Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 19 jan 2008 19:26

jah je moet inderdaad wel goed bedenken dat het kind er ook mee moet lopen als ie volwassen is. En dan heb je namen die gewoon echt niet klinken en waarbij ik me weleens afvraag of ze ook wel aan het kind denken die ermee moet lopen.

Zelf vind ik namen bedenken super gaaf en dan met name voor jongens.
daar kan ik er zo een stel opnoemen. Houdt zelf wel een beetje van moderne namen, maar geen naam die al mega veel voorkomt.

Zou zelf ook niet voor lange namen kiezen. Maar wat me opvalt is dat de namen (en dan vooral jongensnamen) die ik leuk vind vaak wel een naam is met de letter R erin en/of de Y. Beetje engelse stijl dus.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 jan 2008 19:40

Ik ben zelf ook niet zo weg van vernoemen. Schoonouders zijn al vernoemd en mijn ouders worden vast nog wel vernoemd.
Onze kids krijgen waarschijnlijk gewoon 2 namen waarvan de eerste hun roepnaam ook is. Wie weet nog wel iets met een bijbelse naam.
Ik bewaar de geboortekaartjes altijd van de gezinnen waar ik kraam en dan bespreken we vaak ook wel welke naam we leuk vinden en welke niet. Ach ja kun je niet vroeg genoeg mee beginnen he...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 jan 2008 19:57

Lalage schreef:
jamillah schreef:De naam Boudin kwam ik tegen als titel van een kinderboek van Henk Koesveld. Sommige mensen spreken het uit in het frans.. Blegh, dan heb ik wel eens spijt. Of met de klemtoon op ìn. Het is gewoon Bóudin zoals je het schrijft.. :wink:

Ik dacht ook dat het op z'n Frans moest!

Ghe, we zijn niet zó sjiek.. Goed dat ik het maar eens neerzet dan hoe het uitgesproken moet worden. Maarja, als we ooit nog eens een jochie krijgen dat wordt het naar een ARIE vernoemd, das wel wat hollandser. :mrgreen:

Ik vind vernoemen wel leuk, vooral Boudin dan omdat hij de oudste is, dus stamhouder en zijn vader is ook stamhouder en zijn opa óók, dan is die lijn van zelfde namen wel leuk. Verder heb ik mijn moeder vernoemd omdat ik weet dat ze dat heeeel leuk vind en ik ook heel blij ben met mn mamsie.

En sja, meer zijn er niet en nu is mn vader aan de beurt en die is al vernoemt (Arie (Ardin)) en dan mn schoonmoeder en die heet Irene :| Geen idee wat ik daar dan van moet maken..

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 jan 2008 21:09

ik vind vernoemen ook leuk!! Mijn moeder zei altijd: als je het maar niet naar mij vernoemd: heiltje dina. Maar ze heet Hilda met haar roepnaam en dat vind ik wel leuk.
Sarah heet: Hilda Sarah Theodora.
hilda naar mijn moeder
sarah naar vlieger zn moeder
en Theodora omdat ik een mooie ' lange ' naam erachter wilde met een mooie betekenis.

Wij willen de vaders ook graag vernoemen, we hebben in de fam nog niemand die naar opa vernoemd is dus we zijn niet aan het na apen ofzo :lol: Vind het ook een beetje uit ontzag/respect voor je ouders dat je ze wil vernoemen. Weet niet precies hoe ik dat normaal moet verwoorden :mrgreen:
we willen de broers en zussen niet vernoemen omdat je dan straks het gevoel krijg dat de ene broer/zus beter is dan de ander om ze te vernoemen. vind bijvoorbeeld de naam van een van de (schoon)zussen echt oerlelijk dus die zal ik zowieso niet vernoemen, vind het dan 'gemeen' om de ander wel te vernoemen eigenlijk.

Sarah is overigens ook wel tijdloos, maar ik vind het verder niet echt noodzakelijk, hou ook van namen zoals Lynn, Isa of Lisa, Lilian, namen met een y erin vind ik vaak ook erg mooi oa Layla (of gewoon leilah) ymke... maar de meeste namen hebben een grote discussie opgeleverd met vlieger :lol:

Jongensnamen vind ik mooi: Daan, jesse, Joran, Joël, beetje kort, 2 lettergrepen max. voor een meisje mag het ook wel 3 lettergrepen zijn, maar langer niet :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jan 2008 21:26

Arie is leuk :) Mijn neefje heet ook Arie, naar z'n opa vernoemd. Het is een beetje ouderwets maar je hoort toch ook vaak namen als Gijs en Jan.

Mocht het gebeuren dat wij ooit kinderen zouden krijgen, dan hebben we al wel een meisjes- en een jongensnaam bedacht en dan worden er ook mensen vernoemd. Ik vind dat wel leuk, al heb je met broers en zussen inderdaad het probleem dat als je de ene vernoemd dat het dan misschien niet "eerlijk" is voor de ander. Overigens zou ik niet precies dezelfde naam aan een kind geven. In onze familie heten alle mannen Gerard: m'n opa, m'n vader, de vriend van mijn zusje als roepnaam (NIET handig) en Borkdude en mijn broertje hebben het als tweede naam. Inderdaad wel bizar, mijn zusje wil graag kinderen en vraagt zich dan wel af wat ze met die naam gaat doen :lol:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 jan 2008 22:55

Timon heet met z'n doopnaam Toon Willem Timotheus, de eerste twee naar allebei z'n opa's en de laatste naam vanwege de betekenis 'God de eer'. Ik heb wel even getwijfeld of we wel drie doopnamen zouden doen, maar aangezien je meestal toch niet met je doopnaam aangesproken wordt er toch maar voor gekozen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 jan 2008 22:55

Gerard? Gerrit!!! :mrgreen: offe Geràrd en francais

wij hebben niet vernoemd en daarmee een traditie doorbroken, vader op zoon hadden al generaties lang dezelfde naam. Onze zoon was ook de stamhouder in de familie maar ik ben rebels en anti vernoemen! of eigenlijk was.......

iemand (noem geen namen) zat altijd zo te zeiken over dat vernoemen dat wij al zeer snel besloten, mochten we ooit aan kinderen beginnen, niet te vernoemen.

Gaf Marco als koosnaampje vaak: kleine Co, zei die persoon: als je hem toch Co noemt had je net zo goed kunnen vernoemen, Co is toch ook geen leuke naam. Het deed toch zeer zeker? Of een opmerking als: ik vernoemde wel omdat ik mijn schoonvader een sympathieke man vond die ik erg graag mocht. (ik stak hem wel weer in mijn zak) Ik zei toch: het gaat niet om de naam, het gaat om de persoon die hij is. Ja dat was toch ook wel weer waar. Al heette hij Sinterklaas, het was toch wel een erg lief jong :lol:

Eigenlijk had ik Caroline naar mijn moeder willen vernoemen, maar afspraak was afspraak zei mijn dierbare husband. Mijn moeder en schoonmoeder heten bijna hetzelfde dus die naam kwam toch al genoeg voor.

Dirk is genoemd naar zijn opa, broer van Dirk kreeg vorig jaar kind en vernoemde zijn opa's, roepnaam Dirk. Moest het wel even verwerken eigenlijk. Zo'n stomme naam geef je toch niet aan je kind??????

enne Miss F: ik vind Jan ook altijd een leuke naam!
Laatst gewijzigd door *Annet* op 19 jan 2008 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 jan 2008 23:10

De naam gaat ook bij het kind passen, Danique past echt bij Danique :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jan 2008 23:21

nouja ik weet wel ergere namen dan Dirk, ik zou er ook niet voor kiezen maar smaken verschillen toch? En het is geen gekke naam.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 jan 2008 00:00

voorkom alleen dat 1 naam niet 4 keer voor komt in een familie want dat is uitermate irritant. Zo hebben wij 4 x de naam Kees en hebben nu 3 keer de naam 3 in ons eigen gezin. Zo onhandig...
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 jan 2008 12:42

Ilona is niet vernoemd (ken niemand die zo heet),
en heeft geen doopnaam.
We vonden het gewoon een mooie naam. :)

PPM, hoe gaat 't met jou? Komt nu wel erg dichtbij he.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 jan 2008 14:32

ik vind vernoemen best wel leuk maar het moet gewoon geen wedstrijd worden. Ik ken wel een familie waarin het een rage is om bij ieder kind weer een naam die nog niet gebruikt is van bijv. een tante, een oom en dan weer 'vermeisjest' (dus Gijs wordt dan bijv. Gijsje, of Klaas wordt klaasje, etc) Ik ga (denk ik) niet vernoemen en mijn man ook niet. Hoogstens als het een jongen is de naam van mijn man (Benjamin) dat heb ik altijd een mooie naam gevonden :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

sela

Berichtdoor sela » 20 jan 2008 15:02

liefje schreef:De naam gaat ook bij het kind passen, Danique past echt bij Danique :mrgreen:

eensch.. zo werkt dat gewoon, is het niet.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 20 jan 2008 21:38

Wij zijn hier ook allemaal vernoemd. Althans doopnaam, mijn zus in naar de moeder van mijn vader, ik naar de moeder van mijn oma. En mijn zusje naar mijn overgrootmoeder aan mijn moeders kant, want die leefde toen nog.
De roepnaam, wat ook 2e doopnaam is, is echt heel anders allemaal een Franse naam en kwam/komt nog niet eerder voor hier maar wel leuke namen opzich.

Maar zoals Liefje zei dat iemand in haar buurt Meisje heet. En meer van sommige namen, heb ik wel zo van dat je als ouder ook wel eens mag nadenken wat voor reactie dat kan hebben op andere kinderen ook in scheld- en pestgedrag.[/quote]
Leef je droom.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jan 2008 21:48

jongensnamen vind ik echt een ramp. We hebben al naar de svbsite gekeken om een eerste indruk te krijgen van de meest gebruikte jongensnamen van 2007, maar daar konden we niet iets vinden.

Over het algemeen houden we ook wel van klassieke namen. Ook de eenlettergrepige namen vind ik leuk, maar die hoor je zo veel.

Iemand nog tips :mrgreen:

Terug naar “Archief”