Kaw schreef:Gershwin schreef:.... en anders moet je je brood van de onchristelijke bakker ook maar laten staan, inderdaad.

En weer een trotse reden om aan te tonen dat het nergens op slaat om selectief te zijn in de muziek die je luisterd.
FF op een rijtje:
1. Zo ongenuanceerd rechtlijnig zijn is lekker makkelijk. Veel makkelijker dan gewoon alles te luisteren wat je leuk vind.
2. Bij twijfel over de inhoud, nadat je punt 1 hebt uitgevoerd: Gewoon voor ogen houden dat er vast iets achter zit waardoor je het wel kan luisteren:
2. a De artiest wil gewoon prikkelen.
2. b De artiest stelt gewoon een vraag.
2. c We snappen het gewoon niet.
3 Indien het voorgaande niet werkte: Altijd voor ogen houden dat christelijke muziek vaak nog leger/slapper is dan wat jij luisterd.
4. En nu dus: Dan moet je zeker ook naar een christelijke bakker gaan.
Ik vond jouw ongenuanceerde rechtlijnigheid eigenlijk juist erg makkelijk.. in ieder geval zul je het dan in dat opzicht wel weer met Gershwin moeten kunnen vinden: weg met de verderfelijke nuance die de wortel is van alle kwaad!
Maar bij jou werkt het dus zo?
1. Zo ongenuanceerd rechtlijnig zijn is lekker makkelijk. Veel makkelijker dan serieus te luisteren naar wat een artiest te zeggen heeft.
2. Bij twijfel over de inhoud, nadat je punt 1 hebt uitgevoerd: Gewoon voor ogen houden dat er vast iets satanisch' achter zit waardoor je het toch niet kan luisteren:
2. a De artiest woont samen
2. b De artiest spreekt over een mysterieuze soort 'chemie' > dat is ongetwijfeld bezetenheid van de duivel
2. c "Wie niet voor Mij is, is tegen Mij" dus als de artiest niet hard genoeg roept vooral toch voor Jezus te zijn is de conclusie eenvoudig.
3 Indien het voorgaande niet werkte: Altijd voor ogen houden dat slappe muziek die geen vragen oproept beter is dan goede muziek die je aan het denken zet.