Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2014 16:02

Ook dat doen we, hoort bij het vaste avond/bed ritueel.
We hebben hem een tijdje zijn middagslaapje niet gedaan om te kijken of hij dan wel door slaapt maar dan slaapt hij nog onrustiger. 's Middags slaapt hij een klein uurtje.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 01 dec 2014 16:34

@ evelien, te veel prikkels overdag die hij s nachts moet verwerken? Hier heeft M. dat af en toe een paar dagen en dan gaat het ineens weer een hele lange tijd goed. Gaat hij daarna niet gelijk weer slapen?

Beterschap voor alle zieke kindjes!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2014 17:55

Nee, hij heeft denk ik in totaal vanaf zijn geboorte 20 nachten door geslapen. Dus een keer wakker worden in de nacht is in mijn ogen heel natuurlijk. Dat deed hij ook wel vaak en daarna even bij hem geweest te zijn sliep hij dan weer lekker verder.

Wat is teveel prikkels?

Een dag zoals zaterdag: we rommelen lekker wat in huis, manlief gaat dan even met S naar de landwinkel, daarna (1 keer in de 3 weken) naar de boer. Dan is het lunchen en dan gaat hij een uurtje slapen. Na zijn slaapje zijn we lekker thuis, hij speelt dan vooral (buiten of binnen).
En dat is voor ons een drukke zaterdag.
We maken de zaterdag altijd wel een gezinsdag van.
Op zondag is het hier altijd wel lekker rustig. 's Ochtends naar de kerk, vind hij helemaal geweldig. s' Middags weer een uurtje slapen en toen zijn we (wat we op zondag altijd doen) bij oma op bezoek geweest.

Het kdv is kleinschalig, 1 vaste leidster. Op de vrije dagen ben ik vooral lekker thuis met hem, heel af en toe even lekker naar buiten met de fiets voor een klein boodschapje. En het is ook niet zo dat als wij een verjaardag hebben dat hij mee gaat, of we hebben oppas of 1 van ons twee gaat. Als we dat niet doen dan weten we zeker dat hij zo enorm onrustig is.

Het vervelende is dat hij niet kan uit leggen s' nachts wat er aan de hand is, hij is dan zo overstuur.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 dec 2014 18:51

Wat vervelend Evelien.
Ik heb het volgens mij hier op het forum ook wel eens gezegd, maar Frederiek voelt zich eenzaam als ze alleen slaapt. Dat was in ons oude huis al zo, tijdje terug heeft ze een week alleen geslapen, maar meteen weer huilen 's nachts.
Aankomende nacht gaat ze weer op haar eigen kamer, om het toch maar weer te proberen, ben benieuwd of het lukt.
Maarja, hier is het makkelijk, als het niet werkt gaat ze maar weer logeren bij Jurian, of hij bij haar. om S nou elke nacht bij jullie te laten slapen...maar misschien is het een oplossing? Op een eigen matras op de vloer? Dan merk je vanzelf of het echt eenzaamheid is.
Sterkte!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2014 20:20

Ook als hij bij ons slaapt, of het nu in zijn eigen bedje of bij ons in bed, ook dan slaapt hij onrustig en huilt hij. Om heel eerlijk te zijn vind ik het ook wel heel erg fijn en prettig als hij bij ons op de kamer slaapt, maar tsja ik ben niet alleen die daar over beslist.
Wij hebben sinds dit weekend een 1 pers. bed neer gezet zodat 1 van ons twee dan bij hem in bed kan liggen en dan heeft 1 van ons 2 toch even wat meer slaap/rust.

Het hakt er echt in, dat merken we nu echt wel. We moeten soms echt tot 10 tellen. :? :oops: Gelukkig kunnen we er samen nog over praten en weten we waar het vandaan komt.
Waar ik wel van baal is dat nu ik werk dat ook echt zwaar vind. Morgen heb ik een gesprek op kantoor, wil het toch even bespreekbaar maken.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 dec 2014 20:25

heel iets anders... alles lichamelijk uitgesloten kwa pijn? liggen? hier kwamen we er laatst achter dat M dus liever een heeeel dik kussen heeft en bijna rechtop licht dan plat ligt.. na dagen en nachten van onrust!

haha... humor.... M is op school heeeel druk! :) tja... ben er eigenlijk heel blij mee... had het haast wel verwact aangezien hij thuis best rustig is :) sinds hij naar school is! Had er een heeel hard hoofd in en was bang herhaling te hebben met J.... maar hij gaat op school los!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 01 dec 2014 20:32

@Evelien
Wat lastig.
Slaapt hij 's middags wel rustig?
Is het wat om eens met hem langs de homeopaat ofzo te gaan?
Die kijken vaak anders en breder naar een "probleem".

Slaapgebrek is idd heel zwaar, voor hem in de eerste plaats natuurlijk maar voor jullie als ouders ook. Niet fijn!

Onze dochter had een belachelijk gebrek aan slaappatroon en na bijna een jaar tobben met haar naar de homeopaat geweest en daar heeft zij toch wel heel erg baat bij gehad. Ook heel onrustig, vlug overprikkeld (waarschijnlijk hooggevoelig) etc, maar uiteindelijk bleek de grote boosdoener toch te zijn dat mijn zeer onrustige zwangerschap, met continu braken, bij haar geen slaappatroon had aangeleerd. Klopte, was in mijn buik ook vrijwel altijd wakker. En sinds een paar maanden slaapt ze toch echt beter. Nog niets in vergelijk met veel van haar leeftijdsgenootjes, maar voor haar doen, en voor ons al een hele verbetering!

Ik zeg natuurlijk niet dat jullie zoon ook zoiets heeft, maar misschien toch een tip waar je iets mee kunt?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2014 20:46

Een hele waardevolle tip, goed dat je het benoemt want het was bij ons weer flink weg gezakt. We willen binnenkort eens gaan informeren.
Wat hebben jullie gedaan of wat kregen jullie mee van de homeopaat?
En moesten jullie vandaag naar de KA? met haar, ja toch? Hoe ging dat?

Het middag slaapje doet hij vrij rustig, hij gaat dan lekker liggen en meestal blijf ik even bij hem liggen tot hij slaapt. Is ook wel even lekker. Maar op het KDV slaapt hij ook gemiddeld een uurtje tot 1,5 uur. Ook gewoon rustig.

@Ppm, zag jouw reactie over het hoofd. Dat is ook een goeie tip misschien toch z'n hoofdeind een beetje omhoog. Hij heeft wel een kussen, maar het is zo'n draaikont dat hij toch vaak niet op z'n kussen ligt.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 dec 2014 20:47

Evelien, sterkte ermee, lastig dat niets lijkt te helpen.

ppm, nu wel lekker dat hij thuis rustig is, krijg jij ook je rust.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 dec 2014 21:24

Evelien, het dromen hoort er zeker wel bij. Bij ons hebben H en O er erg veel last van. De andere twee helemaal niet. Het wordt minder als zij realiteit en droom van elkaar kunnen onderscheiden.
Sterkte ermee! Kan hij nu onder woorden brengen wat er aan de hand is

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2014 21:42

's Nachts, dus op het moment zelf niet. Want je merkt dat hij niet echt wakker is. Als je denkt dat hij droomt. Het verschil merk je dan wel.
Nu ik er zo over na denk, denk ik ook wel dat alleen slapen het wel eens samen kan gaan met dromen.
Waar wij een beetje bang voor zijn is dat het een gewoonte begin te worden. Geen idee of dat kan hoor.

Verder is hij overdag een heerlijk (pittig) mannetje. Vooral hij weer nieuwe dingen leert en ontdekt.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 01 dec 2014 22:08

Evelien, ik herken het van mijn zoontje. Die heeft af en toe 's nachts ook van die hysterische buien waar je niets mee kunt.. Zo lastig he, voor allemaal! Het is bij ons steeds een fase. Dan gaat het weer een hele tijd goed, dan is het weer mis. Wat wij hebben gemerkt is dat hij naast allerlei andere al genoemde dingen ook erg baat heeft bij frisse lucht. Als hij het maar iets (te) warm heeft, gaat het mis. Dan wordt hij boos huilend wakker en krijg je 'm lastig weer rustig. Maar wellicht heeft S daar helemaal geen last van ;)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 02 dec 2014 00:14

@evelien, zijn het nachtmerries of heeft hij last van nachtangst? ( http://www.opvoedadvies.nl/nachtangsten.htm ), is ook heel vervelend, maar vraagt een andere aanpak, wellicht met dat hele sinterklaas gedoe..sommige kunnen daar erg last van hebben.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 dec 2014 12:36

Wat vervelend dat hij niet kan vertellen he wat er is. Soms vind ik dat nog het moeilijkste, als Frederiek in de weer is 's nachts, dat ze niet weet waarom.

Vannacht heeft ze wel 2 uur in haar eigen bed geslapen #-o Ze slaapt sowieso altijd in ons bed in, omdat het anders een te groot feest is boven met die 2. Mijn man legde haar 10 uur in haar bed, en 12 uur kwam ze huilend naar beneden dat ze zo koud en nat was, in bed geplast :( Ik heb 's nachts echt geen zin om het hele bed te verschonen, en de matras was zelfs nat, dus maar tussen ons in gelegd. Maar dan slaap ik zelf zo slecht, omdat ze steeds helemaal tegen 1 van ons aankruipt, en deze nacht was ik dat helaas ;)

Ze heeft vandaag sinterklaas gevierd op de psz. Ik ben dat allemaal niet zo gewend, al die sint aandacht. Jurian heeft al een knutselwerkje mogen zetten op school (i.p.v. schoen), daar zat maandag een zakje kruidnootjes in. Frederiek heeft een laars geschilderd en gezet op de psz, waar kruidnootjes in zaten, en vandaag kwam sint op bezoek, en kreeg ze een cadeautje. Jurian viert het vrijdag op school.
Op zijn vorige school werd er totaal geen aandacht aan besteed, dat vond ik eigenlijk ook wel best. Want het wordt wel steeds lastiger om geen harde uitspraken te doen over sinterklaas. Ik weiger te vertellen dat sinterklaas cadeautjes brengt bij ons thuis, maar om dat keihard te vertellen aan ze, vind ik nu wel lastiger, omdat ze in klassen zitten vol kinderen die er wel in geloven. En hoewel ik er niet in meega, wil ik niet andere ouders voor de voeten lopen die hun kind er wel in laten geloven.

Nouja, nog een paar dagen, dan is het feest weer voorbij :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 02 dec 2014 13:31

Evelien schreef:Een hele waardevolle tip, goed dat je het benoemt want het was bij ons weer flink weg gezakt. We willen binnenkort eens gaan informeren.
Wat hebben jullie gedaan of wat kregen jullie mee van de homeopaat?
En moesten jullie vandaag naar de KA? met haar, ja toch? Hoe ging dat?

.

Kan op zich de homeopathie van harte aanbevelen. Hoewel het altijd wat meer geduld vraagt, want de oplossing duurt wat langer soms :wink: .

Bij ons heeft ze eerst een hele anamnese afgenomen. En heeft ze op een gegeven moment (na verloop van een paar keer) vastgesteld dat ze dacht dat er sprake was van meerdere oorzaken:
-de stress tijdens mijn zwangerschap
-de continue beweging op en in mijn buik, door voortdurend braken, waardoor bib ook geen rustmomenten kende
-reflux
-hooggevoeligheid
-en nog een paar andere dingen (is mij weer even ontschoten :oops: )
We hebben toen een heel arsenaal aan spullen gekregen, waaronder hoog gepotentieerde moedermelkkorrels en 5htp (o.i.d.) wat het hormoon melatonine stimuleert). Heeft een week of zes geduurd, maar toen kwam er echt serieuze verbetering in de situatie.

DL blijft een zeer slechte slaper, maar er is nu tenminste sprake van slaap en dat is al een verademing op zichzelf!

Het zou best kunnen dat jouw zoontje ook heel intens bezig is met de ontwikkelingen die hij doormaakt en dat idd via zijn dromen eruit moet halen.
Het fijne vind ik zelf, dat binnen de homeopathie, ook naar dat soort dingen gekeken word. En een nuchtere, objectieve blik kan wonderen doen. Plus al pratendeweg ga je vaak details noemen, die best belangrijk kunnen zijn, maar die je zo niet even voor de vuist weg verteld, gewoon omdat het voor jou even niet zo een opvallend patroon of ding is.

In elk geval sterkte.
Heb je nu een gesprek gehad met je werkgever?

Wij moesten idd naar de KA gisteren.
Heel fijne arts.
Vandaag moeten we terug voor een echo. Er is bloed geprikt, ze wordt nog een aantal dagdelen opgenomen voor onderzoek en moet ontlasting inleveren.
We hopen er het beste van, want eerlijk gezegd, het is vooral heel zielig voor haar, maar 15-20 uur voeden per dag, dat houd ik fysiek niet heel veel langer vol. Ze drinkt mij letterlijk "op", aldus de kinderarts.
Ze mag in elk geval niet meer afvallen en moet meer plasluiers gaan produceren. Ik schrok zelf ook wel even ,dat het zo hard kan gaan. Ze is een ruime week van de plus 1 lijn naar de -1 lijn gekukeld.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Terug naar “Archief”