Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

topkok

Berichtdoor topkok » 25 jan 2007 11:30

nouw, k heb er een verklaring voor dat ouders (moeders) (ouderwetse hea) niet kunnen koken. Je bent al vanaf je eerst jaar volgepropt met het eten van je moeder, hierdoor kende je niet anders, als je ergens anders ging eten was het niet lekker. Het eten van je moeder is dus een psyschise verhaal, het heeft iets veranderd in je hersenen, en daardoor denk jij dat alles wat van je moeder komt goed is omdat je niet beter weet. Ik vind dat mijn moeder echt niet kan koken, sorry voor haar!! blunders vertelk nog wel eeen keertje

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 jan 2007 11:45

leclerc schreef:ach toe! Deze vader van drie kinderen is daar echt niet meer dan 20 minuten aan kwijt.

Ha, mijn vader deed het vroeger vaak op zaterdag. Dat duurde dan wel wat langer dan 20 minuten (een paar uur oid), maar dan moesten wij natuurlijk ook helpen met appels schillen en en in stukjes snijden en de helft van het deeg opeten voor het de kans had om in de taartvorm te belanden. 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jan 2007 11:49

Aragorn schreef:
leclerc schreef:ach toe! Deze vader van drie kinderen is daar echt niet meer dan 20 minuten aan kwijt.

Ha, mijn vader deed het vroeger vaak op zaterdag. Dat duurde dan wel wat langer dan 20 minuten (een paar uur oid), maar dan moesten wij natuurlijk ook helpen met appels schillen en en in stukjes snijden en de helft van het deeg opeten voor het de kans had om in de taartvorm te belanden. 8)

aragorn die heel burgelijk met papa in de keuken staat om appels te schillen en de bak met deeg uit te likken schaterlach

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 jan 2007 11:50

Ja. :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 jan 2007 18:57

Annet: dan laat je die telefoon toch 's lekker rinkelen ;)

Mijn moeder kan goed koken, ze vindt het ook leuk om nieuwe recepten uit te proberen, net als ik :) dus dat doet ze ook regelmatig als ik kom eten... met als risico dat het ook weleens heel vies kan zijn, haha. Nouja dat komt niet vaak voor. De kruidkoek van mijn mama is trouwens beroemd, die is simpel te maken en erg lekker. Ze heeft er altijd wel eentje in de vriezer, dan haalt ze er af en toe een paar plakjes uit, als Borkdude komt bijvoorbeeld. Het enige wat mijn moeder soms lastig vindt, is steeds verzinnen wat ze gaat koken. Dus als ik kom mag ik ook vaak kiezen, de kans is groot dat ik dan een gehaktbal wil, want dat maak ik zelf nooit (ik kan het wel, maar heb vegetarier-man).

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 jan 2007 19:50

topkok schreef:nouw, k heb er een verklaring voor dat ouders (moeders) (ouderwetse hea) niet kunnen koken. Je bent al vanaf je eerst jaar volgepropt met het eten van je moeder, hierdoor kende je niet anders, als je ergens anders ging eten was het niet lekker. Het eten van je moeder is dus een psyschise verhaal, het heeft iets veranderd in je hersenen, en daardoor denk jij dat alles wat van je moeder komt goed is omdat je niet beter weet. Ik vind dat mijn moeder echt niet kan koken, sorry voor haar!! blunders vertelk nog wel eeen keertje

Mwah, mn moeder kan goed koken, al vindt ze de de standaard groente-aardappelen-vlees-maaltijden saai om te koken (dat merk je op een gegeven moment), maar ik eet nog liever bij één van mn oma's. Die kunnen namelijk heerlijk koken!
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 jan 2007 20:21

Lalage schreef:Annet: dan laat je die telefoon toch 's lekker rinkelen ;)

Mijn moeder kan goed koken, ze vindt het ook leuk om nieuwe recepten uit te proberen, net als ik :) dus dat doet ze ook regelmatig als ik kom eten... met als risico dat het ook weleens heel vies kan zijn, haha. Nouja dat komt niet vaak voor. De kruidkoek van mijn mama is trouwens beroemd, die is simpel te maken en erg lekker. Ze heeft er altijd wel eentje in de vriezer, dan haalt ze er af en toe een paar plakjes uit, als Borkdude komt bijvoorbeeld. Het enige wat mijn moeder soms lastig vindt, is steeds verzinnen wat ze gaat koken. Dus als ik kom mag ik ook vaak kiezen, de kans is groot dat ik dan een gehaktbal wil, want dat maak ik zelf nooit (ik kan het wel, maar heb vegetarier-man).

ben altijd veel te nieuwsgierig wie er belt, voor het zelfde heeft een van mijn kinderen ergens weer wat overhoop gehaald oid.

Ik wil dat recept van die kruidkoek!!!

Vegetarier zal ik echt nooooooooit worden. Eten zonder vlees vind ik veel te saai.

Bakken vind ik toch echt leuker als koken. En dat kan ik doen op een tijdstip dat het mij uitkomt. Vanmiddag ook weer, ben ik bezig beetje uitgebreid witlof klaar te maken. Ligt die dame te krijsen in de box, zoon nummer 2 dweilt maar om me heen dat ie zich verveelt en niets wil doen en nummer 3 loopt van binnen naar buiten en weer naar binnen. Schiet lekker op, dat eten koken. Errug leuk hoor kinderen..............
ja, dat is mijn mening dan he.....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 jan 2007 20:23

Kruidkoek

500 g zelfrijzend bakmeel
400 g donkerbruine basterdsuiker
300 ml melk
rozijnen
1 eetlepel kaneel
1 paplepel nootmuskaat
1 paplepel gemalen kruidnagel
boter
paneermeel

Meng alle ingredienten. Vet een bakblik in en strooi er wat paneermeel in, zodat de koek niet blijft plakken. Bak de kruidkoek ongeveer vijf kwartier in de oven op 175°.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 jan 2007 22:09

klinkt echt lekker!

*pakt pen en papier en schrijft recept over*

is vast beter als die elastische gummibal van Atlanta kruidcake

maar wij eten pap en soep van dezelfde eetlepel. ik knal er gewoon een zootje in, het zal vast wel goed komen :wink:
ja, dat is mijn mening dan he.....

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 25 jan 2007 23:09

*Annet* schreef:klinkt echt lekker!

*pakt pen en papier en schrijft recept over*

is vast beter als die elastische gummibal van Atlanta kruidcake

maar wij eten pap en soep van dezelfde eetlepel. ik knal er gewoon een zootje in, het zal vast wel goed komen :wink:
Je hebt toch in een standaard (naam kwijt) altijd een dessertlepel en een eetlepel zitten? De dessert is kleiner als de eet als ik het goed zeg... Maar dat zal niet de eerste keer zijn dat ik het omwissel :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jan 2007 07:27

ow dat hoef je niet zo serieus te nemen, dat doen wij ook nooit ;)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 26 jan 2007 08:03

Standaard volgens de exacte letter van een recept werken is geen koken maar een bouwpakket in elkaar zetten.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 jan 2007 11:39

Mmm, lekker kruidcake! Die ga ik een keer proberen!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 jan 2007 11:54

Mijn ma koopt altijd kruidcakemix van een molen annex meelhandel hier in de buurt, heel natuurlijk (totaal anders dan die pakken in de supermarkt) en toch simpel/snel te maken. Ze doet er vaak rozijnen en/of appel door, erg lekker.

Wij maakten op mijn werk trouwens wel eens 'bokkenpootjestaart' met de deelnemers. Daar gingen dan verschillende lagen halve bokkenpootjes, tokkelroom, slagroom en tenslotte hagelslag in/op. Super machtig natuurlijk, en dat werd dan ook in ons restaurantje geserveerd. Moest je er echt op letten dat ze niet te grote punten sneden, want anders konden de gasten de helft niet op. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 26 jan 2007 13:01

mijn ouders mengden ook altijd alles zelfs, maar nu blijkt als ze wat meer haast hebben, de standaard pak Atlanta mix, bijna net zo lekker maar een stuk makkelijker!
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Terug naar “Archief”