Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 11 aug 2010 22:57

Kevin schreef:
JeeWee schreef:Beste Kevin,
Waarom schrijf je je eigen naam wel met een hoofdletter en die van God heel konsekwent met een kleine letter?

Het zorgt er mede voor dat ik je reacties niet serieus kan nemen omdat we kennenlijk vanuit een heel andere bron praten...

Sorry, wat doe ik? ja, ik kan wel eens een naam met hoofdletter zetten ja, hoort toch ook zo dat ik weet. En of god met grote of kleine letter moet zou ik niet weten en boeit me eigenlijk ook niet zo.

bruggenbouwer schreef:@Kevin, hoeveel christenen ken je, en hoeveel zijn er tegen homo's?

ik ken zelf namelijk ook een hoop niet-christenen die tegen homo's zijn (moet je maar in bepaalde vakken gaan zitten bij een voetbalwedstrijd.
Ik weet gewoon dat er veel tegen homo's zijn. Ik kan niet zeggen hoe ik dat weet, ik kan net zeggen waaraan ik dat zie, maar ik zie wel dat er heel wat is tussen geloof en homo's. Ik kan ook geen aantallen of persentages noemen, maar weet dat er heel wat problemen zijn. Jongens die niet uit de kast durven omdat ze in een gelovig gezin wonen ofzo.
Ik wil er voor zorgen dat je binnenkort geen enkele christen meer tegenkomt die iets tegen homo's heeft. En geen enkele homo tegenkomen die niet uit de kast durft door het geloof.

Niet alleen christenen zijn tegen homo's nee, maar geloof is wel een deel van het probleem.

Dan ga ik nu even de tekst van meboy lezen, dat is een hele lap zeg. :P

Boeit me niet zo, hoe kom jij zo op een refowebforum terecht ?
Van harte welkom, maar het zou fijn zijn als je je aan zou passen hierin.
Ik weet niet of jij beseft over wie je hier spreekt ?
De Almachtige, een gewone naam schrijf je al met een hoofdletter !

Kevin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kevin » 11 aug 2010 23:05

haring schreef:
Waarom schrijf je je eigen naam wel met een hoofdletter en die van God heel konsekwent met een kleine letter?

Ik vermoed dat het komt omdat hij niet in god gelooft.

Het zorgt er mede voor dat ik je reacties niet serieus kan nemen omdat we kennenlijk vanuit een heel andere bron praten...

Hoezo?? Je kan alleen argumenten serieus nemen als iemand wel in god gelooft? Dat vind ik raar.

Sowieso weet ik niet zo goed wat ik moet geloven. misschien omdat ik er niet echt in geloof ofzo, maar ik kijk er wel zo op, ik heb helemaal niks met geloof. wel met geloof en homoseksualiteit.

meboy schreef:Goed, laat ik je een antwoord proberen te geven Kevin.

Bij Christenen is God de bron van het leven. Dat betekent dat hij een aantal eigenschappen heeft. Zo heeft hij compleet overzicht over wat schadelijk is voor mensen en wat positief is voor mensen. Christenen geloven dat de mensheid erg veel weet. Maar dat ieder mens nooit zoveel kennis en overzicht kan hebben over het positieve en negatieve als God.

Dat betekent dat ze zich afhankelijk maken van God. Ze geloven dat de Bijbel een weergave is van hoe God het in het leven van mensen wil hebben. In de Bijbel staat dat een mens niet in staat is om op eigen kracht het zó goed te doen dat God tevreden is. God vraagt dus meer dan dat mensen kunnen leveren. Dan zou je kunnen zeggen: dan stelt Hij zijn eisen maar een beetje bij, maar dat doet God niet omdat dit er voor zou zorgen dat hij een knieval zou maken voor iets wat niet helemaal perfect is. Een God wil het zo perfect dat hij en de mensheid er gelukkig van worden.

In de Bijbel staat hoe het komt dat mensen het niet meer perfect kunnen. Dat is niet dankzij God, dat is dankzij mensen. Mensen hebben gekozen om God los te laten. Door het loslaten van God is het kwaad in de mensheid gekomen.

Christenen zullen dus altijd twee dingen doen: zeggen dat het niet perfect is, en zeggen dat God je zo liefheeft dat Hij jou perfectie aanbied. Zodra jij zegt: maar het voelt al perfect genoeg dan zullen zij zeggen: maar het kan nog beter. Dat weet jij nog niet maar God weet dat wel.

Christenen vragen dat trouwens niet alleen perfectie van homo's, dat vragen ze van alle mensen. Hoe groter volgens hen de afwijking van de norm is, des te harder zullen ze roepen, des te minder zullen ze liefhebben. Dat is echter niet heel erg christelijk. God roept tot iedreen, en wil iedereen liefhebben.

Stel dat jij God bent; en mensen volgen jouw optimale plan niet, dan doen ze zichzelf tekort. Iets wat volmaakt is, kan niet samengaan met iets wat niet volmaakt is. 1 en -1 maakt samen immers 0. Daar heeft God een oplossing voor. Hij heeft zijn Zoon naar de aarde gestuurd en is boos op hem geworden. Zo boos dat het genoeg was om niet meer boos te hoeven zijn op imperfecte mensen. Dat betekent dat het mogelijk is om weer één met God te worden. Daar heeft Hij een simpele voorwaarde aan gesteld: geloof in mijn Zoon. Dat is waarom Christenen van Jezus houden. Door Zijn offer hebben zij weer normaal contact met God.

Mensen die in Jezus geloven doen hun best om goed te zijn voor de mensen om zich heen. Ze verschillen alleen in hun definitie van wat "goed" dan precies is. De discussie over homoseksualiteit gaat daar over. Sommigen zeggen: er staan 7 teksten in de bijbel die duidelijk maken dat God (met zijn complete overzicht) het niet ziet zitten. En hoewel mensen voelen en denken dat het iets positiefs is; God weet het ongetwijfeld beter en daarom moet je daar op af gaan. Anderen zeggen: Dat wat in de Bijbel staat over homoseksualiteit gaat slechts over dát deel van de homoseksualiteit wat zichtbaar schadelijk is voor mensen. Bijvoorbeeld door zoveel seks te hebben met verschillende partners dat je het zicht op jezelf kwijt raakt en jezelf de kans op diepgaande liefde ontzegt en blijft hangen in oppervlakkigheid. Diepgang in de liefde zorgt namelijk voor zorg en trouw.

Omdat het moeilijk is om, iets wat schijnbaar aangeboren is, aan de kant te zetten maken sommige christenen een splitsing in homo-zijn en homo-doen. Ze zeggen dan: we hebben jou als homo lief, maar wat je er mee doet dat vinden we een probleem.

Onder Christenen is er ook een spraakverwarring: sommigen spreken van een gerichtheid; dat betekent dat het flexibel en aan te passen is. Daarbij gaan ze soms zo ver dat ze therapiën bedenken om je anders te "richten". In de volksmond: homogenezing. Anderen zullen spreken van een geaardheid. En zullen daarbij zeggen: dat je het bent betekent nog niet dat je het mag doen, je zorgt maar dat je als single door het leven gaat en je onthoud van seks.

Christenen die sterk tegen homoseksualiteit zijn, zullen dat volgens eigen zeggen doen omdat ze jou zo lief vinden dat ze je niet over hebben voor zoiets tegennatuurlijks. Aan jouw de vraag of dat ook zo liefdevol ervaren wordt. Een beetje reflectie voor christenen kan geen kwaad. Christenen die homoseksualiteit als iets positiefs invullen zullen je overigens niet anders behandelen dan dat ze hun hetero vrienden of kennissen behandelen.

Bedankt voor je antwoord. Hier heb ik zeker wel wat aan ja.
Zijn een aantal dingen waarvan ik dan weer wat zeg van het klopt niet, kan niet zo etc. Maargoed, ga ik uitzoeken enzo alles. maar bedankt voor dit antwoord. leer het wel beter te begrijpen zo ja.

Kevin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kevin » 11 aug 2010 23:07

schelpje3 schreef:
Kevin schreef:

Sorry, wat doe ik? ja, ik kan wel eens een naam met hoofdletter zetten ja, hoort toch ook zo dat ik weet. En of god met grote of kleine letter moet zou ik niet weten en boeit me eigenlijk ook niet zo.

bruggenbouwer schreef:@Kevin, hoeveel christenen ken je, en hoeveel zijn er tegen homo's?

ik ken zelf namelijk ook een hoop niet-christenen die tegen homo's zijn (moet je maar in bepaalde vakken gaan zitten bij een voetbalwedstrijd.
Ik weet gewoon dat er veel tegen homo's zijn. Ik kan niet zeggen hoe ik dat weet, ik kan net zeggen waaraan ik dat zie, maar ik zie wel dat er heel wat is tussen geloof en homo's. Ik kan ook geen aantallen of persentages noemen, maar weet dat er heel wat problemen zijn. Jongens die niet uit de kast durven omdat ze in een gelovig gezin wonen ofzo.
Ik wil er voor zorgen dat je binnenkort geen enkele christen meer tegenkomt die iets tegen homo's heeft. En geen enkele homo tegenkomen die niet uit de kast durft door het geloof.

Niet alleen christenen zijn tegen homo's nee, maar geloof is wel een deel van het probleem.

Dan ga ik nu even de tekst van meboy lezen, dat is een hele lap zeg. :P

Boeit me niet zo, hoe kom jij zo op een refowebforum terecht ?
Van harte welkom, maar het zou fijn zijn als je je aan zou passen hierin.
Ik weet niet of jij beseft over wie je hier spreekt ?
De Almachtige, een gewone naam schrijf je al met een hoofdletter !

Googlen doet veel.
Waaraan moet ik me aanpassen?
dank je voor het welkom, ook leuk jou te ontmoeten.
Ik spreek hier over god ja, ik weet het. Maar de almachtige, sorry, zo zie ik het niet.

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bruggenbouwer » 11 aug 2010 23:15

@Kevin, okay even een cynische reactie: maar dit is een Nederlands forum, en daar gebruik je de Nederlandse taal. Misschien een gebrek aan je opvoeding of onderwijs dat je genoten hebt, maar in het Nederlands taalgebruik schrijven we God met een hoofdletter. Of je er nu in gelooft of niet. Dat doen we met wel meer woorden.

meboy

Berichtdoor meboy » 11 aug 2010 23:22

Hou eens op met dat gezeur zeg! :x

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bruggenbouwer » 11 aug 2010 23:41

meboy schreef:Dus als ik het goed begrijp moet je dus eerst God met een hoofdletter spellen, de Bijbel gelezen hebben, wikipedia geraadpleegt hebben en genoeg christenen kennen om serieus genomen te worden en een vraag te mogen stellen waarom christenen niet lief zijn tegen homoseksuelen terwijl ze beweren dat God liefdevol is...

Een gemiddelde uitgaansclub kom je makkelijker binnen...

Ik denk dat het goed is als personen aangeven als men iemand niet serieus nemen. Lijkt me dan ook prima wat JeeWee meldt. Soms kan taalgebruik dusdanig een goed gesprek in de weg zitten, dat het goed is om mensen daar opmerkzaam op te maken. Daarnaast heeft fatsoenlijk taalgebruik ook met respect tov andere te maken. Datzelfde heb ik met zijn vragen, die zijn dusdanig slecht ingekadert, dat ik er soms niets mee kan. En mijn vraag over hoeveel christenen hij kent, tja ach ik ken er een hoop, maar ik ken er geen één die iets tegen homo's heeft. Waarschijnlijk komt daar uit dat er veel christenen tegen evenementen zijn als de Gay-parade en er een flink aantal homoseksualiteit afkeuren, net zoals ze de roze buurt afkeuren en pedoseksualiteit afkeuren. Maar mogelijk ga ik maar met een selectief gedeelte om. Mijn vraag mocht hij dan ook vooral op de wijze lezen: hebben christenen echt iets tegen homo's, of denk jij dat christenen iets tegen homo's hebben?

En daarnaast is het natuurlijk boeiend om te weten wat zijn motivatie is om juist dit item beet te pakken. Zelf zou ik dan denken, of hij komt uit een religieus milieu en heeft er afstand van gedaan, of zijn vriendje komt uit een streng religieus milieu.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 12 aug 2010 00:03

bruggenbouwer schreef:@Kevin, okay even een cynische reactie: maar dit is een Nederlands forum, en daar gebruik je de Nederlandse taal. Misschien een gebrek aan je opvoeding of onderwijs dat je genoten hebt, maar in het Nederlands taalgebruik schrijven we God met een hoofdletter. Of je er nu in gelooft of niet. Dat doen we met wel meer woorden.

Wat ben je toch een enorme muggenzifter zeg ](*,) Of je god nou met een kleine letter of met een grote letter schrijft zegt niks over de inhoud van je argumenten. Je argument is trouwens ook een drogreden, genaamd, beroep op traditie. Zo van, dit hebben we altijd gedaan dus het moet wel goed zijn. En dat argument klopt niet.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Kevin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kevin » 12 aug 2010 00:06

bruggenbouwer schreef:@Kevin, okay even een cynische reactie: maar dit is een Nederlands forum, en daar gebruik je de Nederlandse taal. Misschien een gebrek aan je opvoeding of onderwijs dat je genoten hebt, maar in het Nederlands taalgebruik schrijven we God met een hoofdletter. Of je er nu in gelooft of niet. Dat doen we met wel meer woorden.

Ik let niet zo op hoofdletters enzo. ik heb meer van mening dat ik zelf wel uit kan maken of ik god met hoofdletter of kleine letter schrijf. Nu is de kennis van de nederlandse taal misschien niet zo geweldig, maar goed genoeg lijkt me.

bruggenbouwer schreef:
meboy schreef:Dus als ik het goed begrijp moet je dus eerst God met een hoofdletter spellen, de Bijbel gelezen hebben, wikipedia geraadpleegt hebben en genoeg christenen kennen om serieus genomen te worden en een vraag te mogen stellen waarom christenen niet lief zijn tegen homoseksuelen terwijl ze beweren dat God liefdevol is...

Ik denk dat het goed is als personen aangeven als men iemand niet serieus nemen. Lijkt me dan ook prima wat JeeWee meldt. Soms kan taalgebruik dusdanig een goed gesprek in de weg zitten, dat het goed is om mensen daar opmerkzaam op te maken. Daarnaast heeft fatsoenlijk taalgebruik ook met respect tov andere te maken. Datzelfde heb ik met zijn vragen, die zijn dusdanig slecht ingekadert, dat ik er soms niets mee kan. En mijn vraag over hoeveel christenen hij kent, tja ach ik ken er een hoop, maar ik ken er geen één die iets tegen homo's heeft. Waarschijnlijk komt daar uit dat er veel christenen tegen evenementen zijn als de Gay-parade en er een flink aantal homoseksualiteit afkeuren, net zoals ze de roze buurt afkeuren en pedoseksualiteit afkeuren. Maar mogelijk ga ik maar met een selectief gedeelte om. Mijn vraag mocht hij dan ook vooral op de wijze lezen: hebben christenen echt iets tegen homo's, of denk jij dat christenen iets tegen homo's hebben?

En daarnaast is het natuurlijk boeiend om te weten wat zijn motivatie is om juist dit item beet te pakken. Zelf zou ik dan denken, of hij komt uit een religieus milieu en heeft er afstand van gedaan, of zijn vriendje komt uit een streng religieus milieu.
Lijkt mij dat wat ik schrijf redelijk te volgen is, niet?

Ik weet dat mijn oma's buren christelijk zijn, of iniedergeval naar de kerk gaan, wat ze tegen homo's hebben, als ze er iets tegen hebben weet ik niet.
Ik ken christenen die homo zijn, ik ken christenen die iets tegen homo's hebben etc. oke, via internet, maar toch.
Ik weet dat er veel, uit kerken etc zoals pastoor mennen etc uit oss en met de carnaval dat een homo prins niet ter comunie mocht enzo. Dat wil niet zeggen dat alle christenen zo zijn maar toch wel veel, niet dat, maar ik weet wel dat er veel zo denken. Niet alleen christenen denken slecht over homo's. dat weet ik. maar het is wel een deel van het probleem.

En ja, die vraag kan ik gewoon niet echt beantwoorden, ik weet dat het zo is, uitleggen hoe weet ik niet, ik weet het gewoon door samenloop van dingen en weet dat het een probleem is dat ik wil overwinnen. Hoe groot dit probleem is in exacte procenten zoek ik nog uit. alles over homoseksualiuteit en geloof kam ik op dit moment zo uit.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 aug 2010 09:24

bruggenbouwer schreef:

Het is denk ik duidelijk dat Kevin nog behoorlijk jong is. 18-minner misschien zelfs. En ook dat hij duidelijk niet dezelfde achtergrond heeft als de meeste mensen hier. Dus ja, dan zijn zijn vragen tendentieus, selectief, bevooroordeeld, boos en "slecht ingekaderd", daar kan hij zo 1-2-3 ook niks aan doen. Is het dan niet aan ons om geduld en begrip te tonen, en niet te verwachten dat hij na een paar postjes 180 graden draait en een soort instant-kennis van de Bijbel, God en geloof heeft opgedaan?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Kevin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kevin » 12 aug 2010 11:00

Mortlach schreef:
bruggenbouwer schreef:

Het is denk ik duidelijk dat Kevin nog behoorlijk jong is. 18-minner misschien zelfs. En ook dat hij duidelijk niet dezelfde achtergrond heeft als de meeste mensen hier. Dus ja, dan zijn zijn vragen tendentieus, selectief, bevooroordeeld, boos en "slecht ingekaderd", daar kan hij zo 1-2-3 ook niks aan doen. Is het dan niet aan ons om geduld en begrip te tonen, en niet te verwachten dat hij na een paar postjes 180 graden draait en een soort instant-kennis van de Bijbel, God en geloof heeft opgedaan?

Ik ben 18.

tendensieus, je leert hier zelfs nieuwe woorden :P
bevooroordeeld niet zozeer zo. Ik snap wel dat niet iedere christen homo's haat ofzo. Maar vraag me wel af of het leven met god nu wel zo goed is want dat lijkt me niet, maargoed, daar kom ik hier niet echt voor.
Boos, beetje wel, niet zozeer op jullie, niet zezeer op god, niet zozeer op alle christenen of het geloof. Maar gewoon, ja, beetje wel alles samen, (behalve jullie dan, jullie zijn zo slecht niet :P) maar gewoon de rest, vooral omdat ik het niet snap en dat wil ik juist leren snappen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 aug 2010 11:23

Kevin schreef:Ik ben 18.

tendensieus, je leert hier zelfs nieuwe woorden :P
bevooroordeeld niet zozeer zo. Ik snap wel dat niet iedere christen homo's haat ofzo. Maar vraag me wel af of het leven met god nu wel zo goed is want dat lijkt me niet, maargoed, daar kom ik hier niet echt voor.
Boos, beetje wel, niet zozeer op jullie, niet zezeer op god, niet zozeer op alle christenen of het geloof. Maar gewoon, ja, beetje wel alles samen, (behalve jullie dan, jullie zijn zo slecht niet :P) maar gewoon de rest, vooral omdat ik het niet snap en dat wil ik juist leren snappen.

Kijk, dat is een positieve houding, en om eerlijk te zijn ook de reden dat ik hier al zo lang rondhang. Na een paar jaar heb ik het idee dat ik het onderhand een beetje snap, al is het soms nog behoorlijk lastig voor te stellen.

En die boosheid gaat als het goed is wel over hoor, al kan dat wel eventjes duren. Gewoon rustig blijven ademhalen, dan komt het allemaal goed :mrgreen:

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 12 aug 2010 11:29

bruggenbouwer schreef:Ik denk dat het goed is als personen aangeven als men iemand niet serieus nemen. Lijkt me dan ook prima wat JeeWee meldt.

Alleen haar reden waarom ze vind dat ze iemand niet serieus neemt (god met een kleine letter spellen) is totaal belachelijk.

Soms kan taalgebruik dusdanig een goed gesprek in de weg zitten, dat het goed is om mensen daar opmerkzaam op te maken. Daarnaast heeft fatsoenlijk taalgebruik ook met respect tov andere te maken.

Dus een hoofdletter zegt of je respect voor iemand hebt of niet?? Wat een onzin is dit zeg.

Datzelfde heb ik met zijn vragen, die zijn dusdanig slecht ingekadert, dat ik er soms niets mee kan.

[sarcasme]
Het is ingekaderd met een d. Nou nu kan ik je niet meer serieus nemen natuurlijk vanwege die ene spelfout :-k ](*,)
[/sarcasme]

En mijn vraag over hoeveel christenen hij kent, tja ach ik ken er een hoop, maar ik ken er geen één die iets tegen homo's heeft. Waarschijnlijk komt daar uit dat er veel christenen tegen evenementen zijn als de Gay-parade en er een flink aantal homoseksualiteit afkeuren, net zoals ze de roze buurt afkeuren en pedoseksualiteit afkeuren. Maar mogelijk ga ik maar met een selectief gedeelte om. Mijn vraag mocht hij dan ook vooral op de wijze lezen: hebben christenen echt iets tegen homo's, of denk jij dat christenen iets tegen homo's hebben?

Homoseksualiteit en pedofilie met elkaar vergelijken is zo krom. Want in pedofilie zit een element van onvrijheid en dwang en homoseksualiteit heeft dat niet.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 aug 2010 11:37

Beste Haring,

Op een forum met veel christenen kun je ook gewoon vanuit sypathie en respect naar anderen toe je een héél klein beetje aanpassen. Er zijn op dit forum veel mensen die in God geloven en graag respectvol met Zijn naam omgaan. Voor jou, als gebruiker van dit christelijke forum, is het toch maar een erg kleine moeite om de shift tegelijk in te toetsen met de g? Als we zo allemaal een beetje rekening met elkaar houden blijft het een stuk leuker en krijg je geen onnozele discussies over dat soort dingen.

Ik vind het trouwens onzin om iemand niet serieus te nemen om dit soort dingen, maar dat terzijde.
pobody's nerfect

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 12 aug 2010 11:44

Jo'tje schreef:Beste Haring,

Op een forum met veel christenen kun je ook gewoon vanuit sypathie en respect naar anderen toe je een héél klein beetje aanpassen. Er zijn op dit forum veel mensen die in God geloven en graag respectvol met Zijn naam omgaan. Voor jou, als gebruiker van dit christelijke forum, is het toch maar een erg kleine moeite om de shift tegelijk in te toetsen met de g? Als we zo allemaal een beetje rekening met elkaar houden blijft het een stuk leuker en krijg je geen onnozele discussies over dat soort dingen.

Nou vergeet het maar ik zal nooit god met een hoofdletter schrijven.

Ik vind het trouwens onzin om iemand niet serieus te nemen om dit soort dingen, maar dat terzijde.

In mijn betoog heb ik ook aangegeven dat ik dit ook onzin vind, dus hier ben ik het totaal met je eens.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 aug 2010 11:49

haring schreef:Nou vergeet het maar ik zal nooit god met een hoofdletter schrijven.

Dat is spijtig, want je zou het alleen al kunnen doen om een beetje goede wil te tonen en potentiële gesprekspartners niet af te schrikken. Nu lijkt het een beetje als expres dwarsliggen. Maar goed, blijkbaar betekent het voor jou ook iets om God met een hoofdletter te schrijven, voor jou iets negatiefs blijkbaar.

Maar goed, in een andere scene waar ik wel eens in verkeer zijn er ook mensen met een behoorlijk hoofdletterfetish hoor. Daar pas ik me ook wel aan, maar sommigen schieten daar ook wel een beetje in door.

Terug naar “Archief”