Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor bruggenbouwer » 31 jul 2010 13:31

Het is inderdaad net welke mening je hebt, maar andermans mening kan je wel fout vinden. En dan is datgene wat de ander normaal vind, voor jou abnormaal. En je kunt dat ook vinden dat wat jij vindt superieur is aan andermans mening.

Homoseksualiteit hoeft niet met de geboorte vast te liggen. Zo ver is de wetenschap niet en je kunt dat dus ook niet stellen. Daar heb je dus onvoldoende grond voor. Je kunt het wel vinden, maar ononderbouwd is datgene wat je vindt niet veel waard.

Waarom je de mening zou kunnen hebben dat homoseksualiteit fout zou kunnen zijn, eigenlijk heb ik dat in vorige posts al een paar keer gezegd. Als je gelooft dat God de schepper is, Hij de koning is en van hem de aarde is. Dan ligt in dat geloof ook besloten dat je leeft naar zijn wil. Hoe heeft hij de schepping bedoelt? Wat heeft hij met seksualiteit bedoelt? En dan kun je tot de conclusie komen dat hij homoseksualiteit niet bedoelt heeft, zoals Hij ziekte, moeite, pijn, verdriet ook niet bedoelt heeft. Maar omdat de mens zijn eigen gang is gegaan, de mens er voor gekozen heeft om zijn eigen zaakjes op te knappen, en dat als gevolg daarvan deze zaken wel in de schepping zijn geslopen. Maar als je nu wel God als heer wil dienen, dan kom je met de vraag hoe je met bepaalde zaken om moet gaan. Als alles wat niet volgens Gods schepping was, voor God een gruwel is, dan zou dat voor homoseksualiteit kunnen gelden. God heeft dan seks bedoelt tussen man en vrouw om samen een gezin te vormen. De vraag is dan, hoe je ondanks je homofiele gevoelens met je homofiel zijn moet omgaan. Sowieso moeten gevoelens bespreekbaar zijn.

Kijk, kleptomanie vinden we waarschijnlijk beide fout, maar mogelijk zijn mensen op de zelfde manier kleptomaan als een ander homofiel is. Dus dat het bijvoorbeeld in de genen zit. Van een kleptomaan zeg je dat hij niet mag doen wat hij wil doen. Terecht ook volgens mij. Maar dan nog steeds moet hij wel over zijn gevoelens kunnen praten en hoeven we zo iemand ook niet buiten te sluiten. Maar je vraagt niet aan een kleptomaan om zich uit te leven in zijn kleptomane gedrag, omdat je bang bent dat hij het anders wegstopt en de gevolgen op latere leeftijd nog veel groter kunnen zijn.

het begrip zonde dat jij hanteert, is dat iets zonde is, als je er andere pijn mee doet: namelijk stelen of doden. Het bijbelse begrip zonde houdt in dat "het niet naar Gods wil is". Dan wordt er ook wel gezegd dat seks voor het huwelijk zonde is, omdat je de seksualiteit moet beleven in wederzijdse liefde en trouw. En waarom zou je elkaar dan niet eerst de trouw beloven.

(ik ben er overigens een paar dagen tussenuit, dus ik zal niet direct weer reageren)

Kevin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kevin » 31 jul 2010 14:54

Ik ben er haast zeker van dat dat al bij de geboorte vast ligt. Mijn onderzoek is op dat punt nog niet zodanig diep dat ik het echt met 100% zekerheid kan zeggen. Maar genoeg om dat wel te zeggen denk ik zo.

Je moet met je homofilie omgaan hoe je zelf wil. Gewoon met een man samen zijn, liefde hebben, seks hebben. Pech als god het niet zo heeft bedoeld. maar veracht dan mensen in het algmeen die niet in god geloven. zal mij een worst wezen wat je van mij vind omdat ik niet in god geloof/leef volgens zijn weg. Maar het verafschuwen van homoseksualiteit is gewoon slecht. Doe je veel mensen pijn mee.

Kleptomanie doe je mensen dan ook pijn mee, homofilie niet. Kleptomanie, of (dwamgmating) stelen is volgens de wet verboden, homoseksualiteit niet. Niet in dit land, dat het in andere landen wel zo is, is dan ook afschuwelijk.

Waarom zou je elkaar wel eerst trouw beloven? ik wil later ook trouwen en dat doe ik omdat ik mijn vriend lief heb. En ik zal ook echt wel seks hebben voor het huwelijk ja, met mannen ja. Of 1, ligt eraan he. Seks is niet altijd in wederzijdse liefde, maar als je toch gaat trouwen en echt van elkaar houd kan dat toch gewoon. waarom trouwen en dan pas seks hebben, en daarna weer scheiden omdat het toch niet zo geweldig is. En ik zot op een avond gewoon bij mijn vriendje, en dan komt het er wel eens van. Moet ik dan zeggen als hij op het punt staat verder te gaan dan alleen zoenen zeggen dat we eerst maar moeten trouwen.

meboy

Berichtdoor meboy » 02 aug 2010 23:51

Ik verbaas me meer dan eens over de moeite met het begrip "tegennatuurlijk". Iemand die slechtziend is gebruikt een bril, niet bijster in lijn met de oorspronkelijke volmaakte menselijke natuur. Met een bypassoperatie worden heel wat mensen gelukkig, ze leven er stevig van op. Wat is er mis met tegennatuurlijk?

Oorspronkelijkheid in de vorm van Adam en Eva bestaat niet meer, wat rest zijn kunstgrepen die, gezegend met een heilige geest, in de richting werken van iets positiefs. Als cadeau voor de mensheid. De diversiteit die God's Geest ten toon spreidt verbaast misschien een hoop mensen. Ongelofelijk dat men die geestelijke creativiteit niet wil erkennen in gelijkwaardige medemensen. Alsof je tegen mensen met een hoorapparaat zou zeggen dat zij niet voldoen aan de oorspronkelijke bedoeling van God, liever dat ding uit de oorschelp want dát wil God... leve de vooruitgang... :-k

meboy

Berichtdoor meboy » 03 aug 2010 00:22

Als je zegt dat homoseksualiteit niet beantwoord aan het oorspronkelijke doel van de schepping, en daarmee impliceert dat een hetero wél beantwoord aan dat doel, dan heb je feitenlijk onderscheid gemaakt. Een homo is dan íets minder mens dan een hetero. Een hetero is iets meer oorspronkelijk schepsel dan de homo. De hetero is minder gevallen. Daarmee is het fundament geschapen voor (hetero)hoogmoed en (homo)discriminatie.

Als je daar een analyse op zou loslaten dan zie je dat er twee dingen verkeerd begrepen zouden kunnen worden:

1. Er is niet voldoende kennis aanwezig over wat "oorspronkelijke natuur" nu precies is. Als er voldoende kennis zou zijn over de oorspronkelijke natuur dan zou men geen rangschikking maken tussen homo en hetero. Immers, met Paulus zou men dan zeggen: Daarom zijt gij niet te verontschuldigen, o mens, wie gij zijt, die [anderen] oordeelt; want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelven; want gij, die [anderen] oordeelt, doet dezelfde dingen.

2. Er is niet voldoende kennis over de principes die de Geest hanteert om iets te heiligen. Geest maakt van iets doods, iets levends. Dat dode is bv. heteroseksualiteit. Van hetero's maakt de geest iets moois door ze volgens de principes van liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en matigheid te laten groeien in hun rol als erfgenamen van een hemels koninkrijk. Dat is heilzaam voor hen en hun omgeving. Datzelfde doet de Geest met homo's. Niet gelimiteerd door enige wet aangezien deze principes juist de kern van die wet vervullen.

Zo is te begrijpen dat David, al stelende niet schuldig stond t.o.v. de wet. Zo is te begrijpen dat de dicipelen ongestoord aren kunnen plukken, zonder door enige wet te worden terechtgewezen. Zo is het te begrijpen dat Petrus onreine dieren kan eten. Zo is het te begrijpen dat Jezus mag werken op de sabbat... Niet de dode letter is drijfveer om te oordelen en te veroordelen. Maar de Geest is drijfveer om te erkennen en te herkennen.

Ontkennen dat een homokus iets positiefs teweeg kan brengen onder leiding van God's Geest, ontkennen dat fysieke homoseksuele liefde een uitingsvorm kan zijn van intense samensmelting tussen medemensen, van medemensen en hun Schepper is als vloeken in de kerk. Ik heb die ervaringen geproefd; ik kan geen verschil ontdekken in de heteroseksuele uittingen die ik om me heen zie. Ze kan als vehikel dienen om jezelf te verwijderen van God en toe te wijden aan afbreuk, en ze kan het voertuig zijn waarmee bewondering van- en instemming met God's goede schepping tot uitting wordt gebracht.

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bruggenbouwer » 06 aug 2010 16:53

Meboy, kun je je hele redenatie niet ook voor pedofilie invullen. Dus gewoon het item veranderen? En daarnaast dat iemand die homofiel is minder mens is, zijn jouw conclusies. Die ik laat ik ook voor jou. Het geeft overigens wel te denken dat je dit in de discussie gebruikt. Alsof er mensen zijn die uberhaupt "minder mens" zijn. Ongeacht hoe iemand zich voelt of wat hij in zijn leven uitgevreten heeft, maakt iemand voor mij niet minder mens.

Daarnaast ben ik ook van mening dat je wat te makkelijk over de problematiek heen wandelt. Alsof het er niet toe doet wat Gods oorspronkelijke doel met de schepping en schepselen zijn. Tegennatuurlijk is overigens geen synoniem van onnatuurlijk.

Kevin, tja dan zijn we snel uitgepraat. Je laatste reactie is namelijk niet in lijn met je eerste post. Het is een beetje raar dat je namelijk wel vindt dat God iets met jou moet hebben, maar je vindt dat je zelf niks met God hoeft te hebben. Dat je wel vindt dat God voor liefde staat, maar dat je de liefde niet wil beantwoorden. Ook in die liefde draait het om wederzijdse liefde.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2010 17:22

bruggenbouwer schreef:Meboy, kun je je hele redenatie niet ook voor pedofilie invullen. Dus gewoon het item veranderen?

Ik spring er even tussen hoor. Het is maar net de vraag of een pedofiele "relatie" voldoet aan liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en matigheid. Daarnaast is het een "relatie" tussen ongelijke partijen, en hoewel ik zo hele eigen ideeën heb over hoe de machtsbalans in een relatie kan liggen, is het een onwrikbaar gegeven dat een relatie altijd vanuit een gelijke positie moet beginnen.

En daarnaast dat iemand die homofiel is minder mens is, zijn jouw conclusies. Die ik laat ik ook voor jou. Het geeft overigens wel te denken dat je dit in de discussie gebruikt. Alsof er mensen zijn die uberhaupt "minder mens" zijn. Ongeacht hoe iemand zich voelt of wat hij in zijn leven uitgevreten heeft, maakt iemand voor mij niet minder mens.

Ik denk dat je Meboy hier helemaal verkeerd begrijpt. Zijn openingszin begint met "Als je zegt dat..." Lees het nog eens opnieuw.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Kevin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kevin » 06 aug 2010 18:39

bruggenbouwer schreef:Kevin, tja dan zijn we snel uitgepraat. Je laatste reactie is namelijk niet in lijn met je eerste post. Het is een beetje raar dat je namelijk wel vindt dat God iets met jou moet hebben, maar je vindt dat je zelf niks met God hoeft te hebben. Dat je wel vindt dat God voor liefde staat, maar dat je de liefde niet wil beantwoorden. Ook in die liefde draait het om wederzijdse liefde.

Wat vind ik dat god van mij moet hebben? en wat moet ik met god hebben?
Ik snap je post niet echt, kan aan mij liggen.

Nouja, god voor liefde, ik weet niet wat ik moet geloven, volgens mij hoort het voor liefde te staan maar echt staan erop twijfel ik.

En welke liefde beantwoord ik niet? heeft god mij lief als homo dan?

meboy

Berichtdoor meboy » 07 aug 2010 00:59

Mortlach heeft voor een deel al een antwoord geschreven wat in lijn ligt met respons:

Zodra pedofilie zich nestelt in de setting van liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en matigheid. Dan zou ik het geen pedofilie meer noemen... aangezien de negatieve connotatie van het woord al zulke heftige reacties oproept. Ik vraag me af of zoiets kan bestaan. Als zo iets in die setting zou kunnen bestaan, dan heb ik daar geen moeite mee. Dat verklaart ook waarom ik totaal geen moeite heb met homoseksualiteit omdat ik uit ervaring weet dát het zich in die setting kan nestelen.

Je perceptie dat ik "al te makkelijk door de materie wandel", is niet juist. Juíst God's oorspronkelijke doel is van belang. Ik ben alleen bang dat mensen dat doel onjuist formuleren en interpreteren. Een doorsnee heterohuwelijksdag in refo-setting op nederlands grondgebied is niet hetzelfde als het oorspronkelijke doel van de schepping, dit in tegenstelling tot wat de refomeerderheid, met homoseksualiteit in het achterhoofd, denkt. Makkelijk zou ik de jaren die achter me liggen ook niet willen noemen. Lees als je daar tijd en zin in hebt maar eens de vier topics door die dit onderwerp lang is.

Onnatuurlijk en tegennatuurlijk zijn in dit geval wel dégelijk synoniem. In het oog van de schepping is iets Goed, of is iets niet goed. Een beetje goed of een beetje slecht bestaat in deze context niet.Zonde is zonde, gebrek is gebrek. Zonde/gebrek is niet natuurlijk en daarmee tegennatuurlijk. Het probleem is dat refohetero's onder die ijzeren waarheid willen uitglippen door een derde mogelijkheid te formuleren, en precies dát zorgt voor het scheppen van een "mindere mens".

Zodra je het niet meer vanuit het oog van de schepping bekijkt maar door het genadevolle oog van de Geest dan kan je grijstinten aanbrengen, of liever nog: regenboogkleuren. En dan zal je zien dat het arbitraire van de schepping verdwijnt en dat er in individuele situaties ruimte is voor goed, beter, nog beter. Of liefdevol, liefdevoller, barmhartig, barmhartiger. Vanuit dat oogpunt zijn die heterohuwelijken iets moois te noemen. En vanuit dat oogpunt noem ik mijn homorelatie óók bloedmooi!

En nog even voor de duidelijkheid: je hebt mijn post niet goed gelezen: ik noem niemand een "minderwaardig mens". Ik zou niet durven. Ik wordt namelijk graag in één adem genoemd met hetero's, travestieten, belastingontduikers, gehandicapten, pedofielen, gaypridebezoekers, ger-gem dominees, boedhisten etc. :D
Laatst gewijzigd door meboy op 07 aug 2010 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.

meboy

Berichtdoor meboy » 07 aug 2010 01:10

Kevin schreef:
bruggenbouwer schreef:Kevin, tja dan zijn we snel uitgepraat. Je laatste reactie is namelijk niet in lijn met je eerste post. Het is een beetje raar dat je namelijk wel vindt dat God iets met jou moet hebben, maar je vindt dat je zelf niks met God hoeft te hebben. Dat je wel vindt dat God voor liefde staat, maar dat je de liefde niet wil beantwoorden. Ook in die liefde draait het om wederzijdse liefde.

Wat vind ik dat god van mij moet hebben? en wat moet ik met god hebben?
Ik snap je post niet echt, kan aan mij liggen.

Nouja, god voor liefde, ik weet niet wat ik moet geloven, volgens mij hoort het voor liefde te staan maar echt staan erop twijfel ik.

En welke liefde beantwoord ik niet? heeft god mij lief als homo dan?

Ja, dat heeft Hij, alleen zijn grondpersoneel heeft af en toe moeite met het feit dat Hij jou in Zijn armen neemt en aan Zijn borst drukt.

Sorry dat wij als christenen een blokkade voor jou Zijn om die liefde te zien en te voelen. Het is waar, als je naar ons kijkt en luistert dan lijkt het soms net alsof God een hekel aan jou heeft gekregen.

Ik heb af en toe een hekel aan God, dat komt onder andere daar door. Dat is ook niet eerlijk, maar zo werkt het nu eenmaal. Ik snap Hem niet altijd, en ik geloof zelfs vaak dat Hij niet bestaat. Ik merk alleen dat Hij weet dat ik wel besta. En op momenten dat er helemaal niemand meer is waarop ik kan schelden of waar ik me thuis bij voel dan lijkt het erop dat er een vangnetje gespannen is.

Zullen we een dealtje maken? Zodra je aan de christenen merkt dat ze ongevaarlijk, ja zelfs lief voor je zijn, dat ze je willen leren begrijpen, dan ga je eens kijken of God net zo lief en begripvol is. Lijkt me een stevige opdracht voor ons als forumleden...

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bruggenbouwer » 07 aug 2010 11:16

Dat een relatie altijd vanuit een gelijke positie moet beginnen, is een westerse gedachte. Volgens mij zijn er gedeeltes van de wereld waar dit zeker niet een maatstaf is. Tegennatuurlijk is wel onnatuurlijk, onnatuurlijk hoeft niet persé tegennatuurlijk te zijn. Het zijn gewoon twee verschillende woorden, die ook twee verschillende betekenissen hebben. En zaken zijn ook niet zo zwart wit, zoals de reformatorische leer wil voorhouden. Alleen al het begrip zonde, is een vertaling van een hele reeks woorden onder die noemer. Zonde is dus niet persé zonde, maar hangt er vanaf hoe je het woord zonde omschrijft: jammer, doelmissen, ongehoorzaamheid, ergerniswekkend, liefdeloos tegen God en de naaste en ongeloof.

Wat betreft een gehoorapparaatje zou ik zeggen dat het jammer is dat je iets dergelijks nodig hebt, maar geldt dat ook voor homofilie en homoseksualiteit? Op basis van de semantiek durf ik dus wel te stellen dat er gradaties zijn. En daarbij moet je daarnaast bepalen hoe je met die verschillende zaken om moet gaan. Je hoeft namelijk volgens mij geen vergeving te vragen omdat je een gehoorapparaatje hebt of dat je homofiel bent.;)

meboy

Berichtdoor meboy » 07 aug 2010 11:50

Dat zou ik anders formuleren; ik, of iemand met een gehoorapparaatje hoeft niet meer vergeving te vragen dan een hetero of een horende.

Die grijstinten in de zonde ontstaan pas zodra je gebrokenheid én herstel door genade als gegeven accepteert. De druk die op homo's wordt gelegd om volmaakt te zijn laat echter geen ruimte voor de grijstinten in zonden die jij omschrijft. In dat geval zijn er twee mogelijkheden: óf men ziet over het hoofd dat genade blijkbaar ruimte schept om "te zijn" (te zijn in de zin van, je in dit huidige leven met zijn tekortkomingen en uitdagingen, ruimte te voelen om zonder veroordeling zich te kunnen bewegen, door genade). óf men ziet over het hoofd dat men bij veroordeling van homoseksuele liefde de hetroseksuele variant aan dezelfde strenge maatstaf moet onderwerpen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 aug 2010 09:18

bruggenbouwer schreef:Dat een relatie altijd vanuit een gelijke positie moet beginnen, is een westerse gedachte. Volgens mij zijn er gedeeltes van de wereld waar dit zeker niet een maatstaf is.

Ongetwijfeld, maar ik ben westers en ik woon in het westen. Dat het in andere culturen en andere tijdsvakken anders gaat en ging doet daar niks aan af.

Tegennatuurlijk is wel onnatuurlijk, onnatuurlijk hoeft niet persé tegennatuurlijk te zijn. Het zijn gewoon twee verschillende woorden, die ook twee verschillende betekenissen hebben. En zaken zijn ook niet zo zwart wit, zoals de reformatorische leer wil voorhouden. Alleen al het begrip zonde, is een vertaling van een hele reeks woorden onder die noemer. Zonde is dus niet persé zonde, maar hangt er vanaf hoe je het woord zonde omschrijft: jammer, doelmissen, ongehoorzaamheid, ergerniswekkend, liefdeloos tegen God en de naaste en ongeloof.

Kun je dan iets noemen wat wel onnatuurlijk, maar niet tegennatuurlijk is? of andersom? Wat maakt iets eigenlijk "natuurlijk"? Het kan niet iets als "het komt in de natuur voor" zijn, want dan is ALLES natuurlijk (aangezien de mens en heel zijn milieu ook gewoon deel uitmaken van de natuur). Zo wordt "natuurlijk" al gauw "normaal". Er zijn zeker dingen die in de natuur voorkomen, maar niet "normaal" (naar de norm) zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bruggenbouwer » 09 aug 2010 12:06

Mortlach, ik snap even niet dat je niet snapt dat er verschil zit tussen het begrip "tegen natuurlijk" en het begrip "niet natuurlijk". In Romeinen 1:26 gaat het over "contra naturam", wat daar zoiets betekend als "tegen de natuurlijke scheppingsorde ingaand". Het begrip tegennatuurlijk is verstrekkender dan het woord onnatuurlijk. De laatste heeftt dus meer in zich dat het "niet in de natuurlijke scheppingsorde" voorkomt. Dat lijkt dus meer op een verschijnsel, het begrip tegennatuurlijk is meer een handeling. Blijft daarbij, zoals ik al hierboven schreef, dat iets wat tegennatuurlijk is ook onnatuurlijk is.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 aug 2010 13:01

bruggenbouwer schreef:Mortlach, ik snap even niet dat je niet snapt dat er verschil zit tussen het begrip "tegen natuurlijk" en het begrip "niet natuurlijk". In Romeinen 1:26 gaat het over "contra naturam", wat daar zoiets betekend als "tegen de natuurlijke scheppingsorde ingaand". Het begrip tegennatuurlijk is verstrekkender dan het woord onnatuurlijk. De laatste heeftt dus meer in zich dat het "niet in de natuurlijke scheppingsorde" voorkomt. Dat lijkt dus meer op een verschijnsel, het begrip tegennatuurlijk is meer een handeling. Blijft daarbij, zoals ik al hierboven schreef, dat iets wat tegennatuurlijk is ook onnatuurlijk is.

Ga nou geen bijbelvertaler spelen! "Contra naturam", betekent daar NIET 'zoiets betekend tegen de natuurlijke scheppingsorde ingaand'.
Het betekent dat wat er staat: tegennatuurlijk. Dat betekent dus ook, dat wanneer een homo een relatie met iemand van het andere geslacht zou aangaan, hij of zij zeker 'contra naturam' zou handelen.
Een homo is geen homo geworden in de loop van zijn jeugd. Hij ís homo. Dát is zijn natuur. Uitleven dan maar?
Ik gebruik nadrukkelijk met enig cynisme het woord 'uitleven'.

Veel homo's zien hun geaardheid als een gevolg van de zondeval. Net zoals ziekte, handicaps en dood dat zijn. Gaat men ziekte, handicaps of dood 'uitleven'? Nee, men maakt in dankbaarheid gebruik van de mogelijkheden die God hen nog gelaten en gegeven heeft om met deze gevolgen van de zondeval te leven.

Als een christenhomo een relatie aangaat, doet hij/zij dat uit liefde.

En voor dat iemand homoseksualiteit weer gaat vergelijken met andere zaken als pedofilie, kleptomanie, begeerte, hoererij enz., luister dan even naar 1 Korinthe 13:
De liefde is geduldig,
zij is vriendelijk,
de liefde is niet jaloers,
de liefde pronkt niet,
zij doet niet gewichtig,
zij handelt niet ongepast,
zij zoekt niet haar eigen belang,
zij wordt niet verbitterd,
zij denkt geen kwaad,
zij verblijdt zich niet over de ongerechtigheid,
maar verheugt zich over de waarheid,
zij bedekt alle dingen,
zij gelooft alle dingen,
zij hoopt alle dingen,
zij verdraagt alle dingen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Kevin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kevin » 09 aug 2010 13:39

Homo zijn is inderdaad mijn natuur, zo zou je het kunnen zeggen ja. Inderdaad zou het pas echt tegennatuurlijk zijn, als ik naar god zou luisteren en niet toegeef aan mijn natuur.

Ik zie mijn geaardheid niet als gevolg van de zondeval. Ik geloof niet dat ik homo ben door god, of wat daarmee te maken heeft. Ik ben het gewoon, klaar.

Terug naar “Archief”