Wow, wat vroeg!

Sinds ik niet meer onregelmatig werk (en dus nooit voor 8 uur de deur uit hoef) is 7 uur toch echt het vroegste dat ik opsta.
Nooit oppas? Maar wil je nooit eens samen weg? Al is het naar een verjaardag o.i.d? Lijkt me zo lastig, zonder familie in de buurt.
Wij zijn aan het verhuizen, en hebben nu al 3 weken veel oppas. Mijn zusje, broertje, ouders, schoonouders, schoonzus. En dan eten we ook nog regelmatig bij 1 van hen zodat we lang door kunnen klussen.
Maargoed, wij hebben er maar 2 natuurlijk i.p.v. 4. Al passen wij ook regelmatig op een deel van de 4 van mijn schoonzus en zwager, maar dan is het meestal wij 2 en schoonouders 2, dan is het prima te doen. Eerder hadden we ze wel allevier tegelijk, eens per jaar, maar nu we er zelf 2 hebben wordt dat wel erg vol. één nacht gaat wel, maar 4 dat vind ik iets teveel van het goede.
En iemand uit de kerk ofzo, die oppast? Mijn ouders hebben ook 4 kinderen, en geen familie in de buurt, maar toch hadden we regelmatig oppas, meisjes uit de buurt ofzo. Juist omdat familie zo ver weg woonden, wilden ze wel naar de verjaardagen, en dan het liefst samen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...