Hallo,
Als we nu op Bijbelse gronden voor de doodstraf zouden kunnen zijn.
Ik heb nog geen argumenten daarvoor gehoord.
Maar wie van ons wil dan de beul zijn die deze doodsvonnissen uit gaat voeren?
Ik in ieder geval niet!
Sterkte.
Moderator: Moderafo's
surfer schreef:inderdaad. Als voorstander van de doodstraf zou je in principe ook bereid moeten zijn om die zelf uit te voeren.Maar wie van ons wil dan de beul zijn die deze doodsvonnissen uit gaat voeren?
surfer schreef:dat is nou net 1 van de redenen waarom we de doodstraf niet zouden moeten willen invoeren. Wraak!!denk dat je dan met alle liefde die persoon zou willen vermoorden.
Denk je dat de daar uiteindelijk mee kan leven??
surfer schreef:dat is nou net 1 van de redenen waarom we de doodstraf niet zouden moeten willen invoeren. Wraak!!denk dat je dan met alle liefde die persoon zou willen vermoorden.
Denk je dat de daar uiteindelijk mee kan leven??
nee, ik zou die persoon in de gevangenis willen zien, met psychologische begeleiding, en uit die gevangenis mag hij/zij pas komen als er sprake is van oprecht berouw. En zo niet, dan blijven ze tot hun dood erin.kun jij leven met t idee dat je vriendin/vrouw vermoord is en dat die persoon na een jaartje of 15/20 weer vrolijk rondloopt?
joepie schreef:Hallo,
Als we nu op Bijbelse gronden voor de doodstraf zouden kunnen zijn.
Ik heb nog geen argumenten daarvoor gehoord.
Maar wie van ons wil dan de beul zijn die deze doodsvonnissen uit gaat voeren?
Ik in ieder geval niet!
Sterkte.
nou ga ik helemaal duizelen, NightHm...
Ik heb ook nog geen bijbelse argumenten tegen gehoord.
Althans, als ik daar op in ga, reageert niemand daar meer op.
Telkens worden er persoonlijk, rationele gedachten neergezet. Geen argumenten. Zie ook je laatste vraag...
Puur persoonlijk argument...
surfer schreef:nee, ik zou die persoon in de gevangenis willen zien, met psychologische begeleiding, en uit die gevangenis mag hij/zij pas komen als er sprake is van oprecht berouw. En zo niet, dan blijven ze tot hun dood erin.kun jij leven met t idee dat je vriendin/vrouw vermoord is en dat die persoon na een jaartje of 15/20 weer vrolijk rondloopt?
surfer schreef:nou ga ik helemaal duizelen, NightHm...
Ik heb ook nog geen bijbelse argumenten tegen gehoord.
Althans, als ik daar op in ga, reageert niemand daar meer op.
Telkens worden er persoonlijk, rationele gedachten neergezet. Geen argumenten. Zie ook je laatste vraag...
Puur persoonlijk argument.... Wat bedoel je nou met argumenten??
surfer schreef:dat is inderdaad niet makkelijk. Maar toch kun je daar uiteindelijk wel achterkomen, denk ik.en wanneer weet jij zeker dat diegene berouw heeft?? je kan makkelijk doen alsof he...
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten