Berichtdoor gravo » 27 mei 2014 18:02
Baarden laten staan? En dan ook nog het woord "moeten" gebruiken?
Altijd komt het weer terug, die zoektocht naar veiligheid door het toepassen van strikte regels.
Hoe moeilijk blijkt het steeds weer te zijn om vrij te zijn. Vrij van knellende geboden, vrij van de spiedende blik van onze medegelovige, vrij van morele en geestelijke druk, vrij om het geloof te uiten op je eigen manier.
Al die zogenaamde onschuldige toppikjes van ditjes en datjes in geloofsland krijgen steeds meer kenmerken van een sluipende islamisering van het christendom.
Het begint altijd bij een strenge letterlijke Bijbellezing (analoog aan hoe de islam de Koran ziet),
het gaat vervolgens verder via het uitbannen van alle humor en het opgeven van zelfstandig denken (bek houden: de Bijbel geeft op alle vragen ons antwoord),
en het eindigt altijd met eindeloze beperkingen, geboden, verboden, bedreigingen en dwang....met baarden dus en boerka's of andere bedekkingen: Jes. 28:10 "Want het is gebod op gebod, gebod op gebod, regel op regel, regel op regel, hier een weinig, daar een weinig". Inshallah.
By the way, ik als raszuivere refo heb dit weekend even mijn baard laten staan, maar hoon was mijn deel! Van de kant van mijn geliefde en mijn kinderen. Hier rust dus geen zegen op, is mijn conclusie.
Es lebe das Rasiermesser.
gravo
PS.
Voorzetje voor een volgend 'spreeuwtje':
Mogen vrouwen hun rijbewijs eigenlijk wel halen en autorijden? (geïnspireerd door de praktijk in Saoedi Arabië).
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)