Hierdoor kan ik alleen maar in stilte instemmen.
Los van de waardering die ik voor jouw werk in de Braziel heb.
Moderator: Moderafo's
hijwel schreef:
ik ben (zoals je mischien weet) van de zomer naar brazillie geweest. We gingen op een avond met een geblindeert busje richting het centraal station. Daar gingen we een bezoek brengen aan de straatkinderen. Echt vreeselijk wat je daar te zien krijgt. Kinderen met wazige ogen, gedwelmt door de terpetine renden naar je toe, en vlogen je om je hals. Aan de rechterkant van mij lagen een paar straatkinderen, op een kartone doos, te bibberen van de kou. We hebben daar een poosje rond gelopen en beetje gek gedaan met die kinderen. Tot dat op een gegeven moment een straatkind voorstelde om te bidden. We zijn in een groep gaan staan, en hebben samen gebeden tot onze en hun liefde volle Vader die in de Hemel is!
Op dat moment besefte ik dat de rotzooi, armoede, verdriet in deze wereld niet komt door God. Maar door ons zelf, en de duivel. Ze hadden helemaal niks, echt niks maar toch vertrouwde ze op hun Vader in de hemel die ook voor hen zorgt!
God IS goed.
Zie ik verkondig U grote blijdschap die al de volken wezen zal!
cornelis schreef:Beste Meschianza.
In een woord geweldig.
Wat is onze God toch goed.
Jouw getuigenis doet mij denken aan Rom 10.Hij is gevonden door hen,die Hem niet zochten.
Hij zocht jou en vond jou.
Afgelopen zaterdag reden we langs de weilanden en daar zagen we een herder met een schaap over zijn schouders.
Mijn vrouw genoot ervan,ondanks ik reed zag ik het ook een beetje.
Het was net de herder uit de Bijbel,die het verloren schaap terug bracht naar de kudde.
EEn broederdelijke groet van Cornelis.
kabouter schreef:Heb je het aangenomen van je ouders of heb jij je eigen redenen om in God te geloven? Of geloof je niet in God?
Collateral schreef:kabouter schreef:Heb je het aangenomen van je ouders of heb jij je eigen redenen om in God te geloven? Of geloof je niet in God?
Ik geloof in God en ik kan dat op de volgende manier onderbouwen, uitgaande van de big bang + evolutietheorie, die ik min of meer voor waar aanneem:
De natuurwetten zijn verschrikkelijk mooi tot stand zijn gekomen. Als we kijken naar de zwaartekracht, de constanten in de natuur, het gewicht van protonen en elektronen, zien we dat ze de perfecte omstandigheden vormen voor het onstaan van leven. De snelheid waarmee het heelal uitdijt is ook zoiets: die is nagenoeg nul, en dat is maar goed ook, anders zou het snel afgelopen zijn met ons heelal.
Dit is echter geen sluitende bewijsvoering voor het bestaan van God. Het zou zomaar kunnen dat er oneindig veel universa bestaan, en dat wij toevallig een universum bewonen dat zich zo gedraagt dat het ontstaan van leven mogelijk is. Het bestaan van God is wetenschappelijk niet te onderbouwen. De wetenschap houdt zich bezig met Hoe, Wat en Waarmee, terwijl God een verklaring is voor Waarom.
Toch zie ik de hand van God in deze wereld. Waarom ik niet denk dat alles toevallig ontstaan is? Dat is een soort onderbuikgevoel: het is niet te verklaren, maar vaak is het wel handig om het serieus te nemen. Het onderbuikgevoel dat bepaalt of je, als wetenschapper, kijkend naar hoe alles werkt, denkt dat het God is of slechts toeval.
Verder denk ik dat er een hogere werkelijkheidsvorm bestaat dan de fysieke werkelijkheid die we kennen, omdat daar in mijn ogen vrij overtuigende proeven naar gedaan zijn door mensen die uittredingen beleefd hebben.
parsifal schreef:Mag ik vragen waar de evolutietheorie in het verhaal voorkomt?![]()
En toeval is het pseudoniem van God als Hij anoniem wil blijven las ik ergens.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten