grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 mar 2008 13:19

Marnix schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Nou, dat heeft ze al uitgelegd:

Galateia schreef:Ik denk dat het voor een vrouw ook heel anders voelt dan voor een man. Mannen kunnen er vaak makkelijker overheen stappen en er gewoon echt niet mee zitten. Als vrouw blijft er altijd wel iets knagen, waar je mee moet leren omgaan. Want jouw man heeft seks gehad met een andere vrouw: was zij misschien mooier, deden zij misschien dingen die jullie niet deden, denkt hij nog wel eens aan de seks met haar?

Zo zitten veel vrouwen nu eenmaal in elkaar.

En ik kan me daar wel wat bij voorstellen.. wanneer je vriend veel meer ervaring heeft dan jij, en jij moet alles nog 'leren' zegmaar, dan kan dat best lastig zijn lijkt me.

Hoezo? Zo iemand begrijpt dat echt wel hoor. En zal al helemaal niet denken: Tjonge, had je niet wat meer kunnen oefenen de afgelopen maanden?

Dus... waarom zou dat lastig zijn? Het is toch niet iets om je voor te schamen? Er is in je relatie toch geen competitie? Als hij ergens beter in is vind ik dat vervelend?

Ik weet het niet, ik zou daar denk ik ook niet zo veel last van hebben.. ik probeerde me alleen in te leven in vrouwen die dat wel hebben 8)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 mar 2008 18:30

Ghehe, ok.
Voor het geval je zometeen niet meer reageert: veel plezier :wink:

Het ging hier trouwens over grenzen in de verkeringstijd geloof ik he.
Ik hoorde pas toch een verhaal... een stel die 5 nachten per week bij elkaar sliepen, wel op aparte bedden maar in 1 kamer, die nog nóóit de neiging hadden gehad om 's ochtends even bij elkaar te kruipen.
Eerst aankleden, dan pas een knuffel ofzo.
Ik vond het wel superknap. (het is uiteindelijk wel uitgegaan omdat hij op mannen bleek te vallen, maar ok..)
pobody's nerfect

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 mar 2008 18:35

Wel knap van ze!
Maar ik snap niet zo goed de reden van waarom jij dit hier neerzet, bedoel wat hebben we eraan wat een ander stel ooit is heeft gedaan en dat bleek dat hij op mannen viel??

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 26 mar 2008 18:58

Niet zo gek dan dat ze dat vol hielden, ook weinig knaps aan. Ik kan ook de hele week een jaar lang naast een vriendin gaan liggen zonder te 'seksen'. :wink:
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 mar 2008 19:32

Waarom ik het hier neer zet? Dat hij homo is stond niet voor niets tussen haakjes, dat heeft er wat mij betreft weinig mee te maken. Een relatie komt toch van twee kanten.
Ik vind wel dat je heel veel discipline hebt als je dat vol kunt houden in een relatie. Als je het dan hebt over grenzen in je verkeringstijd, is dat wel knap hoor. Al heb ik totaaaaal niks tegen knuffelen 's ochtends ;)
pobody's nerfect

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 mar 2008 20:52

Hehe, het feit dat hij homo is, lijkt me juist heel relevant.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 26 mar 2008 22:22

Wat is 'seksen'inderdaad een vreselijke term, dat moet ik ook even kwijt. Ik zie dan gelijk een boer voor me die aan zijn vrouw vraagt: zulle wie goan seksen?"

Ontopic: Gewoon afspraken maken en klaar. Ik snap echt de moeilijkheid niet. Als je samen duidelijk een afspraak maakt dat je 'het' niet doet voor het huwelijk, dan ben je toch een nietszeggende slappe vaatdoek als je je daar niet aan weet te houden? Als je het wel doet ben je samen bewust bezig om de afspraak te schenden en over de gestelde grens heen te gaan. Mocht je enige zelfkennis hebben en denken dat je jezelf niet in weet te houden, zoek dan de situatie niet op.

Soms is het zooo simpel. :P
Auf Wiedersehen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 27 mar 2008 09:16

T. Lindeman schreef:Wat is 'seksen'inderdaad een vreselijke term, dat moet ik ook even kwijt. Ik zie dan gelijk een boer voor me die aan zijn vrouw vraagt: zulle wie goan seksen?"

Ontopic: Gewoon afspraken maken en klaar. Ik snap echt de moeilijkheid niet. Als je samen duidelijk een afspraak maakt dat je 'het' niet doet voor het huwelijk, dan ben je toch een nietszeggende slappe vaatdoek als je je daar niet aan weet te houden? Als je het wel doet ben je samen bewust bezig om de afspraak te schenden en over de gestelde grens heen te gaan. Mocht je enige zelfkennis hebben en denken dat je jezelf niet in weet te houden, zoek dan de situatie niet op.

Soms is het zooo simpel. :P

Ja, ervaring mee? Ik ken er zat die dezelfde soort woorden gebruikten als jij, maar die het niet volhielden. En ze zochten echt de situatie niet op, hoor!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 27 mar 2008 09:26

Wie is er sterker? Je lichaam of je hoofd? Nou bij mij mn hoofd. Al 3 jaar lang
"Being second is to be the first of the ones who lose."

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 27 mar 2008 09:35

Ik vind dat je dan dom bezig bent. Natuurlijk zijn de verleidingen groot en soms heel groot. Maar ze zijn niet onweerstaanbaar en ik krijg het idee dat er vaak gedaan wordt alsof dat wel zo is. Tegenwoordig is het vrij normaal dat elke behoefte van de mens bevredigd moet worden. Slechte zaak, je mag best eens leren je in te houden.

Tevens vraag ik me af, hoe je het kan doen zonder de situatie op te zoeken. Even sterk uitvergroot; je loopt niet samen door bijvoorbeeld een winkelcentrum om vervolgens te belsuiten 'het' te gaan doen. Zoiets heeft in de meeste gevallen nog een voorspel.

En ervaring? In deze zin, dat we afspraken hebben gemaak om 'het' niet te doen voor het huwelijk op basis van argumenten die voor ons allebei duidelijk waren en niet ter discussie staan. Dus we zijn vastbesloten ons daar aan te houden. Er zijn nog zat andere dingen die je kan doen zonder daadwerkelijk geslachtsgemeenschap te hebben.
Auf Wiedersehen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 27 mar 2008 09:44

T. Lindeman schreef:Ik vind dat je dan dom bezig bent. Natuurlijk zijn de verleidingen groot en soms heel groot. Maar ze zijn niet onweerstaanbaar en ik krijg het idee dat er vaak gedaan wordt alsof dat wel zo is. Tegenwoordig is het vrij normaal dat elke behoefte van de mens bevredigd moet worden. Slechte zaak, je mag best eens leren je in te houden.

Tevens vraag ik me af, hoe je het kan doen zonder de situatie op te zoeken. Even sterk uitvergroot; je loopt niet samen door bijvoorbeeld een winkelcentrum om vervolgens te belsuiten 'het' te gaan doen. Zoiets heeft in de meeste gevallen nog een voorspel.

En ervaring? In deze zin, dat we afspraken hebben gemaak om 'het' niet te doen voor het huwelijk op basis van argumenten die voor ons allebei duidelijk waren en niet ter discussie staan. Dus we zijn vastbesloten ons daar aan te houden. Er zijn nog zat andere dingen die je kan doen zonder daadwerkelijk geslachtsgemeenschap te hebben.

Ik begrijp je wel en ik ben het ook met je eens, maar het klinkt allemaal makkelijker dan het is, dat zul je zelf ook wel weten. Of je moet nog niet zo lang verkering hebben, dan ben je vaak nog vol goede moed. Uiteraard is het goed om je in te houden, dat mag ook best van je gevraagd worden. Maar als je zegt "er zijn zat andere dingen die je kan doen zonder daadwerkelijk geslachtsgemeenschap te hebben", waar denk je dan aan? Of vraag ik nu te specifieke dingen? :)
Maar als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan zoek je ook grenzen op, en dan wordt het allemaal ook lastiger om vol te houden!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 mar 2008 09:45

Je kunt heel goed afspraken maken en je daar aan houden. In onze verkeringstijd heeft mijn man bijna een jaar bij mij op zolder gewoond. Na en paar maanden verkering, wilde hij gewoon niet meer weg, maar bij mij blijven. We sliepen dus altijd samen, gewoon op mijn zolderkamer. En zo'n beetje iedereen geloofde natuurlijk nooit, dat we met geslachtsgemeenschap zouden wachten tot ons huwelijk. Ok, er waren weinig geheimen meer voor elkaar en het was goed voor die afspraken dat we snel trouwden, maar als je gewoon samen iets afspreekt, dan kun je je daar best aan houden. Zelfs al slaap je elke nacht in 1 bed, zelfs al heb je geen 'stappenplan'. En nee, dit alles heeft geen negatief effect gehad op ons seksleven van nu. Je bent er nog altijd met z'n tweetjes bij en om die ander niet te kwetsen of een schuldgevoel te geven, houd je je aan een bepaalde grens. Daar wil je dan niet eens overheen...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 27 mar 2008 10:04

Galateia schreef:Je kunt heel goed afspraken maken en je daar aan houden. In onze verkeringstijd heeft mijn man bijna een jaar bij mij op zolder gewoond. Na en paar maanden verkering, wilde hij gewoon niet meer weg, maar bij mij blijven. We sliepen dus altijd samen, gewoon op mijn zolderkamer. En zo'n beetje iedereen geloofde natuurlijk nooit, dat we met geslachtsgemeenschap zouden wachten tot ons huwelijk. Ok, er waren weinig geheimen meer voor elkaar en het was goed voor die afspraken dat we snel trouwden, maar als je gewoon samen iets afspreekt, dan kun je je daar best aan houden. Zelfs al slaap je elke nacht in 1 bed, zelfs al heb je geen 'stappenplan'. En nee, dit alles heeft geen negatief effect gehad op ons seksleven van nu. Je bent er nog altijd met z'n tweetjes bij en om die ander niet te kwetsen of een schuldgevoel te geven, houd je je aan een bepaalde grens. Daar wil je dan niet eens overheen...

Ik heb het ook niet over het overschrijden van een grens op eigen initiatief, maar als je samen "helemaal in the mood bent" zeg maar. 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 mar 2008 10:06

Race406 schreef:Ik heb het ook niet over het overschrijden van een grens op eigen initiatief, maar als je samen "helemaal in the mood bent" zeg maar. 8)

Tsja, dat komt natuurlijk maar al te vaak voor. Maar dan nog heb je een hoofd en een stemmetje dat dan kan zeggen 'dit wil ik nu nog niet' en dan kon je gewoon op de rem trappen. En omdat je het er samen over gehad hebt, hoeft de ander zich niet afgewezen te voelen of wat dan ook. Het ligt er maar gewoon aan, hoe luid dat stemmetje in je hoofd klinkt!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 27 mar 2008 10:12

Race406 schreef: Maar als je zegt "er zijn zat andere dingen die je kan doen zonder daadwerkelijk geslachtsgemeenschap te hebben", waar denk je dan aan? Of vraag ik nu te specifieke dingen? :)
Maar als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan zoek je ook grenzen op, en dan wordt het allemaal ook lastiger om vol te houden!

Wat ik bedoel is vrij specifiek en daar wil ik dan niet op ingaan. Maar ik denk dat we allebei aan hetzelfde denken. Het is inderdaad een grens en het vergt wel wat om die grens niet over te gaan, dat ben ik met je eens. Maar als je voor jezelf tevreden bent met die grens en de afspraak is duidelijk dan moet het toch lukken om je daar aan te houden?

Ik snap het wel hoor dat er zat mensen zijn die zich daar niet aan weten te houden, maar ik vraag mij af of die mensen het dan wel goed besproken hebben en of alle argumenten om het niet te doen wel duidelijk waren.

Galateia schreef:Je bent er nog altijd met z'n tweetjes bij en om die ander niet te kwetsen of een schuldgevoel te geven, houd je je aan een bepaalde grens. Daar wil je dan niet eens overheen...

Precies, dat is ook een zwaarwegend argument. Als je daar goed bij stilstaat moet het wel lukken. :wink:
Auf Wiedersehen!

Terug naar “Archief”