Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

felisa
Mineur
Mineur

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor felisa » 21 feb 2012 21:17

Haha, mijn jongste is 21 maanden oud, 80 cm lang en 8200 gram :lol:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 feb 2012 22:39

Wat een verschil in kinderen!
Maarre Evelien, jouw kleine is nog maar 5 mnd maar zou dus al in een autostoel mogen? Qua gewicht dan want ik neem aan dat hij nog niet (goed) kan zitten. Aangezien de maxicosi tot 9 kilo is?

Ajl, was hij ook groot bij de geboorte? Ze zouden er striae van krijgen zo hard groeien ze bij jou :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2012 22:43

Schipje, is dat zo? Wij gebruiken de maxi cosi alleen voor in de auto. En hij gaat nog niet uit zichzelf zitten, dus nog niet echt heel goed.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2012 22:49

Ik heb net even gekeken maar deze maxi cosi die wij hebben mogen kindjes tot 13 kilo in.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 feb 2012 23:00

Evelien schreef:Ik heb net even gekeken maar deze maxi cosi die wij hebben mogen kindjes tot 13 kilo in.

oh, dan is het zeker vanaf 9 kilo?
Tis in ieder geval een mooi kereltje!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2012 23:20

Schipje schreef:Tis in ieder geval een mooi kereltje!

die van ons is volgens mij ook tot 13 kilo hoor!

Ennuh... kwa ziek zijn.... ik kijk uit na de tijd waarin dit verleden tijd is. Weer bij de hap gezeten.. beginnede longontsteking en een dijk van een oorontsteking.. tjoh.. gek joh, dat hij al drie nachten slecht sliep ](*,) de lol is er onderhand toch echt wel af! plus een kleef aan me rok kleuter. Julia is zo bang dat mama ook nog nachtjes moet slapen in het ziekenhuis. Hoe ze daar bij komt.. dat mag joost weten.. ach.. nog een week, dan vakantie! kijken of dat de rust weer terug brengt hier!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2012 00:28

Oooo, wat vervelend ppm, sterkte! Wel extra pittig nu je man niks kan zeker?

Hier ook mannetje met oorontsteking :( wat een dramaaatische nachten ook. Hoop dat t snel over is en hij dan ook gaat slapen ;-)

@evelien, mooi mannetje! Echt groot ook al weer!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2012 09:14

He bah wat naar zeg. Dat ze allemaal zo ziek zijn. Heel veel sterkte en beterschap.

Jannoek, ja hij wordt echt groot. Dat merk ik nu ook aan z'n kleertjes al zit hij in de broekjes nog in maatje 62 (sommigen).
En ook zwaar ook (ppff ik hoef niet eens naar de sportschool voor krachttraining). :lol:

Sinds afgelopen nacht komt S.imon ook geregeld, gelukkig is hij met een speen wel weer te sussen. En slaapt hij weer door maar komt wel erg vroeg (6 uur). Vanochtend heeft manlief het allemaal gedaan en heb ik even lekker tot half 9 kunnen slapen.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 22 feb 2012 10:28

Ha, als ik al die gewichten/lengtes voorbij zie komen, ben ik blij dat ik morgen weer naar het CB mag. Ik ben wel erg benieuwd hoe onze dame gegroeid is! Tot nu toe volgde ze altijd het gemiddelde lijntje van de lengte/gewicht. Ze past met 8,5 maand nog prima in de Maxi-Cosi, dus het zal wel meevallen denk ik. Onze jongens zaten met 7 maanden al in een grotere autostoel.

Vervelend al die zieken zeg! Vooral als ze nog zo klein zijn, ben ik altijd erg ongerust. Vorige week waren mijn oudste en jongste ziek, maar dat van de oudste kan ik dan veel beter loslaten. Bij zo'n kleintje ga ik me eerder van alles in mijn hoofd halen :oops:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2012 10:45

Ik heb er maar een dus geen vergelijkingsmateriaal ;-) maar sinds die nierbekkenontsteking ben ik het vertrouwen ook even kwijt. was volgens de ha ook heel logisch. Ik wil nog een keer urine inleveren, gewoon, voor m'n eigen gemoedsrust, omdat ik toch vind dat hij weer sterk ruikende urine heeft. maar steeds als we het plaszakje om hebben, plast hij niet. Dus dat wordt nog even weer plaszakjes kopen..
Wat autostoel/maxi cosi betreft; het is toch het beste dat ze zo lang mogelijk in de maxi cosi zitten ivm veiligheid? Ik heb begrepen dat achterwaarts vervoeren veel veiliger is dan vooruit. Floris is dan nu 78cm en 10,3kg maar past nog prima in de maxi cosi. We hebben alleen een ander probleem; dat het behoorlijk pittig is om te tillen naar boven.
Sowieso trek ik dat niet. Tijdelijk hebben we maar een auto, dus als m'n man werkt en ik ben vrij heb ik geen maxi cosi nodig ;-)

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 22 feb 2012 10:55

Oh, maar die MC laat ik altijd gewoon in de auto hoor. Andere autostoeltjes ga je toch ook niet mee lopen sjouwen? En achterwaarts is inderdaad het veiligst, dus zolang het past blijf ik dat ook doen.

En na een nierbekkenontsteking zou ik ook alert blijven hoor! Je wil niet dat er iets aan nieren beschadigd raakt!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 feb 2012 11:00

Ik laat de maxicosi in de auto zitten, dus til alleen van auto naar huis. En als ik verder moet lopen neem ik de draagdoek.

grappig hé die verschillen. Hier met 7 maanden 9180 gram en 72 cm. Dat was de oudste pas met 1 jaar en Eef met 9 maanden. Terwijl ik het idee heb dat hij toch minder dik aandoet dan zn zusje met dat gewicht, die was echt een bolletje :lol:
We gaan nu dus ook richting maat 74 qua kleding, 68 past nog nét. Vind het gewoon jammer, al die leuke kleertjes past hij over een paar weken niet meer :o

Jannoek: zo heb ik dus ook al heel wat keren urine ingeleverd op verdenking van ontsteking (was 3 keer ook zo). Heb wel de afspraak met de kinderarts dat hij bij koorts nagekeken moet worden op uwi, maar gelukkig was het de laatste keer 'alleen' oorontsteking.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 feb 2012 11:23

Wat een verschil idd in kids :D Gister was mijn vriendin hier met haar zoontje, van 3,5 maanden, is even zwaar als Frederiek :D

Volgens mij is idd een maxi cosi het beste hoor, de babyversie zeg maar. Tot ze met hun hoofd erbovenuit groeien. Dat gebeurde bij Jurian wel, dus hij moest wel over naar een vervolgstoel, maar zeker zolang ze nog niet zelf kunnen zitten is dat volgens mij sowieso geen optie. Frederiek kan nog niet zelf zitten, ze gaat al wel bijna zelf zitten, maar als ze dan eenmaal bijna overeind is, zakt ze weer opzij. Dat gebeurt ook als ik haar neerzet, of ze zakt naar voren. Dus die blijft voorlopig nog in de maxi cosi. In de auto laten staan doe ik eigenlijk nooit, ik vind dat zo'n gewurm met die gordels om haar er dan uit te krijgen. En sowieso gebruiken wij beiden in onze auto dat ding, dus moet hij steeds over naar de andere auto.

Hier is Jurian al een poosje niet lekker. Vant weekend steeds aan de diarree en een paar keer overgeven. Hij eet wel redelijk, maar is nog steeds flink aan de diarree, hij loopt echt leeg :-& Gelukkig drinkt hij genoeg op een dag, maar van mij mag het wel een keer ophouden. Hij heeft steeds zo'n buikpijn, en ligt de halve dag op de bank. Wel heel gezellig hoor, alstie zo knuffelig enzo is :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 feb 2012 12:10

Wij kregen M met 5 mnd en 1 week, maar we hebben toen besloten geen Maxi Cosi te kopen. Hij mocht qua gewicht in een 'opvolgstoel' en we vonden het wel zonde van het geld om binnen 2 maanden een Maxi Cosi (die we ws nooit meer zouden gebruiken) en een autostoeltje te kopen. Hij reed toen natuurlijk wel gewoon 'achteruit' totdat hij daar te lang voor werd. En hij lag altijd in de kiepstand ;) dus hij hoefde niet te zitten.
Sterkte met de zieken dames. Gelukkig is M nu weer beter, hij was op zijn verjaardag en de week daarna ziek. Na een week had ik het wel gezien :oops: Nu kwam hij maandag thuis van de psz met een dikke lip en een snee in het tandvlees boven zijn voortand. Hij was gestruikeld en met zijn bekkie op een houten kist terecht gekomen. Nu hopen dat zijn tanden niet gaan verkleuren oid. Weet iemand of dat dan meteen zou gebeuren of dat het weken later ook nog kan?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 feb 2012 12:27

Wat maxicosi betreft Nina past er nog prima in en ze blijft daar ook net zo lang in tot dat ze te groot is... Je wilt niet weten wat er gebeurd als je een frontale botsing hebt en je kindje zit in een autostoel (terwijl ze nog goed in een maxicosi passen)

Nina heeft ondertussen 5 tanden alleen zo balen dat ze er zoveel last van heeft. Vannacht wel weer heerlijk een nacht doorgeslapen al geven we rond 23.00 nog wel een fles anders wordt ze wakker van de honger eten is nog steeds erg weinig.
Maar dat zal vanzelf wel weer goed komen.

Nina gaat echt steeds meer staan en gisteren in haar bed liep ze een stukje langs de rand :( Volgens mij is ze nu echt baby af )

Het is iets te veel om op iedereen te reageren maar zag wel een paar mooie foto's!!

Terug naar “Archief”