Marnix schreef:Maar volgens mij begint het begrip "refo" ook nogal te verschuiven. Is het niet juist dat wat je het idee geeft dat je je hier niet meer zo thuis voelt? Het begrip Refo verandert wat, dit kan ook moeilijk hetzelfde blijven, en de vraag is of dat verkeerd is. Het zijn echt niet alleen de niet-refo's die hier dit soort dingen bespreken en aanhalen, het zijn ook refo-jongeren die toch anders met dingen omgaan dat vroeger gebeurde. En ik vraag me af of dat zo'n slechte zaak is.
L'être extraterrestre schreef:]Refo's zijn mensen die vaak zwaar kerken, zich aan alle mogelijke regeltjes houden, en ondertussen andere mensen de kerk uit roddelen. Daar kan ik echt van kotsen, ben je dan christelijk, met al je regels? Je moet die regels niet houden omdat je alleen door die regels in de hemel komt, je moet ze houden omdat jij geloofd dat God dat zo wil, en omdat je God wil dienen met die regels.
Verder lijkt mij acceptatie van de regels goed, als er een beetje inspraak van de achterban is met de regelgevers (argh, dat is natuurlijk waar medenzeggenschap is tegen de Bijbelse machtsverhoudingen

). Regels zijn er, regels waren er, er was een gedoogbeleid en zonder aanloop gaat het dicht, zonder debat... Maar, het concerttopic; want daar gaat het vooral om.
Christelijke bands: elke band met één of meerdere christenen die verantwoorde muziek maken en nog mooier natuurlijk met expliciet christelijke teksten; maar dat is natuurlijk het extraatje over andere bands/festival wordt niet getipt of gepraat dat kan op msn en hyves ook.
Zijn we eindelijk ook af van die mensen die Berlioz, Wagner of Mahler-concerten tippen