Vakanties 2009

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jans1
Kapitein
Kapitein

Re: Vakanties 2009

Berichtdoor jans1 » 05 jun 2009 11:48

Gerdien B. schreef:volgens mij moet er 6 weken tussen de 1ste en de 2de zitten en dan weer tussen de 2de en de derde. Daarna ongeveer 3 weken wachten en dan kan er bloed afgenomen worden. Dan kunnen ze zien of de prikken aangeslagen zijn.
Als je op vakantie gaat, lijkt het mij ook goed om hier eerder dan juni mee te beginnen.

Er stond min 6-8 weken van te voren... Maar als ik zo al de reacties lees lijkt het me niet nodig :wink: Water zal ik daar toch alleen uit de fles drinken. Aangezien ik het verschil al merk tussen hier en de veluwe...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 jun 2009 18:58

Jo'tje schreef:
mohamed schreef:Ik zou me niet in laten enten als ik naar Turkije ging.

Wie kan mij vertellen hoe het weer gemiddeld in de maanden juli en augustus in Oostenrijk is? Valt er net zoveel regen als in Nederland?

Dat ligt eraan, aan welke kant van de bergen je zit etc. Het ene deel is natter dan het andere. Eén ding weet ik wel: het kan er ontzettend onweren ;)

Hmmm, ik begin meer en meer te twijfelen aan Oostenrijk. We willen gaan met een tent maar als het keihard onweert waait het in de regelen evenredig hard en worden we nog dakloos. :cry:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 jun 2009 19:00

esli schreef:En het wordt 's avonds snel koud en donker.

Ik heb in Karinthië, wel vaak goed weer gehad. Ook als het in Nederland bagger was. Maar ja het is niet echt een land van gegarandeerd mooi weer.

Dat het 's avonds koud wordt vind ik helemaal niet erg, als de regen maar niet met bakken uit de lucht komt vallen de hele tijd. Weet je of het weer vergelijkbaar is met zuid-Zwitserland (Lugano)?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 jun 2009 19:27

mohamed schreef:
Jo'tje schreef:
mohamed schreef:Ik zou me niet in laten enten als ik naar Turkije ging.

Wie kan mij vertellen hoe het weer gemiddeld in de maanden juli en augustus in Oostenrijk is? Valt er net zoveel regen als in Nederland?

Dat ligt eraan, aan welke kant van de bergen je zit etc. Het ene deel is natter dan het andere. Eén ding weet ik wel: het kan er ontzettend onweren ;)

Hmmm, ik begin meer en meer te twijfelen aan Oostenrijk. We willen gaan met een tent maar als het keihard onweert waait het in de regelen evenredig hard en worden we nog dakloos. :cry:

Ach, 's nachts lig je toch in je tent, dan regent het 't meest. Maar over het algemeen is Karinthië inderdaad wel best weer hoor.
Als je geen last van de regen wilt hebben, moet je niet gaan kamperen natuurlijk. Maar Oostenrijk is geen Schotland ofzo ;) (al lijkt me dat ook nog steeds geweldig om naartoe te gaan)
pobody's nerfect

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 jun 2009 23:42

Jo'tje schreef:Ach, 's nachts lig je toch in je tent, dan regent het 't meest. Maar over het algemeen is Karinthië inderdaad wel best weer hoor.
Als je geen last van de regen wilt hebben, moet je niet gaan kamperen natuurlijk. Maar Oostenrijk is geen Schotland ofzo ;) (al lijkt me dat ook nog steeds geweldig om naartoe te gaan)

Af en toe een bui vind ik nog te doen, maar ik las een aantal onheilspellende berichten over het weer in Oostenrijk, vandaar mijn vraag.
Misschien wordt het dan toch maar weer Italië, een Toscaanse pasta smaakt zelfs op een regenachtige dag meer dan prima!

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 07 jun 2009 00:10

happy mom schreef:gaat het gas dan niet heel hard?
Wij kunnen de koelkast in de caravan namelijk ook op gas aanzetten, maar vind het zelf geen prettig idee om, als de koelkast met gas aanstaat, dan ook te slapen snachts in de caravan, of mijn zoontje smiddags daar neer te leggen.
We hebben wel een rookmelder in combinatie met koolstofmono oxide voor in de caravan gekocht.
maar blijft voor mij een onprettige gedachte.

Verder nemen we qua boodschappen veel houdbare producten mee zoals melk, vla, crackers, beschuitjes, oploskoffie en oplos chocolademelk, pasta en rijst met sauzen.
Iemand nog tips voor de boodschappen?

gr happy mom

Het handige van zo'n camping-koelboxje is dat je die ook gewoon buiten onder een zeiltje neer kan zetten, niks aan het handje! En je kan dagenlang koelen op een enkel 5 kg gasflesje.
Verder is er eigenlijk niks gevaarlijks aan een koelkast op gas. Als je gewoon de algemene veiligheidsmaatregelen in acht neemt dan kan er niks fout gaan. Dus zorg dat je de gasslangen om de paar jaar vervangt (5 jaar max.) en je (gasdruk) reduceer-ventiel en slangkoppelingen altijd ff checkt op lekkages.

Je zou denk ik eerder bang moeten zijn voor de elektrische installatie in een caravan :wink:
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 07 jun 2009 00:11

Saskia schreef:SmArtjan gaat toch ook naar Canada? Wie weet valt er wat te combineren!

Jep, smArtjan gaat naar Canada, maar ik heb al onderdak, en ik blijf aan de oost-kant van Canada.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"

Afbeelding

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 jun 2009 22:16

Ik ben vele malen in Oostenrijk geweest. En ja, het weer is iets onbestendiger als in Italie, maar ook daar kun je hagelbuien krijgen (meegemaakt als golfballen). Dus ja, over het algemeen is het gewoon goed weer in Oostenrijk, afgezien van een enkele onweersbui, die je overal kunt treffen.

Overigens, de prikken voor hepatitus A en B. De eerste kreeg ik op 31 juli 2006 en de tweede op 25 augustus 2006, de derde op 2 oktober 2007. Ik ben nu (geloof ik) voor A m'n hele leven ingeent en voor B 25 jaar. Het is blijkbaar maar net wanneer het aanslaat etc. De termijnen valt dus blijkbaar weinig van te zeggen (ik had genoeg anti-stoffen in m'n bl0ed denk ik zo na 3 prikken).
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 jun 2009 06:23

even tussendoor: de ziekte heet hepatitis, zonder 'u' dus.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 jun 2009 07:41

Flappie schreef:Ik ben vele malen in Oostenrijk geweest. En ja, het weer is iets onbestendiger als in Italie, maar ook daar kun je hagelbuien krijgen (meegemaakt als golfballen). Dus ja, over het algemeen is het gewoon goed weer in Oostenrijk, afgezien van een enkele onweersbui, die je overal kunt treffen.

Bedankt voor je antwoord.
Af en toe een onweersbui heb ik niet zoveel moeite mee, dat ben ik na mijn vakanties in noord-Italië wel gewend. En hoe zit het eigenlijk met de prijzen van levensmiddelen, zijn ze vergelijkbaar met Zwitserland of goedkoper?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2009 08:44

Lalage schreef:even tussendoor: de ziekte heet hepatitis, zonder 'u' dus.

ja.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jun 2009 08:53

Wij zouden vorig jaar een nacht of 2 in Oostenrijk blijven op de doorreis naar Italie, maar het was vreselijk weer. We zijn lekker in een hotel gaan slapen, want met dat weer wil ik niet kamperen. In Italie hadden we alleen een enkele keer 's nachts een flinke bui, maar voor we opstonden was het alweer stralend weer. Ik zou het ook niet zo wagen op Oostenrijk om te kamperen (maargoed, ik ben ook geen raskampeerder, ik kampeer alleen als het echt lekker weer is, anders hoeft het voor mij niet :) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2009 13:13

Tsja, ook in Italië of het zuiden van Frankrijk kun je wel eens plensbuien hebben. Dat zegt niets over het weer in 't algemeen :)
pobody's nerfect

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 09 jun 2009 14:24

Jo'tje schreef:Tsja, ook in Italië of het zuiden van Frankrijk kun je wel eens plensbuien hebben. Dat zegt niets over het weer in 't algemeen :)

Exact. Zo is het maar net.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 09 jun 2009 16:18

Ik heb in mijn leven 6 weken in Oostenrijk gekampeerd, en daarvan 3 nachten regen gehad. als je Oostenrijk daarom al gaat mijden, is de Sahara de enige reële optie.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je Ierland of Schotland overslaat vanwege het weer, maar verder kun je overal in Europa prima kamperen. En ja, daar moet je een beetje geluk bij hebben, maar als je daar al niet tegen kunt, dan kun je beter helemaal niet gaan kamperen :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Terug naar “Archief”