Inboedelveiling!

Opbrengst t.b.v. de GG.
Moderator: Moderafo's
mealybug schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Tl99Jbov_FU
Vanaf 01:35.
Niet verder kijken dan 02:20.
rotterdam schreef: Soms bekruipt mij het idee dat u een grote grap met ons uithaalt.
Echte gereformeerden hebben geen TV - onze keuze "Bijbel of pinda's"
U maakt toch hoop ik een grap ?
Spreeuw schreef:En inderdaad, echte gereformeerden hebben geen tv: dat geldt als standaardregel, zie de openingspost.
Niks geen grap dus, maar de bittere werkelijkheid!
Faramir schreef:En heb je daar ok nog onderbouwende bronnen voor? Bijvoorbeeld teksten van synodes, catechismus teksten oid? Of heb jij dogmatisch leergezag over alle "echte" gereformeerden.
Faramir schreef:En heb je daar ok nog onderbouwende bronnen voor? Bijvoorbeeld teksten van synodes, catechismus teksten oid? Of heb jij dogmatisch leergezag over alle "echte" gereformeerden.
Spreeuw schreef:De "echte" gereformeerden zijn uiteraard de bevindelijken.
Laat ik jou deze keer eens naar Wikipedia verwijzen (nu is het mijn beurt):
- In de Oud Gereformeerde Gemeente van Nieuw-Beijerland worden 22 personen geschrapt als lid vanwege het in bezit hebben van een televisietoestel.[/i]
Bent u nu overtuigd?
Spreeuw schreef:De "echte" gereformeerden zijn uiteraard de bevindelijken.
Laat ik jou deze keer eens naar Wikipedia verwijzen (nu is het mijn beurt):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevindelijk_gereformeerden
Daarin lees je onder meer de volgende zinnen:
- Doordat de Bijbel niets zegt over het gebruik van nieuwe technieken, zoals televisie en internet, gaat men hier erg terughoudend mee om.
- In de jaren '60 en '70 werden de bevindelijk gereformeerden beter zichtbaar in de samenleving, vanwege onder meer het afwijzen van televisie, het niet willen dragen van broeken.
- Politiek en maatschappelijk gedrag - de SGP vertegenwoordigt deze bevolkingsgroep in de politiek, het Reformatorisch Dagblad in de media, televisie wordt afgewezen;
- Bij velen ontbreekt in het gezin bijvoorbeeld een televisietoestel.
- De televisie en het omroepbestel heeft echter geen aanvaarding in deze kringen. Zowel televisie als ongefilterd internet is in sommige kerken censurabel.
- In de Oud Gereformeerde Gemeente van Nieuw-Beijerland worden 22 personen geschrapt als lid vanwege het in bezit hebben van een televisietoestel.
Bent u nu overtuigd?
Spreeuw schreef:En inderdaad, echte gereformeerden hebben geen tv: dat geldt als standaardregel, zie de openingspost.
Niks geen grap dus, maar de bittere werkelijkheid!
StillAwake schreef:Wellicht kun je uitleggen wat dan een echt gereformeerde is?
De enige TV-loze mensen die ik ken zijn géén christen.
Alle anderen die ik ken (waaronder christenen in redelijk uiteenlopende genootschappen) hebben er wel één, al dan niet in een kast om niet te laten zien dat ie er staat.
StillAwake schreef:Wellicht kun je uitleggen wat dan een echt gereformeerde is?
De enige TV-loze mensen die ik ken zijn géén christen.
Alle anderen die ik ken (waaronder christenen in redelijk uiteenlopende genootschappen) hebben er wel één, al dan niet in een kast om niet te laten zien dat ie er staat.
Bambi schreef:Ik denk dat het meer uit zelfbescherming is.
Als je hem eenmaal in huis haalt, haal je de verleiding binnen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten