shrew schreef:Hier werd gewoon ter plekke verzonnen dat de zee zoet was en dat alle vissen van zoet naar zout kunnen zwemmen.
Jvslooten schreef: Ik ben wel benieuwd welke idioot dat verzonnen heeft. Kun je het quoten voor me? Vooral dat stukje van de zoete zee vind ik interessant en dat zinnetje over vissen in de tegenwoordige tijd ook. Eigenlijk alles wat je hier beweerd, dus.
Wat ik interessant vindt is dat je nu over woordkeuze begint, terwijl er vroeger volgens creationisten echt vrijwel de hele natuur anders was.
De zee was veel zoeter vroeger, dat is wat gezegd werd. De zee werd nog zoeter door de vloed, dat werd ook gezegd. Dat wil zeggen, 4000 jaar geleden. Tamelijk ongefundeerd.
De aarde mag pas 6000 jaar bestaan. Wat was er vroeger daarom anders?
- De lichtsnelheid.
- de aanbouw van vulkaaneilandgroepen zoals we dat zien gebeuren
- het aangroeien en ontstaan van koraaleilanden. (die weer veranderden in fossiel koraal en de bewoonbaarheid van deze eilanden.
- kalksteenrotsen zijn zeer snel ontstaan (krijtrotsen die bestaat uit miljarden skeletjes van zeedieren)
- kalksteengrotten (duizenden kilometers) zijn (daarna) zeer snel ontstaan
- De stalagmieten en stalactieten zijn daarna vliegensvlug ontstaan
- Alle fossiele brandstoffen zijn in een tijdens de zondvloed ontstaan (alhoewel Noach al pek in de ark verwerkte)
- Alle edelstenen zijn zeer snel ontstaan
- Goud en zilver, koper brons en ijzer.
- We weten dat continenten gemiddeld 2 cm uit elkaar drijven. Vroeger was dat anders
- We weten dat Inktvissen Inktzakken hebben en bij gevaar inkt spugen. vroeger was dat anders.
- alle aanvalskenmerken bestonden dus nog niet zoals wij die nu zien.
- De spinnen sponnen nog geen web.
- De gebergten zijn binnen een jaar ontstaan.
- Zoutformaties zijn in een paar tellen ontstaan tijdens de zondvloed (google op Stef Heerema)
- rivierdalen zijn in een oogwenk uitgesleten
- gletsjerdalen idem
- Kilometers dik pakijs is pas van na de zondvloed.
enzovoorts. Niets in de natuur was 'vroeger' hetzelfde.
Ook gif is geschapen.