hij had sex met z'n ex

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 23 jun 2004 16:01

JialiKelly schreef:maar ! toen ! zei ! ik !

Arina schreef:Maar ik wil geen seks voor het huwelijk. Voor hem is dit erg moeilijk omdat hij al zover is gegaan

DUS
JacobH schreef:als jij mijn posting goed had gelezen, dan kon je lezen dat het weer aangaan van een sexuele relatie opnieuw zonde is

slaat deze zin nergens op. Want wie zegt dat ze opnieuw een sexuele relatie aangaan? Ze proberen juist van niehiet!

ook niet als ze getrouwd zijn?
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 23 jun 2004 16:02

Ja natuurlijk :roll:
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 23 jun 2004 16:04

JialiKelly schreef:Ja natuurlijk :roll:

wat ja natuurlijk.

dan is die jongen zijn ex, haar wettige man, aan het overspelen met een vreemde vrouw.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 jun 2004 16:06

Deze jongen heeft seks gehad met zijn ex-vriendin. Dat is spijtig. Welke beredenering of welk geloof je er dan ook op nahoudt. De christenen beweren altijd dat HET verschil met de Islam het ontbreken van de liefde is. En ik kan daar gedeeltelijk inkomen: je hoort namelijk wel eens verhalen van steneging bij overspel (net als in het O.T. inderdaad). Nu begin jij te zeuren over billen, blaren en voor 'God' getrouwt. Onze lieve Heer is toch een God van liefde die kan vergeven? Of lees ik de Bijbel weer eens verkeerd?

Geen letterlijk citaat. Maar het gaat erover dat ik dit altijd te horen krijg van mijn nieuwe dominee en van anderen (liefde-verhaal van de Bijbel)...

In andere topics bekritiseer jij als de beste het geloof van mensen. Je bekritiseert eigenlijk alles wat niet in jouw straatje past. Dat hoort ook bij het belachelijk maken beste JacobH (zowel het belachelijk maken van de mensen in kwestie als het belachelijk maken van jezelf.)

En begin niet over 'mijn nieuwe dominee'. Ik heb geen nieuwe dominee. Dat de ger. gem. in Vlissingen een nieuwe predikant heeft, so what? Ik zal misschien best eens met hem praten. Ik weet zeker dat hij een heel ander en stuk genuanceerder antwoord zal geven. Ik weet ook dat ik niet in de ger. gem. zal blijven. Ik noem mezelf momenteel niet eens christen. En wat jij me toewenst of niet toewenst, daar zal ik niet wakker van liggen. Ik vind het wat smerig, en je weet wel waarom.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 jun 2004 16:12

jacobH schreef:

wat ja natuurlijk.

dan is die jongen zijn ex, haar wettige man, aan het overspelen met een vreemde vrouw.

wat een belabberde, hypocriete en vooral kort-door-de-bocht-redenering weer mijn waarde... *zucht*

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 23 jun 2004 16:32

kurtyo schreef:
jacobH schreef:

wat ja natuurlijk.

wat een belabberde, hypocriete en vooral kort-door-de-bocht-redenering weer mijn waarde... *zucht*

als het zo walgelijk is. Waarom onderbouw je je zelf dan niet met bijbelse argumenten.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 23 jun 2004 16:32

Ohja, JacobH, de vraag van Arina was een vraag om hulp, en als jij iets niet geeft is het dat wel.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 23 jun 2004 16:34

JialiKelly schreef:Ohja, JacobH, de vraag van Arina was een vraag om hulp, en als jij iets niet geeft is het dat wel.

wie mij kan overtuigen op grond van de bijbel dat ik ongelijk hebt moet dat maar posten. Met losse flodders en emotionele betogen kan ik niets.
Laatst gewijzigd door jacobH op 23 jun 2004 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 jun 2004 16:38

Sodemieter toch op met je 'ik heb de bijbel laten spreken'. Waar je anderen van beschuldigt doe je zelf. De bijbel interpreteren naar jouw hand (doet ietdereen) en het vervolgens als waarheid de strijd ingooien op een niet helpende, liefdeloze en bovenal smerige manier.
Overigens sla je voor het gemak mijn vorige posting maar over beste knul?

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 23 jun 2004 16:52

Arina schreef:Want hoe moet ik er nu tegen over staan? Hij wil graag ook met mij verder gaan om het zo te vergeten. En omdat hij van me houdt. Maar ik wil geen seks voor het huwelijk. Voor hem is dit erg moeilijk omdat hij al zover is gegaan. En behoort hij niet aan haar toe? Ze waren toch man en vrouw?
Herkent iemand dit misschien en wat zouden jullie doen?

Als jij, JacobH, dit opvat als een vraag om toch je zin te krijgen, dan weet ik al waar het aan ligt dat je steeds ruzie met iedereen hebt.

Je kunt geen vragen interpreteren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 jun 2004 16:56

JacobH, even een poging om constructief na te denken: dat zij sex met elkaar hadden was volgens de bijbel zonde. Oke, jammer, maar helaas, de kern van het christendom is volgens mij vergeving van zonden als je ze voor God belijdt.
Maar, wordt die zonde minder als hij met diegene zou gaan trouwen? Zou het dan ongedaan gemaakt worden? Denk het niet. Wat gebeurd is, is gebeurd en nu is het zaak om er alsnog het beste van te maken. En dat proberen ze nu blijkbaar.

Overigens, zou je ze niet gaan stenigen? Als je dan toch de bijbelse lijn wilt vasthouden... :roll:

Maar je zei zelf al er mee op te houden. Jammer, want dat is bij jou al zo vaak in discussies. Opeens ben je verdwenen en dat doet je geloofwaardigheid niet veel goed..

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 23 jun 2004 17:04

of Jacobh gelijk heeft of niet laat ik ff in het midden maar er word inderdaad niet bijbels weerlegt voor zover ik zie wat hij aanvoerd als argumenten

zelf denk ik wel als je sex heb gehad met je ex dat je voor God man en vrouw bent.
maar dan toch trouwen hier lijkt me gewoon niet verstandig. als je als 2 exen toch besluit om te trouwen dan word dat huwelijk volgens mij niet echt jofel. dat word zelfs een drama!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Thomas
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thomas » 23 jun 2004 17:29

Er zit misschien best een kern van waarheid in hetgeen je stelt, Jacob, maar je uiteindelijke conlusie is onbegrijpelijk en onbijbels.
Als ik je goed begrijp stel je dat je niet met iemand kan en mag trouwen die al voor het huwelijk sex met een ander heeft gehad. Je zou dan voor God immers al getrouwd zijn. In jouw optiek kan je dan maar beter sex hebben met een hoer; die doet het vervolgens weer wel met iemand anders, dan is er sprake van overspel en ben je weer "gescheiden". Zo zou je dan toch weer kunnen trouwen met iemand anders (zonder dat je echt berouw hebt). Dit kan natuurlijk niet zo zijn. Echt oprecht berouw schept de basis voor een nieuwe start; daar staat de Bijbel bol van en het citeren van teksten is daarvoor dan ook niet nodig denk ik.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 23 jun 2004 17:35

inderdaad

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 23 jun 2004 17:36

Thomas schreef:Er zit misschien best een kern van waarheid in hetgeen je stelt, Jacob, maar je uiteindelijke conlusie is onbegrijpelijk en onbijbels.
Als ik je goed begrijp stel je dat je niet met iemand kan en mag trouwen die al voor het huwelijk sex met een ander heeft gehad. Je zou dan voor God immers al getrouwd zijn. In jouw optiek kan je dan maar beter sex hebben met een hoer; die doet het vervolgens weer wel met iemand anders, dan is er sprake van overspel en ben je weer "gescheiden". Zo zou je dan toch weer kunnen trouwen met iemand anders (zonder dat je echt berouw hebt). Dit kan natuurlijk niet zo zijn. Echt oprecht berouw schept de basis voor een nieuwe start; daar staat de Bijbel bol van en het citeren van teksten is daarvoor dan ook niet nodig denk ik.

Beste mensen,

ik zou het fijn vinden voordat jullie iets over mijn stijl zeggen zelf eens goed je postings te lezen. Ik ervaar het als onverholen haat.

Als God een mens samenvoegt; een man en vrouw worden een. (Door geslachtsgemeenschap)

dan zijn ze voor wat God betreft een.

valt dit huwelijk om wat voor reden dan uit elkaar, dan kan je moeilijk zeggen dat dat Gods wil is.

trouwen ze weer met een ander dan doe je dus overspel.

dit is ondanks jullie overdreven reacties nog niet door jullie weerlegd.

en als je het dan over vergeving hebt, dan ga je er dus al vanuit dat de zonde, hoewel je de nog niet hebt gedaan, alweer vergeven wordt. (dit is nergens in de bijbel terug te vinden.)

En ik vind dat sommige mensen me wel erg gemakkelijk van iets betichten zonder zelf een "juiste" beargumentatie te geven.

en mensen ik moet ook eten.......

met vr gr

JacobH

Terug naar “Archief”