Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flight
Mineur
Mineur

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Flight » 31 okt 2012 15:19

parsifal schreef:Dat maakt de discussie zoveel makkelijker. Benoem het standpunt van je tegenstanders een "fobie" of "haat" en je hebt al een voorsprong in de discussie. Het maakt je ongeveer net zo genuanceerd als Lichtzwaard hier.

Inderdaad is het net zo ongenuanceerd als Lichtzwaard...mea culpa! Met 1 verschil: ik zet niet in 1 keer een hele bevolkingsgroep weg...lijkt mij een aardige nuance in mijn schrijven die, met een beetje doordenken, ook nog evident is.

Verder heb ik de quote van wim2600 aangehaald met mijn woorden "well said" Die quote van wim2600 nomineer ik hierbij alvast voor de quote van 2012!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 okt 2012 16:10

Wim2600 schreef:Ik ben een gezond denkend mens, en zie niets mis met homoseksualiteit. Onnatuurlijk is het al evenmin: homoseksualiteit komt voor bij tientallen, zelfs honderden diersoorten, homofobie slechts bij één. Welk van de twee is dan onnatuurlijk, denk je?

Er zijn ook diersoorten die andere soorten doden om te overleven. Moord is dus ook een natuurlijk fenomeen mag ik dan geen reserves hebben bij moordenaars?

Lathron
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lathron » 31 okt 2012 16:14

Wim2600 schreef:Gelieve niet voor iedereen te spreken. Ik ben een gezond denkend mens, en zie niets mis met homoseksualiteit. Onnatuurlijk is het al evenmin: homoseksualiteit komt voor bij tientallen, zelfs honderden diersoorten, homofobie slechts bij één. Welk van de twee is dan onnatuurlijk, denk je?

Als jij jezelf met een dier wilt vergelijken, ga je gang, maar maak van je mening geen maatstaf. Bovendien lezen we van homofilie in de bijbel pas ná de zondeval. Het gaat er ook niet om hoe wij er tegenaan kijken, maar hoe God er tegenaan kijkt.

God zet een natuurlijke standaard al in genesis. (Deze standaard wordt ook weer aangehaald in de evangeliën):
Gen.2:22-24
22 En de HEERE God bouwde de rib die Hij uit Adam genomen had, tot een vrouw en Hij bracht haar bij Adam.
23 Toen zei Adam: Deze is ditmaal been van mijn beenderen, en vlees van mijn vlees! Deze zal mannin genoemd worden, want uit de man is zij genomen. 24 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten; en zij zullen tot één vlees zijn.

En nu even kijken wat God er zelf van zegt:
Romeinen 1:18-32

Ik licht er even een gedeelte uit: vs.25-28
25 Zij hebben de waarheid van God vervangen door de leugen, en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, Die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen.
26 Daarom heeft God hen overgegeven aan oneervolle hartstochten, want ook hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke.
27 En evenzo hebben ook de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand: mannen doen schandelijke dingen met mannen en ontvangen het gepaste loon voor hun dwaling in zichzelf.
28 En omdat het hun niet goeddacht God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan verwerpelijk denken, om dingen te doen die niet passen.

Leviticus 18:22 zegt:
U mag niet slapen met een mannelijk persoon, zoals u met een vrouw slaapt. Dat is een gruwel.

Als een gruwel normaal en natuurlijk voor je wordt, is het tijd om je normen en waarden te toetsen aan de bijbel.
Uw regels geven mij inzicht, daarom haat ik elk bedrieglijk pad. (Ps.119:104)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 okt 2012 16:18

Tante Pollewop schreef:Stel je bent een jongen van 14 en je ontdekt dat je verliefd bent op de leukste jongen van je klas. Dan is het fijn te weten dat je niet de enige bent die verliefd wordt op personen van hetzelfde geslacht. Deze kennis kan een heleboel eenzaamheid en een hoop andere ellende voorkomen.
Waarom dan niet eerlijk zijn over het feit dat er in deze wereld mensen zijn die homo zijn om dit te voorkomen?

Verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht kun je het ook over hebben zonder de excessen te willen normaliseren. Want nooit, maar dan ook nooit van mijn leven zal ik een dansende nicht in roze kostuum op een boot accepteren en normaal vinden. Ook zal ik mijn kinderen leren dat zoiets niet normaal is en niets met verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht te maken heeft. Er is een verschil tussen liefde en lust, maar dat verschil mag je tegenwoordig niet meer benoemen zonder voor homofoob versleten te worden. Nou, dan maar een homofoob het zal me worst wezen.
Tante Pollewop schreef:Dan heb ik het nog niet eens over het onveilige klimaat voor homo's op (refo en christelijke) scholen waar ook nodig wat aan moet gebeuren.

Zoals wat? Agenten van de bereden politie die met geweren over het schoolplein patrouilleren op zoek naar potentiële potenhaters? Wat nou als die agenten zich bedreigd voelen door al die homo's? Wie moet hen dan beschermen?

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 31 okt 2012 16:22

Lathron schreef:Als een gruwel normaal en natuurlijk voor je wordt, is het tijd om je normen en waarden te toetsen aan de bijbel.

Maar daar verschillen jij en ik nou net van mening... voor mij is de bijbel gewoon een lang geleden door mensen geschreven boek, niet het woord van welke god dan ook. Mij vragen om mijn normen en waarden te toetsen aan de bijbel, is hetzelfde als ik die jou zou vragen je normen en waarden te toetsen aan pakweg Harry Potter.

Voor mij is homoseksualiteit dus noch onnatuurlijk (het komt immers voor in de natuur), noch een gruwel. Het is in mijn ogen niet méér of niet minder dan een evenwaardig alternatief voor de - toegegeven: veel frequenter voorkomende - heteroseksualiteit.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 31 okt 2012 16:30

mohamed schreef:Er zijn ook diersoorten die andere soorten doden om te overleven. Moord is dus ook een natuurlijk fenomeen mag ik dan geen reserves hebben bij moordenaars?

Om je vraag te beantwoorden...zeker wel. Maar je vergelijking gaat toch, helaas voor je, mank. Het moorden in de dierenwereld heeft niets te maken met homoseksualiteit in diezelfde dierenwereld. Dieren hebben simpelweg geen oordeel over homoseksualiteit.

Lathron schreef:Als een gruwel normaal en natuurlijk voor je wordt, is het tijd om je normen en waarden te toetsen aan de bijbel.

Ah...je bedoelt op het volgende in diezelfde bijbel:

Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten. (Levi 20:1, 13)

mohamed schreef:Ook zal ik mijn kinderen leren dat zoiets niet normaal is en niets met verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht te maken heeft. Er is een verschil tussen liefde en lust, maar dat verschil mag je tegenwoordig niet meer benoemen zonder voor homofoob versleten te worden. Nou, dan maar een homofoob het zal me worst wezen.

Jammer voor je kinderen dat je dat niet doet, dat je ze niet leert dat homoseksuelen gewoon mensen zijn. Mensen die zeer zeker niet enkel lust hebben maar ook liefde voor elkaar. Nee, leer je kinderen vooral niet zelfstandig na te denken, leer ze vooral om met de bijbel in de hand deze bevolkingsgroep weg te zetten als gruwelijk. Lekker zo'n homofobe vader!!!

Lathron
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lathron » 31 okt 2012 16:35

Wim2600 schreef:Maar daar verschillen jij en ik nou net van mening... voor mij is de bijbel gewoon een lang geleden door mensen geschreven boek, niet het woord van welke god dan ook. Mij vragen om mijn normen en waarden te toetsen aan de bijbel, is hetzelfde als ik die jou zou vragen je normen en waarden te toetsen aan pakweg Harry Potter.

Voor mij is homoseksualiteit dus noch onnatuurlijk (het komt immers voor in de natuur), noch een gruwel. Het is in mijn ogen niet méér of niet minder dan een evenwaardig alternatief voor de - toegegeven: veel frequenter voorkomende - heteroseksualiteit.

Als je niet in God gelooft, wat doe je dan op een christelijk forum? (even een vraag tussendoor)

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 31 okt 2012 16:37

Lathron schreef:En nu even kijken wat God er zelf van zegt:
Romeinen 1:18-32

Volgens mij schrijft Paulus dit.
Mijn mening is dat al deze teksten tijd en cultuur bepaald zijn. Dat geaardheid iets is dat is aangeboren is pas 100 jaar bekend (en nog steeds niet bij iedereen, blijkt maar weer eens).

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 31 okt 2012 16:38

Lathron schreef:Als je niet in God gelooft, wat doe je dan op een christelijk forum? (even een vraag tussendoor)

Die vraag heb ik toevallig vandaag nog beantwoord in een ander topic: viewtopic.php?f=10&t=26090#p1870529

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 16:41

mohamed schreef:Verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht kun je het ook over hebben zonder de excessen te willen normaliseren. Want nooit, maar dan ook nooit van mijn leven zal ik een dansende nicht in roze kostuum op een boot accepteren en normaal vinden.

Klik hier.
En zeg dan dat je dansende hetero's in Rotterdam nooit van je leven zult accepteren en normaal zal vinden.
Stoute hetero's! [-X

mohamed schreef: Ook zal ik mijn kinderen leren dat zoiets niet normaal is en niets met verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht te maken heeft. Er is een verschil tussen liefde en lust, maar dat verschil mag je tegenwoordig niet meer benoemen zonder voor homofoob versleten te worden. Nou, dan maar een homofoob het zal me worst wezen.

Fijn dat jij weet wat ik voel. 8-[

Lathron
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lathron » 31 okt 2012 16:41

Flight schreef:Ah...je bedoelt op het volgende in diezelfde bijbel:

Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten. (Levi 20:1, 13)

Ja, die bedoel ik. Zie je hier hoe serieus God het neemt? En hoe ver wij inmiddels zijn afgedwaald van de norm?
Let wel, dit slaat niet op het homo zijn, maar op het practiserend maken van homofilie.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 31 okt 2012 16:45

Even een deel van de quote van mohamed waar iedereen overheen lijkt te lezen:
mohamed schreef:Verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht kun je het ook over hebben zonder de excessen te willen normaliseren.

Een groot deel van de refo's zal namelijk ook het zomercarnaval (zie link tante) afwijzen en als exces zien.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 16:48

Ik begrijp eigenlijk niet waarom Feike ter Velde het heeft over voorlichting en de GayParade. Het één heeft namelijk totaal niets met het ander te maken.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 31 okt 2012 16:50

Lathron schreef:Ja, die bedoel ik. Zie je hier hoe serieus God het neemt? En hoe ver wij inmiddels zijn afgedwaald van de norm?

Oprecht vind ik het persoonlijk dieptriest om terug te vallen op een eeuwenoud boek om een moreel oordeel te vellen en een bevolkingsgroep zo minachtend weg te zetten. En nee, ik zie niet hoe serieus god het neemt...maar ja ik val dan ook niet terug op welk vermeend heilig schrift dan ook.

Kunnen we binnenkort een aanslag op homoseksuelen verwachten van je zoals je klaarblijkelijk opgedragen wordt in de bijbel? Kom jij met deze heilige daad binnenkort op de voorpagina van alle Nederlandse dagbladen? Of is die 'heilige opdracht' zelfs voor jou een brug te ver? Want ik snap niet waarom het oordeel in de bijbel wordt overgenomen en de opdracht niet.
Laatst gewijzigd door Flight op 31 okt 2012 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 16:51

Lathron schreef:Ja, die bedoel ik. Zie je hier hoe serieus God het neemt? En hoe ver wij inmiddels zijn afgedwaald van de norm?
Let wel, dit slaat niet op het homo zijn, maar op het practiserend maken van homofilie.

En wanneer praktiseer ik homofilie? :shock:

Als ik een mooie jongen zie lopen?
Als ik me aangetrokken voel tot een jongen?
Als ik flirt met een jongen?
Als ik hand in hand loop met een jongen?
Of gaat het gewoon om de seks?

Terug naar “Archief”