertrouwen hoor!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten