Moderator: Moderafo's
Kopspijkers vind ik nog steeds geweldig. Ik heb de uitzending niet gezien maar ga hem zeker kijken op internet een dezer dagen.
Ik vind dat je met satire en cabaret heel ver mag gaan. Ik snap niet waarom veel christenen wel kunnen lachen om grappen over Allah en de rest van de Islam (en ja, dat heb ik vaak genoeg meegemaakt).
Ik heb meerdere programma's gezien waarin God op een bepaalde wijze werd nagespeeld. En ik moet zeggen dat in veel van die programma's genoeg elementen zaten die mij aan het denken brachten over fundamentele zaken in het leven.
kurtyo schreef:Ik vind dat je met satire en cabaret heel ver mag gaan.
kurtyo schreef:Ik snap niet waarom veel christenen wel kunnen lachen om grappen over Allah en de rest van de Islam (en ja, dat heb ik vaak genoeg meegemaakt).
Kurtyo schreef:
Ik heb meerdere programma's gezien waarin God op een bepaalde wijze werd nagespeeld. En ik moet zeggen dat in veel van die programma's genoeg elementen zaten die mij aan het denken brachten over fundamentele zaken in het leven.
Kurtyo schreef:
Gerdien B.: dus jullie christenen moeten Jack Spijkerman maar vermoorden? Lees ik dat in jouw posting? 1 woord: BELACHELIJK, nou ja twee dan: BELACHELIJK & KRANKZINNIG. Er worden overal grappen over gemaakt: moslims, christenen, homo's, pedofielen, seksueel gefrustreerden, volkzangers, leiders/politici.... Het is niet zo dat 'wij' of 'jullie' er altijd maar uitgepikt worden en het recht hebben om in de slachtofferrol te kruipen...
Kurtyo schreef:Christenen, nee laat ik het breder trekken: gelovigen moeten weerbaarder worden en een groter incasseringsvermogen krijgen. Anders zullen de tijden alleen maar zwaarder worden...
Kurtyo schreef:Nee, ik pleit niet voor het uitbannen van respect uit onze samenleving.
Zelfs als ik niet christelijk was, zou ik dit niet goedkeuren! Belangrijke mensen uitbeelden en bekritiseren, oké, maar van een Persoon waar van je weet dat meer dan 2 miljoen Nederlanders in geloven blijf je af. Ik vind het dan ook waanzinnig dat dit gedaan is, iedereen weet dat God voor veel mensen in Nederland het dierbaarste is van wat ze hebben, daar blijf je van af!!!
Niet verder dan met enig ander ding. Of denk je dat God voor satire en cabaret andere normen heeft? Het blijft gewoon godslastering, of het nou satire is of niet.
Hoewel ik allah en de islam helemaal niks vind, kan ik wel respect opbrengen voor de wijze waarop moslims voor hun geloof opkomen.
Christenen gaan maatschappelijk gezien zo'n beetje overal in mee. Daarom is het een lauwe godsdienst die beschreven staat in de brief aan de gem. van Laodicea. Koud noch heet en uit Zijn mond gespuwd als het zo doorgaat.
Als het eerbiedig bedoeld is om iets duidelijk te maken, heb ik er ook minder moeite mee. Het mag dan ook best confronterend zijn, maar de grens ligt daar als niet langer de mens het onderwerp van de spot is, maar God Zelf.
Dit is een erg voorbarige en ongefundeerde conclusie denk ik. Natuurlijk mogen christenen weerbaarder worden. Maar om Gerdien ervan te beschuldigen dat ze oproept tot moord op Spijkerman is ronduit belachelijk. Dit blijkt totaal niet uit haar post.
De tijden zullen sowieso zwaarder worden. Wees daar maar niet bang voor.
Te laat!. Het respect is al weg.
Je kunt niet weten of je dit zou afkeuren als je niet christelijk was, dan zou je namelijk een compleet ander persoon zijn.
""Daar blijf je van af!" Je hebt in ieder geval goed geluisterd naar de 'vader der normen en waarden' J.P. Balkenende. 2 miljoen mensen die wakker liggen van deze Kopspijkers-uitzending? Ik denk dat je wat te positief bent, maar dat kan geen kwaad.
arjan2 schreef:Balkenende heeft dan ook gelijk dat we moeten werken aan de waarde en normen in Nederland. We moeten respect voor elkaar tonen!
Dit voorval weerspiegelt de situatie in Nederland en misschien ook wel de bange angst om het onaangename gevoel, dat als er toch een God bestaat, wat er dan gebeurt. De Chinesen deden het met vuurwerk, wij met Satire!
De vergelijking van vuurwerk en satire ontgaat me en slaat m.i. nergens op.
Jammer dat respect vaak niet begint bij het verbieden van dingen...
Ik vind dat je met satire en cabaret heel ver mag gaan. Ik snap niet waarom veel christenen wel kunnen lachen om grappen over Allah en de rest van de Islam (en ja, dat heb ik vaak genoeg meegemaakt).
kurtyo schreef:Ik vind dat je met satire en cabaret heel ver mag gaan. Ik snap niet waarom veel christenen wel kunnen lachen om grappen over Allah en de rest van de Islam (en ja, dat heb ik vaak genoeg meegemaakt).
Er worden overal grappen over gemaakt: moslims, christenen, homo's, pedofielen, seksueel gefrustreerden, volkzangers, leiders/politici.... Het is niet zo dat 'wij' of 'jullie' er altijd maar uitgepikt worden en het recht hebben om in de slachtofferrol te kruipen...
Christenen, nee laat ik het breder trekken: gelovigen moeten weerbaarder worden en een groter incasseringsvermogen krijgen. Anders zullen de tijden alleen maar zwaarder worden...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten