Berichtdoor LeChat » 20 feb 2010 10:46
Hier nog iemand die zo weinig mogelijk strijkt... geen dekbedovertrekken, lakens, kussenslopen, zakdoeken, ondergoed, theedoeken, vaatdoeken en wat dies meer zij. Ook geen shirtjes trouwens die je toch ergens onder draagt, of hooguit rond de hals, als dat bijvoorbeeld boven je trui ofzo uitkomt. Nu het winter is strijk ik ook de overhemden van manlief en mijn blouses niet of nauwelijks: wat onder je trui of blazer zit zie je toch niet. Ik vind strijken dan ook echt een rotklus, maar kan het beter dan m'n man (die er een nog grotere hekel aan heeft), dus is dat mijn taak, terwijl hij bijvoorbeeld weer altijd stofzuigt.
Haha, mijn schoonmama had pas op een verjaardag commentaar op de enigszins gekreukte broekspijpen van mijn hubby: ik had die broek zo glad mogelijk opgevouwen, maar ze vond 't niet netjes genoeg. Dat zei ze overigens niet tegen mij maar tegen hem.
Met veel huishoudelijke karweitjes die niet stríkt noodzakelijk zijn, zoals deze, heb ik toch echt zoiets van: ik heb wel wat beters te doen, werk 5 dagen, vaak ook nog 's avonds, heb daarnaast de nodige 'maatschappelijke activiteiten' en wil ook nog wel 'ns ontspannen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen