Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 nov 2004 16:29

saartje schreef:ik zit nu een weekje op school.... tja, ik schijn nog niet alles te weten... :mrgreen: :wink: Maar ik mis mn mensjes hor!!

ook na een stage?

ik heb net ook drie dagen achter de rug. Laat mij maar lekker werken, mis het werk meer dan ik verwacht had
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 nov 2004 16:35

[quote="UKske"]Ik moet op school een presentatie houden over het werken in een verpleeghuis, en dan vooral:
- Psygische klachten
- lichaamlijke klachten.

en dan hoe je het kan voorkomen en verminderen.

wie kan mij een handje helpen??[/quote]

Lichamelijke klachten kun je verminderen door mensen regelmatig te stimuleren om te gaan lopen als ze dit nog kunnen, anders regelmatig in bed om te draaien van de ene kant op de andere kant, goed te eten, veel te drinken, enzo.
Psychische klachten kun je verminderen door met ze te praten, door te vragen en niet bang te zijn als je geen antwoord weet. Vooral mensen die eenzaam zijn extra aandacht geven zodat ze niet depressief worden. Aandacht vind iedereen wel leuk.
Ook kun je bijvoorbeeld een uurtje met ze weg gaan ofzo, dat doen wij regelmatig met de mensen zodat ze er een keertje uit zijn.

Als je nog meer info wil hebben hoor ik het wel :P

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 17 nov 2004 17:29

Ey lammetje, dank je

maar het gaat dan vooral om de verzorgenden zelf :oops:
sorry dat ik zo onduidelijk was....... :oops:
Hoe zouden stoelen er uit zien als onze knieën aan de andere kant zaten?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 nov 2004 17:41

Owww dat kan ook :mrgreen:
Als verzorgende kun je om psychische klachten tegen te gaan veel praten met collega's. En lichamelijk... goede til en transfer technieken leren, tilliften gebruiken enzo. Met 2 vz/vk tillen of verplaatsen.
Dit is wel een stuk moeilijker.... nooit echt aan gedacht eigenlijk :o

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 17 nov 2004 17:44

bedankt :!:

Ik stond er ook nooit bij stil, en nu moet ik daar dus iets over vertellen ne sta eigenlijk met mijn mond vol tanden... :oops:

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 20 nov 2004 17:11

Alles goed bij jullie op het werk en school???

bij mij uitstekend!! gisteren had ik een geweldige dag. ik kreeg een 10 voor mijn toets van anatomie en fysiologie, ik ging helemaal uit mijn dak!!!!!!!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 20 nov 2004 20:03

UKske schreef:Alles goed bij jullie op het werk en school???

bij mij uitstekend!! gisteren had ik een geweldige dag. ik kreeg een 10 voor mijn toets van anatomie en fysiologie, ik ging helemaal uit mijn dak!!!!!!!

he leuk zeg. Gefeliciteerd met je 10. ::)) d:)b

Op school ook alles goed. Eerst weekje school na mijn stage zit er nu op. Wel zwaar zeg, zo'n omschakeling. En het is weer wennen om in de schoolbanken te zitten. Maar we krijgen nu wel de leukere dingen, de verleegtechnische handelingen. Lijkt me leuk om dat allemaal te leren.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 22 nov 2004 08:22

is inderdaad weer lastig zo'n omschakeling.....
Dat lijkt me ook heel leuk om te doen, maar anan de ander kant heel lastig.

van de week op school, oesten we een dagje met incontinenetie materiaal omlopen! als het dan nog droog was oke! maar zen hadden er ook nog een plons water in gdaan, nee zeg.....SMERIG :x .........KOUD...... :-& ik vond het verschrikkelijk, maar ik weet nu hoe het oor de zorgvragers is om erin te lopen, en let er misschein daarom juist beter op (hoop ik :D )

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 nov 2004 14:02

UKske schreef:van de week op school, moesten we een dagje met incontinenetie materiaal omlopen! als het dan nog droog was oke! maar zen hadden er ook nog een plons water in gdaan, nee zeg.....SMERIG :x .........KOUD...... :-& ik vond het verschrikkelijk, maar ik weet nu hoe het oor de zorgvragers is om erin te lopen, en let er misschein daarom juist beter op (hoop ik :D )

haha grappig zeg. hebben wij nog niet gedaan, gelukkig maar :wink: :D

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 23 nov 2004 09:35

Nou, inderdaad daar mag je blij om wezen!!
vandaag hebben wij een samenwerkingsopdracht met de hele klas, dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden :)

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 23 nov 2004 10:06

Ik werk ook in de gez.zorg. Ben nu derdejaars HBOV'er aan de Chr. Hogeschool Ede. Is leuk hoor! Ik loop nu tot januari stage in een algemeen ziekenhuis, afdeling Interne Geneeskunde. Is leuk, maar ik zou nooit iedere dag in een uniform willen lopen hor. Vanaf februari loop ik een half jaar stage bij De Hoop in Dordrecht.
En daarna ga ik weer lekker terug naar de gehandicaptenzorg. Daar ga ik volgend jaar ook afstuderen!
Dat is echt zo geweldig! Zo heerlijk informeel contact met elkaar, gewoon in je eigen kleren (niet zo'n machtsverschil). Lijkt me geweldig om daar weer te zijn!
Engaged @ 07-01-2005

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 nov 2004 16:35

Toch nog iemand die in de geh. zorg werkt of wil werken hier op het web :P
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 nov 2004 21:48

ik ben in juni afgestudeerd als verpleegkundige... helaas nu nog werkloos.. ik ga nu wel naar een werkervaringsplaats op een woonboerderij met verstandelijk gehandicapten.. ik ben daar neit alleen begeleider, maar in het weeekend moeten we ook koeien melken :lol: :lol: :lol: :lol:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 nov 2004 23:14

Dat klinkt wel erg gaaf! Wonen die mensen daar of komen ze er alleen door de weeks en over dag? Het is idd moeilijk op moment om werk te vinden.
Op moment hebben wij wel een vacature, maar diegene die door reorganisatie hun werk plek dreigen te verliezen, gaan voor. dus van buiten af is het moeilijk om er in te komen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 25 nov 2004 12:42

trijntjejohanna schreef:ik ben in juni afgestudeerd als verpleegkundige... helaas nu nog werkloos.. ik ga nu wel naar een werkervaringsplaats op een woonboerderij met verstandelijk gehandicapten.. ik ben daar neit alleen begeleider, maar in het weeekend moeten we ook koeien melken :lol: :lol: :lol: :lol:

klinkt fantastisch, lijkt me geweldig om het kunnen combineren met koeien melken!! Kun je dat wel?

Terug naar “Archief”