Het is inderdaad net welke mening je hebt, maar andermans mening kan je wel fout vinden. En dan is datgene wat de ander normaal vind, voor jou abnormaal. En je kunt dat ook vinden dat wat jij vindt superieur is aan andermans mening.
Homoseksualiteit hoeft niet met de geboorte vast te liggen. Zo ver is de wetenschap niet en je kunt dat dus ook niet stellen. Daar heb je dus onvoldoende grond voor. Je kunt het wel vinden, maar ononderbouwd is datgene wat je vindt niet veel waard.
Waarom je de mening zou kunnen hebben dat homoseksualiteit fout zou kunnen zijn, eigenlijk heb ik dat in vorige posts al een paar keer gezegd. Als je gelooft dat God de schepper is, Hij de koning is en van hem de aarde is. Dan ligt in dat geloof ook besloten dat je leeft naar zijn wil. Hoe heeft hij de schepping bedoelt? Wat heeft hij met seksualiteit bedoelt? En dan kun je tot de conclusie komen dat hij homoseksualiteit niet bedoelt heeft, zoals Hij ziekte, moeite, pijn, verdriet ook niet bedoelt heeft. Maar omdat de mens zijn eigen gang is gegaan, de mens er voor gekozen heeft om zijn eigen zaakjes op te knappen, en dat als gevolg daarvan deze zaken wel in de schepping zijn geslopen. Maar als je nu wel God als heer wil dienen, dan kom je met de vraag hoe je met bepaalde zaken om moet gaan. Als alles wat niet volgens Gods schepping was, voor God een gruwel is, dan zou dat voor homoseksualiteit kunnen gelden. God heeft dan seks bedoelt tussen man en vrouw om samen een gezin te vormen. De vraag is dan, hoe je ondanks je homofiele gevoelens met je homofiel zijn moet omgaan. Sowieso moeten gevoelens bespreekbaar zijn.
Kijk, kleptomanie vinden we waarschijnlijk beide fout, maar mogelijk zijn mensen op de zelfde manier kleptomaan als een ander homofiel is. Dus dat het bijvoorbeeld in de genen zit. Van een kleptomaan zeg je dat hij niet mag doen wat hij wil doen. Terecht ook volgens mij. Maar dan nog steeds moet hij wel over zijn gevoelens kunnen praten en hoeven we zo iemand ook niet buiten te sluiten. Maar je vraagt niet aan een kleptomaan om zich uit te leven in zijn kleptomane gedrag, omdat je bang bent dat hij het anders wegstopt en de gevolgen op latere leeftijd nog veel groter kunnen zijn.
het begrip zonde dat jij hanteert, is dat iets zonde is, als je er andere pijn mee doet: namelijk stelen of doden. Het bijbelse begrip zonde houdt in dat "het niet naar Gods wil is". Dan wordt er ook wel gezegd dat seks voor het huwelijk zonde is, omdat je de seksualiteit moet beleven in wederzijdse liefde en trouw. En waarom zou je elkaar dan niet eerst de trouw beloven.
(ik ben er overigens een paar dagen tussenuit, dus ik zal niet direct weer reageren)