Je moet een zijn ja. Een in geest en waarheid. niet een zijn ten koste van de waarheid. Als Gods woord heel duidelijk niet meer het onvoorwaardelijke gezag heeft in die gecreeerde eenheid, is het geen eenheid in geest en waarheid.
oke, ik respecteer dat. maar zou wel graag jou antwoord van God daarop zien. (teksten in de bijbel)
Voor mij is het heel duidelijk. Gods woord zegt er wat mij betreft genoeg over. Leden van de PKN interpreteren het op een andere manier. Ik veroordeel ze niet. Ik kan me er helaas niet in vinden. De weg die ik nu ga is begaanbaar, en is voor mij de weg door God gewezen. Ik laat me hierbij leidden door Zijn woord. Gods woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad.
Oke dat het fout is oke. maar wat is dan jou taak? er uit stappen of blijven om de Gods eer te herstellen. Ik zou graag willen weten waarom je gekozen hebt om je afteschijden. Ik respecteer je keuze helemaal hoor, maar zo'n keuze moet je maken met God. Dus ik hoor graag waarom je nou gekozen hebt om je af te scheiden.
Ik vindt het persoonlijk wel een hele verantwoordelijkhied als je er uitstapt. Laat je dan niet een taak liggen? offe.. is het goed dat je er uit stapt. Wat denkt God daarover? en hoe heeft Hij jou dat bekent gemaakt? Jou keuze moet wel gebaseerd zijn op Zijn wil. net zo goed een PKN er zijn keuze gebaseerd moet zijn op Zijn wil.
Wat God wil! Bij beide partijen zul je een ander antwoord vinden. Ik geef hier dus geen antwoord op. Ik respecteer de andere partij, en begrijp hun beweegredenen. Helaas zijn er ook mensen die uit pure frustatie schelden en spotten met alles wat bezwaard is. Ik ben dankbaar dat op dit forum die haat niet te vinden is. Laat ons, al is het in de kerk niet meer mogelijk, een zijn in God.
ik vindt het een mooi uitgangspunt. Ik geloof ook dat God niet die verdeeldheid wil. En dat hij in elke gemeente (of het nou de afgescheidenen zijn of de PKNers) knechten van Hem wil hebben. Hij wil niet dat de PKN in elkaar zakt. En Hij wil net zo goed niet dat mensen die bezwaard zijn in elkaar zakken. Voor elke gemeente zijn leiders, en mensen nodig. En ik geloof vast dat God verschillende keuze werkt in het leven van bijv dominees. (de ene dominee gaat wel mee en de andere niet) Maar daarom dus mijn vraag: waarom weet jij dat je niet mee moest gaan met de PKN?
Ik begrijp je vragen. Ze gaan echter heel diep. Het is een persoonlijke zaak, die je in het gebed met God bespreekt.
tuurlijk is dat persoonlijk. Maar ik denk dat het goed is om van allebij de kanten iets te horen van hun reden om mee te gaan of juist niet. Als de keuze samen met God is geweest is het goed geweest. Daarom zou ik het mooi vinden als jij jou persoonlijke reden of keuze neerlegt. Wat heeft God jou duidelijk gemaakt waarom je af moest scheiden?