Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Jannoek » 23 jan 2014 09:22

Jong trap kunnen lopen is inderdaad volgens mij geen garantie, ik ben zelf 2jr geleden nog heel beroerd van boven naar beneden gevallen op een betonnen trap... moet er niet aan denken dat dat F overkomt, dus ben ook altijd wel in de buurt.

@ajl lijkt me heftig als je inens zo'n ondernemend kind hebt als je dat niet gewend bent. Ik zou iig niet weten wat me overkomt. Manlief en ik waren allebei ook bangeriken als kind, misschien scheelt dat. F is veel meer bezig met spelen, puzzelen, boekjes lezen, letters, willen weten hoe laat het is dan met enge dingen doen. Lucky me :-)

Uit de naam zijn we helemaal uit ja, uiteindelijk nog best snel gegaan ;-). Verder ook alles klaar, dus van mij mag hij komen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jan 2014 19:47

Milan en Matteo waren en zijn ook niet ondernemend.. dat zijn eerder bangerikken :wink: Manoël daarentegen ... Pfoee.. die moet gewoon alles proberen ;-)

:8> :8>

Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 jan 2014 20:19

Tsja tips voor ondernemende kids. Laat ik er nou 3 hebben :mrgreen: Vaak is het hier toch een gevalletje: geen seconde alleen laten ;-) Zelfs nu M bijna 6 is krijg ik soms nog de bibbers van 'm, als hij bijvoorbeeld bij ons raam staat in zijn Superman pyama met cape (van oma gehad) en dan zegt: En als ik nu spring mam, dan vlieg ik!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 23 jan 2014 20:21

@ TJ; hoe is het met de gezondheid van de jongens??? Zien jullie nog steeds achteruitgang?

Leuk om al die herkenbare verhalen te lezen. Misschien zijn wij wel te makkelijk maar hier loopt M. al sinds 1,5 jaar zelf de trap op en af.... Dit topic ben ik nog steeds dankbaar door een tip die ik toen las over safe t sleep want anders kwam hij ook elke keer uit zijn ledikantje geklommen. De safe t sleep is echt een ideaal ding en we gebruiken hem nu bij M. vanaf 6 maanden. Hij weet gewoon niet anders dan dat hij daarin gaat slapen.
@ ajl; komt J. dan niet uit zijn ledikant naar beneden?

Of ik het nog vol kan houden? Ik denk ja.... maar eigenlijk heb je gewoon geen keus dus gaan met die banaan ;-) Hij zit nu aan de medicijnen en stilletjes denken we dat het al wat helpt dus we hebben erg goede moed! Gelukkig heb ik een lieve en behulpzame man die 's nachts een fles geeft. Sinds vorige week ook weer begonnen met werken en hoe rot het ook klinkt: het gaf me weer energie.

@ lauraC; kan me voorstellen dat jij ze idd niet alleen kan laten. Nu zijn de dames bij jou ook wel echt in een leuke ondernemende leeftijd :-)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 jan 2014 20:43

juffiejuf schreef:@ lauraC; kan me voorstellen dat jij ze idd niet alleen kan laten. Nu zijn de dames bij jou ook wel echt in een leuke ondernemende leeftijd :-)

En samen stoken ze elkaar heerlijk op he ;-) Ik ben blij dat M een 'eenling' is, want 2 van hem..... :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jan 2014 21:33

Juffiejuf, onze zoon komt alleen uit z'n bedje als hij uitgeslapen is. We hebben wel een paar keer gehad, toen het allemaal nog net nieuw was (open bedje) dat hij er uit ging. Maar dat is hooguit 3 keer gebeurd. Nu komt hij alleen uit z'n bed 's ochtends als hij wakker is en heerlijk bij ons in bed nog even kroelen voor we er uit gaan (5 min. ongeveer). Dat vind ik echt niet erg.

Laura, ppfff respect. :lol: Kom je 's avonds nog wel aan je rust toe? Zijn er momenten dat er iemand kan oppassen of wil je dat zelf niet? Kan natuurlijk ook.

Wij hebben sinds kort de trip trap mee groei stoel. Wat een uitkomst, hij vindt het nu veel gezelliger aan tafel en eet gewoon z'n bord (bijna) leeg. :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 jan 2014 22:27

Oei, wat eng Laura! Ben je nu weer alleen met de kids?
@juffiejuf sterkte, fijn dat het in elk geval beter lijkt te gaan al!

Van de week zei ik tegen F toen ik m op bed ging leggen dat hij weer uit bed mocht komen als het weer licht zou zijn. Hij zei: 'euhm, nee, ik ga vannacht uit bed komen als het donker is'. Prompt stond hij aan ons bed om 04.00. Door de klossen kan hij niet in bed klimmen, dus manlief heeft m lekker weer teruggelegd in z'n bed ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jan 2014 07:00

whaha geniaal zo'n antwoord. :oops: :mrgreen:

Hier was het half 7 vanochtend *gaap*. Zijn we al een tijdje niet meer gewend. :oops:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 jan 2014 12:53

@Evelien, 's avonds doe ik mn huishouden, daar kom ik overdag niet aan toe met de kids ;-) Qua oppassen is het moeilijk, er woont geen familie dichtbij en veel mensen zien het niet zitten om de tweeling te hebben ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jan 2014 13:02

Hier ook een meisje dat zelf haar bed uitkomt. Jurian overigens ook, maar die gaat plassen en dan terug naar zijn slaapkamer om met de lego te spelen. Dat is ook wel eens om een uur of 3 ´s nachts gebeurt, toen heb ik hem maar naar zijn bed teruggestuurd :lol: Maar als het na 6 uur is vind ik het prima.
Frederiek komt ook regelmatig al om 6 uur bij ons, dan mag ze altijd tussenin, daar geniet ze echt van. Dan slaap ik gewoon verder, want 6 uur opstaan vind ik echt te vroeg ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 24 jan 2014 13:49

Och Laura, ik zou met alle liefde een week lang je huis komen poetsen en op je kinders passen, maar je zit zo ver weg...
8>)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 jan 2014 14:31

Saskia schreef:Och Laura, ik zou met alle liefde een week lang je huis komen poetsen en op je kinders passen, maar je zit zo ver weg...
8>)

Thanks! Ik klaag verder niet hoor, nu even aanpoten, straks profijt toch?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jan 2014 15:54

@ juffiejuf Hij is 1 keer zijn ledikant uitgeklommen, maar gelukkig heeft hij heilig ontzag voor zijn vader. Die verhief zijn stem en toen is hij met een vaart weer terug geklommen. En nu doet hij het niet meer.

Vervelend dat jullie kleine zo huilt. Ze hebben dus wel iets bij hem gevonden?

@ laura hier ook nooit oppas. Ouders wonen ver weg en de meeste mensen krijgen een rolberoerte bij de gedachte om op 4 kinderen te moeten passen. En daarbij met een baan ernaast hebben wij ook weinig tijd om dingen voor onszelf te doen. Hier ook 's avonds grotendeels het huishouden, omdat het met 4 ukken niet zo lukt.

Wel grappig hoe verschillend er over opstaan gedacht wordt. Wij zitten op mijn werkdagen om 6.30 uur allemaal gewassen, gedouched en aangekleed aan de ontbijttafel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jan 2014 16:46

Wow, wat vroeg! :) Sinds ik niet meer onregelmatig werk (en dus nooit voor 8 uur de deur uit hoef) is 7 uur toch echt het vroegste dat ik opsta.

Nooit oppas? Maar wil je nooit eens samen weg? Al is het naar een verjaardag o.i.d? Lijkt me zo lastig, zonder familie in de buurt.
Wij zijn aan het verhuizen, en hebben nu al 3 weken veel oppas. Mijn zusje, broertje, ouders, schoonouders, schoonzus. En dan eten we ook nog regelmatig bij 1 van hen zodat we lang door kunnen klussen.
Maargoed, wij hebben er maar 2 natuurlijk i.p.v. 4. Al passen wij ook regelmatig op een deel van de 4 van mijn schoonzus en zwager, maar dan is het meestal wij 2 en schoonouders 2, dan is het prima te doen. Eerder hadden we ze wel allevier tegelijk, eens per jaar, maar nu we er zelf 2 hebben wordt dat wel erg vol. één nacht gaat wel, maar 4 dat vind ik iets teveel van het goede.

En iemand uit de kerk ofzo, die oppast? Mijn ouders hebben ook 4 kinderen, en geen familie in de buurt, maar toch hadden we regelmatig oppas, meisjes uit de buurt ofzo. Juist omdat familie zo ver weg woonden, wilden ze wel naar de verjaardagen, en dan het liefst samen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 24 jan 2014 16:57

Pfoe ajl, dat moet je goed organiseren! Als ik R 's morgens om 8 uur op de creche moet afleveren is het al aanpoten. Vroeger eruit kan natuurlijk ook, maar ze slaapt dan zelf nog zo lekker...

Terug naar “Archief”