Cadeau voor bruiloft!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Cadeau voor bruiloft!

Berichtdoor Haai » 11 mar 2010 15:10

Ikzelf! schreef:Dankjewel voor jullie reactie's.
Ik bedoelde eigenlijk meer hoeveel geld jullie aan een cadeau uitgeven voor een bruiloft.
Maar dat is dus rond de 40 á 50 euro. Doe je dat dan als stel? Of echt pp?

Wij rekenen dat pp, dus 80 euro totaal.

Als er hier een kaart binnenkomt met een envelopje erop heb ik altijd de neiging om juist geen geld te geven, heb er zo'n hekel aan :oops:
Ik maak soms een 'ontbijtpakket' voor het bruidspaar: mooie schaal oid met lekkere broodjes, gekookt ei, sapje etc.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 mar 2010 15:14

Wij geven voor een hele dag 100 euro als ze geld willen en anders een mooi cadeau dan kijken we niet echt naar het bedrag.
Als we uitgenodigd zijn voor de avond geven we 50 euro of een cadeau. Receptie geven we rond de 25 euro.

Zelf vindt ik het leukst om een cadeau uit te zoeken maar ja soms hebben ze alles al.
Bonnen van een bepaalde winkel is ook erg leuk.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 11 mar 2010 15:19

Wij zijn ook als studenten (wel bijna klaar met studeren trouwens) getrouwd en konden geld echt wel goed gebruiken. We hadden allebei al jaren op kamers gewoond en stonden kort ervoor naar Duitsland te verhuizen... dan heb je echt geen serviesgoed ed. meer nodig.
We hebben het niet op de kaart gezet (wilde mijn man niet), maar iedereen die naar een cadeaulijst informeerde, kreeg wel te horen dat ALS ze iets wilden geven, dat een envelopje wel zo handig zou zijn. Voor de rest kon iedereen die onze situatie kende, ook wel begrijpen dat allerlei prullaria echt niet handig zouden zijn. (De enige lelijke cadeaus die we hebben gekregen, waren dan ook alleen van mensen die ons nauwelijks kenden. :mrgreen: )

Bedragen op een bruiloft hangt een beetje af van je situatie, vind ik. Toen we nog studeerden konden we het ons echt niet veroorloven, om 50 euro (of meer) te geven. Vaak hebben we samen met andere mensen (veelal ook studenten) iets moois gekocht en daarbij voor 10 euro pp een envelop gedaan. Maar ik neem aan dat mensen dat ook wel begrijpen. Nu hebben we het wat breder en geven we wat meer.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 23 mar 2010 20:30

Ik vind dat mensen zelf moeten weten wat ze geven.
Ik vind het ook heel verschillend per streek.
Bij ons is het heel gewoon om geld te geven, of iets van een verlanglijstje te geven.
Maar er zijn ook streken waar mensen aankomen met een bloemetje o.i.d.

Daarbij is het ook verschillend naar welke bruiloft je gaat. Broers/zussen, andere familie, vrienden of kennissen.
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mar 2010 21:45

Wij geven voor een hele dag mee meestal een cadeau, dat is eigenlijk voornamelijk familie of beste vrienden, die hebben meestal wel iets dat ze nog graag willen hebben. Dan geven we zoiets met het hele gezin of met de vriendengroep ofzo.
Wij geven dan vaak zo'n 30 euro per stel uit. Voor mijn vriendinnen komt dat nog uit de 'studententijd'. Toen trouwden er 3 van de groep, en konden we echt niet allemaal 100 euro uitgeven, dus hebben we besloten dat bij elke bruiloft van de meiden te blijven geven, zodat de eersten niet een veel kleiner cadeau kregen.
Familie is nu op, mijn mans broers en zussen zijn allemaal getrouwd, mijn broertje en zusje nog niet, maar die zijn ook vriend-in loos, dus zal nog wel even duren. Als een van hen als ze ooit trouwen een iets duurder cadeau vragen, dan vind ik dat prima, we hebben nu ook meer te besteden. Toen mijn zus trouwde studeerde ik nog, dan vind ik 100 euro heel erg veel.
Voor feestavonden ook iets van 20 euro van ons samen. Of ook vaak een groot cadeau met de hele vriendengroep ofzo.
Recepties kennen we hier niet, het zijn eigenlijk altijd feestavonden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2010 09:50

Sterretje schreef:Ik vind dat mensen zelf moeten weten wat ze geven.
Ik vind het ook heel verschillend per streek.
Bij ons is het heel gewoon om geld te geven, of iets van een verlanglijstje te geven.
Maar er zijn ook streken waar mensen aankomen met een bloemetje o.i.d.

Daarbij is het ook verschillend naar welke bruiloft je gaat. Broers/zussen, andere familie, vrienden of kennissen.

Klopt. Aan de andere kant vind ik dat iedereen, ongeacht de streek waar ze wonen, wel logisch mag nadenken :) Als je van 25 mensen bloemen krijgt, wat moet je daar dan mee.... waar moet je ze laten? En helemaal als het bruidspaar na het trouwen op huwelijksreis gaat. Dan heeft met bloemen aankomen al helemaal geen zin :)

Verder ben ik het helemaal met je eens. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 mar 2010 09:58

Ik vond het wel leuk om een bloemenbon of boekenbon te geven. Enige lastige van een bloemenbon is dat je even moet zoeken naar een winkel waar je die kan uitgeven. Als je een bon krijgt, dan ga je er bewust iets leuks van kopen met het idee: dit heb ik dus van ... gekregen :) en het geld uit de envelopjes belandt op een grote hoop.
Binnenkort ga ik weer naar een bruiloft, voor dit bruidspaar koop ik het kookboek dat mijn favoriet is, omdat ik weet dat ze van koken en bakken houden :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2010 11:03

Mee eens... waar je die bon kan gebruiken is vast wel op internet te vinden... en dan kan je allicht ook een plant kopen ipv enbloem, bloemen zijn leuk maar gaan vaak zo kort mee :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 24 mar 2010 11:18

Wij hebben maar 1 bos bloemen gekregen van mn werk en die hebben we doorgesluisd naar iemand die ons 's ochtends geholpen heeft met koffieschenken en zo. Wij gingen ook nog een paar dagen weg, dus dan heb je er weinig aan.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 mar 2010 12:53

Wij gingen inderdaad ook een paar dagen na onze bruiloft al weg en dan heb je weinig aan een boeket... wij hebben er ook niet één gekregen, dus daar hielden de gasten kennelijk al rekening mee (of ze nou wel of niet wisten dat wij op huwelijksreis gingen).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annette*
Majoor
Majoor

Cadeau voor bruiloft!

Berichtdoor *Annette* » 24 mar 2010 21:13

Lalage schreef:...Enige lastige van een bloemenbon is dat je even moet zoeken naar een winkel waar je die kan uitgeven.

De meeste bloemisten hebben een eigen bon en een landelijke bon, veel bloemisten zijn lid van de euroflorist. Dus kun je de bon overal inleveren.
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”