Afat82 schreef:Aragorn schreef:"Zeg schat, zullen we..?"
"Nah, ik heb niet zo'n zin vanavond."
"Nee, ik eigenlijk ook niet, maar we moeten ons toch voortplanten he!"![]()
Laten we het wel leuk houden.![]()
Hallo, ik zeg ook niet dat die eis er voor elke dag ligt... Maar daarom is er niets tegen gemeenschap, mits het volgens de richtlijnen die Hij in Zijn Woord gaf gebeurt.
Jaja, het mag dus, het moet niet. Ik voel me iig niet verplicht me voort te planten..

Aragorn schreef:Oke, gelukkig maar. Tot die tijd reken ik de kroeg daar ook onder.
Volgens mij lees jij mijn reactie niet goed, ik schreef dat ontspanning mag, míts het Bijbels is. En een kroeg reken ik daar niet onder, maar goed, daar hebben we het eerder al uitgebreid over gehad.
Idd, en ik zie daarin geen conflict met de bijbel, dus kun je het uit het geloof doen - aangenomen dat ik hierboven eindelijk snap wat je daarmee bedoelt.
Aragorn schreef:Maar de synagoge is nog wel even iets anders dan de kerk.
Waarom dan? Wat is het verschil tussen het onder het Woord zitten in de synagoge of onder het Woord zitten in de kerk?
En bovendien staat er in de Bijbel dat het geloof uit het gehoor van het gepredikte Woord is, lijkt me toch wel een erg duidelijke aanwijzing voor kerkbezoek.
Jaja, het ging mij er alleen even om dat dingen waarvan niet staat beschreven dat Jezus het deed daarom nog niet verkeerd zijn.