Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 jun 2006 20:39

Markie schreef:Drie tiende seconde vind ik niet echt heel veel tijd. Zoveel is de ferrari namelijk langzamer met accelereren :wink:

Er bestaan ook wel snellere motoren. Maar het is nu eenmaal niet zo verstandig om op een extreem kanon te beginnen als eerste motor.
Van de Suzuki Hayabusa herinner ik mij een 0-100 km/u acceleratietijd van 2,6 seconden. (Zal dan uiteraard wel de aanvankelijke versie zijn, die nog 305 km/u als topsnelheid had.)

Hier twee filmpjes waarin ze een snelle auto met een motor meten.
Een Lamborghini Gallardo tegen een Ducati 999
Een Viper tegen een Suzuki Hayabusa

Markie schreef:Motor is idd sneller, maar hij is bloedsnel. Topsnelheid 315 :shock:

315, en dat voor een instapper. Niet normaal en onverantwoord.
Ik herinner mij zijn voorganger nog wel, de Ferrari 328 GTB/GTS. Die haalde dacht ik 260 km/u.
Daarna kwam de 348, die 275 km/u kon. De 355 met 295 km/u. En toen de 360, die 300 of 305 km/u haalde.
In de tijd dat ik mij in auto's ging interesseren, zo rond 1987, begon het bij Ferrari nog met 245 km/u als topsnelheid, voor de Mondial. Dat is tenminste nog een redelijke instapper.

Overigens zuipen die Ferrari's wel stevig brandstof, en dat kan ik van mijn motor nou weer niet zeggen.
De praktische waarde van de snelheid die mijn motor heeft, zit vooral daarin, als je op een gat in wilt springen. Je wilt ergens tussen, en een stuk voor je is een gat waar je past. Je zit op een tweebaansstuk wat eenbaans gaat worden. Gegarandeerd dat je dan ook kan wat je wilt. Een accelerende auto naast me is dan geen hindernis, want die kan ik dan altijd wel de baas zo lang het een normale auto is.
Als gevaarlijk ervaar ik het vermogen van mijn motor niet. Je moet er gewoon met beleid mee omgaan. Vaak kan het zelfs veiliger zijn, aangezien je inhaalacties veel sneller en zekerder kan uitvoeren.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 jun 2006 20:46

Napoleon schreef:een heel groot voordeel van de motor in de acceleratie is dat je in de 1e versnelling tot boven de honderd kunt doorgaan, dus niet schakelen, en daarmee verlies je met de ferrari veel tijd :) het nadeel van de motor is weer dat je je voorwiel aan de grond moet zien te houden, dat is moeilijker dan genoeg gas geven :D

Met mijn motor heb ik daar weinig last van, dat de voorkant steeds omhoog wil. Beter gezegd: geen last. Je kunt wel wheelies maken met mijn motor, maar ik houd me daar niet zo mee bezig. Schijnt slecht te zijn voor de voorvork.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 09 jun 2006 20:57

Boekenlezer schreef:Overigens zuipen die Ferrari's wel stevig brandstof
Dat is nou wat je noemt rijden met een draaikolk in je tank ;)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 13 jun 2006 18:10

Debor@ schreef:
Annemieke86 schreef:
Debor@ schreef:
Napoleon schreef:en nog een :D
LiefhebSTer? :mrgreen:

@ Annemieke: alleen daarom?! :wink:
nee hoor, ze zijn gewoon goed, (bijna) nooit problemen. Ziet er goed uit, :8> gestolen :D

Dat weet ik ;-), ik doelde met: 'alleen daarom?!' meer op dit:
Annemieke86 schreef:wow ik mag jullie (of ik begin jullie te mogen) :lol: :lol:
nadat ik me gemeld had als mede-Toyotaliefhebster ;-)
haha nee hoor.. hoewel... :lol: nee hoor!! :P Zou toch wat zijn he.. :wink:
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jun 2006 12:29

Hier heb je pas een mooie BMW (getuned door AC Schnitzer) vooral die velgen en de uitlaten!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 14 jun 2006 19:49

cool 8) 8) 8) :lol:
Afbeelding

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 14 jun 2006 20:38

mwah, ik vind juist die velgen en de uitlaat er niet uitzien :) de voorbumper vind ik wel erg mooi, scherp en agressief zonder te overdrijven.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 15 jun 2006 18:55

Napoleon schreef:mwah, ik vind juist die velgen en de uitlaat er niet uitzien :)
Idd, het doet me denken aan al die kansloos gruwelijk opgepimpte Honda Civics... ik kick niet zo op velgen en uitlaten, een wagen knapt er meestal meer mee af dan op, maar goed, dat is mijn mening :)

Maarrem, Annemiek, niet vreemdgaan he 8)

Over velgen gesproken, 'n weinig opgepimpte Toyota MR2:
Afbeelding

Ik vind de FJ Cruiser overigens wel een geinig ontwerp, alleen veel te veel Hummergehalte. Voor in de stad toch net iets te lomp en te groot. En te duur ;)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 jun 2006 20:39

Wat ik dan weer niet begrijp: waarom moeten die deuren omhoog open gaan? Wat is daar zo 'cool' aan?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 15 jun 2006 22:26

Debor@ schreef:
Napoleon schreef:mwah, ik vind juist die velgen en de uitlaat er niet uitzien :)
Idd, het doet me denken aan al die kansloos gruwelijk opgepimpte Honda Civics... ik kick niet zo op velgen en uitlaten, een wagen knapt er meestal meer mee af dan op, maar goed, dat is mijn mening :)

haha, ik heb onder mijn corrolla ook sportvelgen en een sebring-uitlaat, die er overigens al opzaten toen ik die auto kocht. de velgen zijn wel mooi, de uitlaat vind ik er wat overdreven uitzien, maar hij maakt wel een erg mooi geluid 8)
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

PeterK

Berichtdoor PeterK » 15 jun 2006 23:02

LeChat schreef:Wat ik dan weer niet begrijp: waarom moeten die deuren omhoog open gaan? Wat is daar zo 'cool' aan?

Dan kan je hem in je extra dunne garage zetten en toch uitstappen zonder je deuren te beschadigen. Want door de aankoop van zo'n dikke auto zit een dikke garage er niet meer in.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 16 jun 2006 18:39

PeterK schreef:
LeChat schreef:Wat ik dan weer niet begrijp: waarom moeten die deuren omhoog open gaan? Wat is daar zo 'cool' aan?

Dan kan je hem in je extra dunne garage zetten en toch uitstappen zonder je deuren te beschadigen. Want door de aankoop van zo'n dikke auto zit een dikke garage er niet meer in.
Tja, iets anders kan ik ook niet verzinnen ;). Ik vind het in ieder geval niks!

@ Nap: nou ja, als het er al op zat, vooruit... ;)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jun 2006 21:14

Kenmerk van exclusieve auto's, lijkt mij zo.
Een paar auto's die het ook hebben:
Ferrari Enzo
Lamborghini Diablo
Lamborghini Murciélago
Mercedes-Benz SLR
En dat zijn allemaal dure jongens.

Afbeelding

Afbeelding

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 16 jun 2006 22:33

haha, maar als iemand ze dan installeert op een derdehands VW Polo, is dat dan grootheidswaanzin, of een statement tegen het rijden van veel te dure auto's?

8)
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 jun 2006 09:06

Debor@ schreef:
Boekenlezer schreef:Overigens zuipen die Ferrari's wel stevig brandstof
Dat is nou wat je noemt rijden met een draaikolk in je tank ;)

Waarschijnlijk dé traumatische fata morgana voor Ferrari-V12-rijders: een reclamebord van een benzinemaatschappij, wat alleen maar een reclamebord is en niet meer! Niks geen tankstation in de buurt. 'En ik moest hoognodig weer tanken!' :cry:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 17 jun 2006 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”