Berichtdoor Baltimore » 05 jun 2005 16:17
Geklets!
Als er een onderzoekend oordeel is én een oordeel over hen die de 2e opstanding na 1000 jaren zullen leven, dan is er sprake van een wet. En bovendien als Gods Koninkrijk een Rijk is, dan is er ook een wet!
De laatste oproep die in de Bijbel staat om üit te gaan van de wetteloosheid, van het Grote Babylon"is nu juist om de wet van het Hemels Koninkrijk aan te nemen. Ik denk niet dat er in de hemel een wetteloosheid is, anders hoefden we hier van het Grote Babylon, niet uit te gaan. We zien toch om ons heen wat het is om wetteloos te leven?
Over de wet:
Openbaring 14
En ik zag, en zie, het Lam stond op den berg Sion, en met hem honderd vier en veertig duizend, die zijnen naam en den naam zijns Vaders geschreven hadden aan hunne voorhoofden.
Deze symbolische groep trouwe volgelingen (Openbaring 14:12) zijn de onderhouders van Gods wet Omat zij echter zo gegroeid zijn in de rechtvaardiging van die wet, doen zij die naar de gewoonte Zoals Jezus aan ons voorhoudt!
2 En ik hoorde ene stem van den hemel, als ene stem van vele wateren, en als ene stem van een zwaren donder. En de stem, welke ik hoorde, was als van harpspelers, die op hunne harpen spelen;
3 en zij zongen een nieuw lied Vóór den troon en Vóór de vier dieren en de oudsten; en niemand kon dat lied leren dan de honderd vier en veertigduizend, die gekocht waren van de aarde.
Omdat zij de grondwet van het Hemelse Rijk houden en God daardoor kennen, kennen zij dat lied (van Mozes) (zie ook 1 Johannes 2:4,5 Romeinen 2:13 en Johannes 15:10)
4 Dezen zijn het, die zich met vrouwen niet bevlekt hebben, want zij zijn maagden en volgen het Lam, waar het heengaat. Dezen zijn gekocht uit de mensen, tot eerstelingen voor God en het Lam;
5 en in hunnen mond is geen valschheid gevonden, want zij zijn onberispelijk.
Kijk, zij volgen Jezus het Lam, waar het heen gaat. Jezus was en gaf het voorbeeld van Gods Koninkrijk, die ook Zijn Vader is. En zoals we eerder gezien hebben is de wet, basis voor ons leven op de Nieuwe aarde, die we eerst moeten leren kennen en ervaren, zoals Hij ook ervoer.
6 En ik zag een anderen Engel vliegen door het midden des hemels, die had het eeuwig Evangelie, om het te verkondigen aan degenen, die op de aarde wonen, en aan alle natiën en geslachten en talen en volken,
De laatste oproep is duidelijk, de geboden én dus de wet behoren tot het Eeuwig Evangelie, geen -andere- discussie mogelijk, wel een andere ongeestelijke wet, die van Satan of mijn partner de Paus!
7 en zeide met ene grote stem: Vreest God en geeft Hem eer, want de tijd zijns oordeels is gekomen; en aanbidt Hem, die gemaakt heeft den hemel en de aarde en de zee en de waterfonteinen.
Hier wordt opgeroepen om tot de basis het fundament van een Hemels Gezag teriug te keren, wet dus!
8 En een andere, een tweede Engel volgde, die zeide: Gevallen, gevallen is het grote Babel, omdat het met den wijn harer hoererij alle volken heeft gedrenkt.
Zij die dus de wet van het ongeestelijke Babylon willemn blijven volgen, eren dus Satans wet (-ten) en de Paus erbij. Stom stom stom want deze wereld is feitelijk al een verloren zaak, zoals Jezus hier meldt!
9 En een andere Engel, een derde, volgde hen, en zeide met ene grote stem: Indien iemand het dier aanbidt en zijn beeld, en het merkteken aan zijn voorhoofd of aan zijne hand aanneemt,
10 die zal ook van den wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd ingeschonken is in den kelk zijns toorns; en hij zal gepijnigd worden met vuur en zwavel Vóór de heilige Engelen en Vóór het Lam.
Stom stom stom! Wie dus de ongeestelijke wet van de 3 onreine geesten blijft navolgen gaat ten onder in een heerlijk bad van zwavel en vuur. Wet is wet!
11 En de rook van hunne pijniging gaat op in eeuwigheid, en zij hebben geen rust dag noch nacht, die het dier aanbidden en zijn beeld, en zo iemand het merkteken zijns naams aanneemt.
12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen, die de geboden Gods houden en het geloof in Jezus bewaren.
Om even onder de Olijfbomen te blijven, hier staat dus da de mensen die Gods geboden bewaren en daain ook hetGetuigenis van Jezus zijn, blijven behouden en moeten helaas ook vervolging, spot en onderdrukking ondergaan (Openbaring 13)
13 En ik hoorde ene stem van den hemel tot mij zeggen: Schrijf: Zalig zijn de doden, die in den Heer sterven, van nu aan. Ja, zegt de Geest, opdat zij rusten van hunnen arbeid; want hunne werken volgen hen.
Zij die dus die gerechtvaardigd geworden zijn, door het getuigenis van Jezus en dus de wet, worden zalig en hun naam staan in het Levensboek geschreven.
14 En ik zag, en zie, een witte wolk, en op de wolk was een gezeten, aan eens mensen zoon gelijk, met ene gouden kroon op zijn hoofd, en in zijne hand een scherpe sikkel.
Die aardige lieve schattige Jezus komt eerst nog even het kaf van het koren scheiden. Liefdevol? Ja zeker! Niets dat zondig is of de schijn er van heeft, zal het Koninkrijk binnenkomen! Dus ook de wet-loze niet! Zij die dus zeggen dat de wet is afgeschaft.......................ze zouden in de hemel niet kunnen leven! Immers zij ontkenen de autoriteit van Gods gezag!
15 En een andere Engel ging uit den tempel, en riep met ene grote stem tot hem, die op de wolk zat: Zend uwe sikkel en maai; want de tijd om te maaien is gekomen, dewijl de oogst der aarde rijp is.16 En die op de wolk zat, wierp zijne sikkel op de aarde, en de aarde werd gemaaid.
Einde Genade(-tijd) het oordeel -onderzoekend is afgelopen, einde bericht. Tabee jongens het ga jullie goed!
17 En een andere Engel ging uit den tempel des hemels; ook deze had een scherpe sikkel.
Na de scheiding van de bokken en de schapen, komt de engel des doods en bengt iedereen om die Gods wet heeft veracht (beweust en willens en wetens) IEDEREEN sterft op aarde en hunne lichamen blijven achter!
Hier gaat het om de geestelijke toestand, waar Jezus scheidt! = Bewustwordingsproces door de spaderegens!
18 En een andere Engel, die macht had over het vuur, kwam van het altaar, en riep met een groot geroep tot dengene, die de scherpe sikkel had, zeggende: Zend uw scherpe sikkel, en snijd de druiventrossen van den wijnstok der aarde af, want zijne druiven zijn rijp.
De aardsengel nu neemt de verlosten en scheidt ze van de bokken (de 7 gemeenten en uit de wereld: alle volk, taal, stam en natie)
De wetteloze mensen, die dus Satan dienen blijven reddeloos verloren achter en slapen tot de 2e opstanding der verlorenen!
Laatst gewijzigd door Baltimore op 17 jun 2005 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.