Berichtdoor TheKeimpe » 11 dec 2006 11:00
Gisteravond kreeg ik er nog even van langs...
Wij hopen in mei onze tweede te krijgen, dat is dan +/- 1 jaar en drie maanden na de vorige.
Zegt een vrouw uit de gemeente: tsjoh, wat is dat snel.
Ik zeg, oke, maar het kan nog sneller.
Toen kwam er een verhaal: slecht voor moeder kind relatie, slecht voor moeder, slecht voor kind, slecht voor kinderen, slecht voor het hele gezin, slecht, slecht, slecht...
Ik was zo perplex dat ik ben vergeten te vertellen dat wij er allebei heel erg blij mee zijn.
En het bizarre: zij werkt bij de VBOK. Misschien had ik moeten vragen of wij dan maar voor een "zwangerschapafbreking" hadden moeten kiezen als het zo slecht was.
Om terug te komen op de opmerking van Corine, in de terdege stond pas een interview met ds. Pieters. Een opmerking van hem was dat je ook het tijdelijk niet zien zitten van kinderen krijgen aan God voor moest leggen: "Heere, wilt U er voor zorgen dat er nu even geen kindje komt?" Ik vroeg me alleen wel af hoe hij dat zich voorstelt. Je kunt toch niet bidden om zoiets en dan gewoon rond de vruchtbare periode gemeenschap hebben? Maar goed, de ds. heeft wel gelijk dat ook dat een zaak van gebed moet zijn.